het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 21:32

Als ik na een voeding kolf heb ik ook niet veel meer dan 20/30 cc dat giet ik vanuit het flesje zo in een ijsblokzakje en doe er een sticker op met de datum.
Ik kolf nu even 1 flesvoeding voor mijn zusje die donderdag een aantal uren komt oppassen omdat ik naar een belangrijke vergadering op mijn werk wil.
Ik hoef gelukkig niet veel voorraad te hebben voordat ik ga werken ik ben maximaal 5 uurtjes weg dus dat is wel fijn. En het is maar voor 12 of 16 uur in de week.

@Ajl de difrax fles kun je toch ook aan de onderkant open draaien zo deed ik het altijd met de afgekolfde melk van mijn vriendin.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2011 21:34

oké! Hm.. dat is niet heel handig met grotere ijsblokjes dan flesopeningen. Hier de breastflow fles, heeft een heel ruime opening, dus dat moet geen probleem zijn.

Als het over een paar weken 's avonds/ 's nachts nog steeds zo gaat ben ik van plan om wat kv bij te geven 's avonds, heb het idee dat ik er anders niet boven op ga komen. Maar ben daardoor ook een beetje huiverig dat de bv gaat mislukken...
Nog maar even over nadenken en advies over inwinnen dus.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 jul 2011 12:44

Jannoek, met vitamines slikken kun je je ook vitter gaan voelen, of doe je dat al? Bijvoeden zou ik ook niet zo gauw doen ivm op peil houden van je bv.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 02 jul 2011 16:34

Over pijn bij het voeden: natuurlijk moeten je tepels in het begin wennen maar na zo'n twee weken moet dat toch echt wel over zijn. Ik reageerde op de uitspraak die jannoek had gekregen dat pijn nou eenmaal bij sommige vrouwen hoort. Dat is echt onzin en verkeerde voorlichting. Er zijn vrouwen die maandenlang dapper doorvoeden omdat zij te horen hebben gekregen dat 'het nou eenmaal bij hen hoort' en dat vind ik een kwalijke zaak. Pijn bij het voeden is nooit normaal. Uitgezonderd wat beginnerspijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2011 18:15

Pijn heb ik hier idd ook geen last van, in het begin een keer best erg, maar toen lag ze waarschijnlijk verkeerd aan, want zodra ze goed ligt, heb ik geen last. Maargoed, ik voed met tepelhoedjes, dat zal misschien schelen, de paar keer dat ik het zonder doe voel ik het wel meer, maar echt pijn niet.
Tjonge, vandaag is het wel raak hier. Ze heeft weinig anders gedaan dan drinken en huilen. En maar happen tijdens het huilen. pff, vermoeiend zeg. Tot ik me bedacht dat dat vast dat clusteren is, en haar gewoon maar steeds heb aangelegd. En nu slaapt ze, voor het eerst vandaag :D Lees ik net op borstvoeding.com dat clusteren op dag 10 veel voorkomt. Frederiek is nu 11 dagen, dus kan goed zijn. Dat te weten geeft wel een beetje rust, want ik werd er een beetje gek van, zeker met nog een peuter om me heen, die het helemaal niet zo leuk vindt als mama de hele tijd met zijn zusje op schoot zit. Maargoed, dan zal het morgen of overmorgen vast over zijn, mooi vooruitzicht :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 02 jul 2011 20:16

@ Jannoek: Weleens van Strathelixer gehoord? Is een kruidendrank van kruiden uit de Alpen. Er staat op de fles dat het helpt tegen geestelijke en lichamelijke futloosheid. Ik had er erg veel baat bij. Helaas nu niet want dochterlief kan niet tegen sinaasappel en dat is juist de basis van dit drankje. (en ter opbeuring: hier een baby die, met uitzondering van 3 weekjes al zo'n 9 maanden 1 tot 3 keer komt 's nachts... :? )

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 08:36

hier loopt de borstvoeding nog steeds lekker! \:D/

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2011 17:57

:shock: Nog steeds? Hoeveel voedingen geef je nog per dag?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2011 18:55

@tj super dat het nog steeds goed gaat! hoe oud is M nu? Wil je het nog lang blijven doen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 18:57

gemiddeld 5-6.. 's ochtends, voor de ochtendslaap, voor de middag slaap, voor het slapen, 's nachts.. en soms 1 keer tussendoor nog

Manoël is 10,5 maand en ik was nog niet van plan te stoppen M&M zijn er allebei na 11,5 maand meegestopt, dus ik ben benieuwd :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 05 jul 2011 06:26

trijntjejohanna schreef:Manoël is 10,5 maand en ik was nog niet van plan te stoppen M&M zijn er allebei na 11,5 maand meegestopt, dus ik ben benieuwd :mrgreen:

supergoed, opvolg/groei melk van eigen moeders ;)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jul 2011 20:29

Hier hebben we waarschijnlijk spruw. Ze heeft er echt last van :(.
Ik hoefde het niet te laten zien bij de HA, kon zo telefonisch een recept regelen. Is dat normaal? Volgens de assistente hoef ik mezelf niet per se te behandelen, maar dat lijkt me wel heel erg onlogisch, tis toch besmettelijk...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jul 2011 06:12

als je geen borstvoeding geeft kan het best onbehandeld, mar als je borstvoeding geeft,v ergaat je als moeder de zin tot borstvoeding vanwege de pijn die jezelf kan krijgen.

Marijn heeft er ook veel last van gehad, maar opten duur niet meer behandeld. Tot de daktarin :) en toen was het over.

ze kunnen het oo nog wel veel later krijgen, die van me vriendin is 10 maand, nog bv gevend en heeft nu ook spruw.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 jul 2011 06:59

Leuk al die verhalen over borstvoeding :wink: Ben toch benieuwd hoe het bij mij zal gaan! Schrik toch wel beetje af van al die pijntjes en spruw, enzz... Maar zal vast wel goed komen!
@lieffie: ik zou als ik jou was wel zorgen dat je altijd 1 of 2 extra voedingen in de diepvries hebt liggen als er een oppas komt. Op mn werk heb ik weleens gehad dat het flesje omvalt..en als je dan niks meer extra hebt is dat best balen!
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jul 2011 07:38

het enige wat je kan doen is afwachten.. bij milan en matteo heb ik 11,5 maand probleemloos gevoed!

Terug naar “Archief”