Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Bumba » 30 jun 2011 21:24

Toch maf dat ik hier ook lees dat een osteopaat goed werk verricht.. Ik was namelijk gisteren bij het CB en heb gevraagd waarom zij niet eerder adviseerde om naar een osteopaat te gaan, want als ik dit een half jaar eerder had geweten, had het mij veel nachtrust gescheeld!
Ik kreeg me daar toch een preek! Osteopathie is niet wetenschappelijk bewezen en alles binnen het CB moet via protocollen, dus geen advies voor een osteopaat!
Ik vroeg dus doodleuk aan die vrouw: is het dan wel wetenschappelijk bewezen dat het werkt om een campingbedje in de keuken te zetten en je kindje daar te laten huilen?

Nou ja, toen kwam dus het antwoord, je kunt een kind wel verwennen, maar niet gewennen of iets dergelijks....

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 jun 2011 22:56

Bumba schreef:Toch maf dat ik hier ook lees dat een osteopaat goed werk verricht.. Ik was namelijk gisteren bij het CB en heb gevraagd waarom zij niet eerder adviseerde om naar een osteopaat te gaan, want als ik dit een half jaar eerder had geweten, had het mij veel nachtrust gescheeld!
Ik kreeg me daar toch een preek! Osteopathie is niet wetenschappelijk bewezen en alles binnen het CB moet via protocollen, dus geen advies voor een osteopaat!
Ik vroeg dus doodleuk aan die vrouw: is het dan wel wetenschappelijk bewezen dat het werkt om een campingbedje in de keuken te zetten en je kindje daar te laten huilen?

Nou ja, toen kwam dus het antwoord, je kunt een kind wel verwennen, maar niet gewennen of iets dergelijks....

nou het is gelukkig wel bewezen dat het helemaal niet gezond is om je kind te laten huilen, en daarom is ria blom weer het cb protocol uitgeknikkerd, helaas landt het wat langzamer bij de staf :?
arme kindjes

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 07:19

Ach, op de adviezen van cb doe ik niet zo veel. Toen H zoveel huilde, heb ik het aangegeven en het enige dat ik terugkreeg was 'elke baby huilt regelmatig'. Ik vond bij C. met 4 weken dat ze een afplatting had en een voorkeurshouding, maar ook dat werd van tafel geveegd. Ik ben toen zelf maar op pad gegaan. De fysio verwees mij door naar de ostheopaat

En een baby laten huilen heb ik ook wel gedaan hoor. Ze huilden ook als ik ze optilden en tegen mij aan hield, dus daar werden ze ook niet rustiger van. s'Avonds liet ik ze niet huilen en waren ze beneden, maar 's nachts trokken ook gewoon huilend de nacht door. Ik kan ook niet 24 uur per dag met een krijsend kind op de arm zitten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 07:23

Afbeelding

Nina in haar ledikant (als ze het warm heeft trapt ze de deken/laken weg en kruipt ze omhoog in haar bedje :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 07:43

Lief!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 jul 2011 07:56

ahh lief hé!
Als ik dit zie kan ik haast niet meer wachten 8-[

Laten huilen hebben we hier ook gedaan, maar ik heb er toch wel spijt van. Alhoewel, Sarah bleef huilen, ook als ik haar vast had en bij me had in bed. Dus wat dat betreft kun je er weinig aan doen, maar nu ik weet dat ze toch een angst heeft gehad vanaf het begin vind ik het best wel moeilijk om te bedenken dat ik haar dus in die angst heb laten huilen.Doen we niet nog een keer, daar leer je dus weer van als ouder :wink:

Schipje: ben het er niet helemaal mee eens, wij namen Sarah ook overal mee naar toe maar daar kon ze toch echt niet tegen. Ik denk dat de 3 rrr-en toch heel belangrijk zijn, ook al zijn ze wat ouderwets misschien. natuurlijk, niet ieder kind reageert hetzelfde en soms lijken kinderen heel rustig, maar ondertussen moeten ze wel veel verwerken. Daarom hier ook bezoek in de kraamweek of op een zaterdag een paar weken later. Alles gehad en de baby gaat niet van hand tot hand. Voor de oudste twee ook een stuk rustiger zo.
Hier reageren ze alle2 het best op regelmaat, wil niet zeggen dat ze elke dag op hetzelfde tijdstip op bed liggen, maar het ritueel gaat hetzelfde.

Osteopaat/chiropractie is beide niet wetenschappelijk bewezen, ha en cb raden het je dan ook niet aan om daarheen te gaan, maar erop tegen zijn ze hier ook niet gelukkig.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2011 09:38

@Annet, waarschijnlijk is de pijn al ontstaan tijdens de zwangerschap, hij was al heel vroeg ingedaald, en zat ontzettend diep ingedaald (constante pijn op m'n bekkenbodem). Osteopaat gaf aan dat een kindje dan nog groeit, terwijl hij met z'n hoofdje al vast zit.. Daarnaast heeft de snelle keizersnede ook niet echt veel goeds gedaan natuurlijk. 8-[

Gistermiddag was het al een heel ander ventje! Gisteravond huilde hij wel weer veel; maar dat had de osteopaat al aangegeven, omdat dat van de behandeling kon komen.
Hij huilde zelfs zo erg dat ik vanuit de stad naar huis ben gelopen, ik durfde niet met zo'n krijsende baby de bus in. 8)
Beweging heb ik dus gisteren wel genoeg gehad, haha!

@Bumba osteopatie valt niet onder de 'reguliere' geneeskunde, wellicht dat het daar mee te maken heeft? Ik vond er overigens weinig vaags aan.. Hij onderzocht eerst waar de pijn zat en legde precies uit wat hij ging doen.

@liefie, wat een schattige foto :) Hier wordt ook de deken weggetrapt, en hij gaat schuin in z'n wieg liggen. Veel verder omhoog kan namelijk niet, maar ik moet er nog niet aan denken dat 'ie naar z'n eigen kamertje gaat. :-oo

@Em. pasfoto's hebben wij van de week ook laten maken voor de ID kaart. Viel me alles mee, want Floris zit met z'n 6 weken natuurlijk nog niet zelfstandig. :mrgreen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2011 09:50

Ooh wat lief Liefie! En wat een klein mensje nog zo he, in dat bedje. Dat vind ik altijd zo lief :D
Wauw, Floris ook al zo'n knapperd, en wat een haar! Ik heb voor Frederiek speldjes gekregen voor in haar haar, maar het is nog veeeel te weinig, helaas.

Hier een goed begin van de nacht, we sliepen allemaal tegen half 12, en om half 4 kwam Frederiek weer. Maar daarna ben ik tot half 7 in de weer geweest. Ze bleef maar huilen, jammeren, kreunen. Ik gebruik sinds gister al wel infacol ofzoiets voor elke voeding, daardoor drinkt ze al een stuk rustiger, maar blijkbaar heeft ze toch last van haar darmen daarna. Maar steeds als ik tegen haar praatte of haar oppakte was het weer helemaal goed. Haar zelfs even op haar eigen kamertje gezet met wieg en al, maar ik kan echt niet door het huilen heen slapen en vind het onnodig dat ze zo huilt. Dus maar weer terug. Pff, wat vermoeiend zeg. Net in de box wilde ze ook al niet, nu ligt ze in de kinderwagen en is ze heerlijk in slaap gevallen. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een draagdoek o.i.d. Ze ligt heel graag tegen me aan. Bij Jurian was dat zo anders, die wilde niet in de tummytub, niet in een draagdoek, terwijl Frederiek de tummytub heerlijk vindt. Wel lastig soms, want wanneer leer je nou iets 'verkeerds' aan en wanneer is het alleen maar goed? Zo heb ik weinig zin om de komende weken een baby tussen ons in te hebben in bed, maar daar sliep ze vanmorgen van half 7 tot half 9 wel heerlijk. Of niet in de box willen, ik vind dat ding zo handig. Maarja, als ze zo huilt, dat hoeft voor mij ook weer niet. Pff, echt weer even afwegen en ontdekken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2011 09:51

Wat een lieve en mooie foto's.

Als ik dit dan ook zie, net wat lammetje zegt, dan mag het van mij ook wel komen. :wink:

@Jannoek, floris heeft al behoorlijk wat haar. Leuk koppie. Ik hoop zo dat de behandelingen resultaat gaat geven.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 01 jul 2011 12:06

MissF schreef:Ooh wat lief Liefie! En wat een klein mensje nog zo he, in dat bedje. Dat vind ik altijd zo lief :D
Wauw, Floris ook al zo'n knapperd, en wat een haar! Ik heb voor Frederiek speldjes gekregen voor in haar haar, maar het is nog veeeel te weinig, helaas.

Hier een goed begin van de nacht, we sliepen allemaal tegen half 12, en om half 4 kwam Frederiek weer. Maar daarna ben ik tot half 7 in de weer geweest. Ze bleef maar huilen, jammeren, kreunen. Ik gebruik sinds gister al wel infacol ofzoiets voor elke voeding, daardoor drinkt ze al een stuk rustiger, maar blijkbaar heeft ze toch last van haar darmen daarna. Maar steeds als ik tegen haar praatte of haar oppakte was het weer helemaal goed. Haar zelfs even op haar eigen kamertje gezet met wieg en al, maar ik kan echt niet door het huilen heen slapen en vind het onnodig dat ze zo huilt. Dus maar weer terug. Pff, wat vermoeiend zeg. Net in de box wilde ze ook al niet, nu ligt ze in de kinderwagen en is ze heerlijk in slaap gevallen. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een draagdoek o.i.d. Ze ligt heel graag tegen me aan. Bij Jurian was dat zo anders, die wilde niet in de tummytub, niet in een draagdoek, terwijl Frederiek de tummytub heerlijk vindt. Wel lastig soms, want wanneer leer je nou iets 'verkeerds' aan en wanneer is het alleen maar goed? Zo heb ik weinig zin om de komende weken een baby tussen ons in te hebben in bed, maar daar sliep ze vanmorgen van half 7 tot half 9 wel heerlijk. Of niet in de box willen, ik vind dat ding zo handig. Maarja, als ze zo huilt, dat hoeft voor mij ook weer niet. Pff, echt weer even afwegen en ontdekken :D

Zo'n hangmatje in de box vindt ze misschien wel lekker. Ze is ook nog erg klein voor de box. Waarschijnlijk heeft ze veel behoefte aan geborgenheid? Misschien in het wipstoeltje in de box?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 01 jul 2011 12:13

Zo, onze vakantie is vandaag begonnen!
Heerlijk zes weken zonder gerace op de klok!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 12:21

@ missf Lastig is dat of niet, zo'n kindje met een eigen gebruiksaanwijzing. Ik merkte bij de tweede ook dat eigenlijk alles anders was dan met de eerste. Je moet je kindje echt leren kennen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 jul 2011 12:27

Lekker hoor, Cornelia!

Leuke foto's, Liefie en Jannoek! Schattig..
Goed dat jullie het zeggen, moet Femke ook niet bijschrijven voordat we op vakantie gaan. :/

MissF, lastig ff in het begin he?
Femke heeft twee weken in ons bed geslapen, daarna in dr wieg vlak naast ons bed.
Hoef niet eens m'n bed uit om haar te pakken, ideaal. Ze hoeft ook niet te huilen 's nachts, ben wakker voordat dat gebeurt.

Gister kwamen we om 23.30 thuis, toen nog ff gevoed, en daarna werd ze wakker om 07.45,
toen verder geslapen tot 10.15. Lekker hoor.

Oja, goed nieuws hier.
Werd vanmorgen gebeld, Ilona mag toch naar de reformatorische school! Ben er zo blij mee! :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jul 2011 12:33

Wat fijn dat Ilona toch naar de school van jullie keuze kan!

Pfoe, ik ben hard aan het nadenken wat wij Sylke voor haar verjaardag kunnen geven. Ik vond een houten keukentje wel leuk, maar ik kan er niet een vinden die ik leuk vind voor een leuke prijs. Ik kan er natuurlijk ook zelf eentje gaan maken, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor. Misschien dat het dan nu maar een poppenbedje gaat worden, ofzo.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 jul 2011 12:42

mooie foto's!

fijn AG!

@ haai: een poppenbedje is ook indd erg leuk en hier een groot succes. is je dochter echt een poppenmoedertje? mijn schoonmoeder heeft een ouderwets wiegje met hemeltje helemaal voor dochterlief opgeknapt en bekleding en alles erbij genaaid, ze vindt het helemaal geweldig. als ze naar bed gaat moeten de poppen eerst naar bed gebracht worden en staat ze voor ze te zingen bij de wieg. en als we de trap weer aflopen is het: pop, ben je al wakker? en dan moet 'ie in bad en daarna in de maxi cosi/wandelwagen...ze is er helemaal druk mee!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”