Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

Berichtdoor coupe soleil » 22 jun 2011 19:05

Voegt inderdaad niet zoveel toe, om bij een aangenomen beroep alle gemeentes op te sommen die een bedankje kregen :wink: .

GG beroepen:

Aalburg Ds. B. van der Heiden te Alblasserdam circa 14 jul. '11
Hoogeveen Ds. M. Mondria te Waardenburg circa 14 jul. '11
Lisse Ds. P. van Ruitenburg te Chilliwack (Canada) circa 14 jul. '11
Sint Annaland Ds. L. Blok te Gorinchem circa 14 jul. '11
Veenendaal Ds. P. Mulder te Krimpen aan den IJssel circa 14 jul. '11
Wageningen Ds. M. Joosse te Hendrik-Ido-Ambacht circa 14 jul. '11

Dimdidoro
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dimdidoro » 22 jun 2011 19:53

coupe soleil schreef:Voegt inderdaad niet zoveel toe, om bij een aangenomen beroep alle gemeentes op te sommen die een bedankje kregen :wink: .

GG beroepen:

Aalburg Ds. B. van der Heiden te Alblasserdam circa 14 jul. '11
Hoogeveen Ds. M. Mondria te Waardenburg circa 14 jul. '11
Lisse Ds. P. van Ruitenburg te Chilliwack (Canada) circa 14 jul. '11
Sint Annaland Ds. L. Blok te Gorinchem circa 14 jul. '11
Veenendaal Ds. P. Mulder te Krimpen aan den IJssel circa 14 jul. '11
Wageningen Ds. M. Joosse te Hendrik-Ido-Ambacht circa 14 jul. '11

Ik kan me in zijn algeheelheid niet aan het idee onttrekken dat het kandidaatsberoepingswerk dit keer anders verloopt dan anders :-k. Zoveel tweetallen met maar één kandidaat of helemaal zonder, en moet je dit rijtje nu weer zien: allemaal dienstdoende predikanten. Is er iets mis met de afgekomen kandidaten? Of heerst er meer algemener het beeld dat een beginnend predikant kwetsbaar is en "speelt" (sorry.. dit is niet het goede woord) men op safe?
Een meer consequent verschijnsel van afgelopen jaren lijkt overigens dat er nu voor een kandidaat (R. Visser) nog wachten lijkt te zijn op een ander beroep? (in eerdere jaren: kandidaten Maljaars en Boeder).
Ik realiseer me dat ik met deze post het beroepingswerk als wat ongeestelijk kwalificeer [-X . Ik kan me helaas echter niet in het geheel aan de indruk onttrekken dat het gedeeltelijk ook gewoon zo heel menselijk werkt.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 22 jun 2011 21:16

Dimdidoro schreef: Ik kan me in zijn algeheelheid niet aan het idee onttrekken dat het kandidaatsberoepingswerk dit keer anders verloopt dan anders :-k. Zoveel tweetallen met maar één kandidaat of helemaal zonder, en moet je dit rijtje nu weer zien: allemaal dienstdoende predikanten. Is er iets mis met de afgekomen kandidaten? Of heerst er meer algemener het beeld dat een beginnend predikant kwetsbaar is en "speelt" (sorry.. dit is niet het goede woord) men op safe?
Een meer consequent verschijnsel van afgelopen jaren lijkt overigens dat er nu voor een kandidaat (R. Visser) nog wachten lijkt te zijn op een ander beroep? (in eerdere jaren: kandidaten Maljaars en Boeder).
Ik realiseer me dat ik met deze post het beroepingswerk als wat ongeestelijk kwalificeer [-X . Ik kan me helaas echter niet in het geheel aan de indruk onttrekken dat het gedeeltelijk ook gewoon zo heel menselijk werkt.

Ik zou zeggen: eindelijk gaat men eens logisch nadenken. Geheel terecht om tweetallen te zoeken die passen in het profiel. En ik ben groot voorstander van het feit dat alleen kleine gemeentes een kandidaat mogen beroepen. Voor alle partijen zou dat veel beter zijn.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jun 2011 13:26

Dimdidoro schreef:Ik kan me in zijn algeheelheid niet aan het idee onttrekken dat het kandidaatsberoepingswerk dit keer anders verloopt dan anders :-k. Zoveel tweetallen met maar één kandidaat of helemaal zonder, en moet je dit rijtje nu weer zien: allemaal dienstdoende predikanten. Is er iets mis met de afgekomen kandidaten? Of heerst er meer algemener het beeld dat een beginnend predikant kwetsbaar is en "speelt" (sorry.. dit is niet het goede woord) men op safe?

Ik vraag me af of je beweringen op waarheid stoelen. Er zijn ongeveer 50 beroepen op kandidaten uitgebracht.
In minstens 2 gemeenten waren er redenen waarom er geen kandidaat beroepen kon/mocht worden.
Nu kandidaat Baaijens al een beroep heeft aangenomen, is het logisch dat er tweetallen met een predikant komen, en gezien de gemeentes die kandidaat Visser beroepen, is het logisch dat er ook gemeentes zijn die hem niet beroepen.
Dat hij nog geen beroep heeft aangenomen, zegt dat iets? Wanneer moet hij beslissen? En ja, misschien is het beroep wat voor hem bedoeld is nog niet uitgebracht, dat zou ook kunnen, toch. Maar wat zou daar voor bijzonders aan zijn? Volgens mij neemt lang niet iedere kandidaat snel een beroep aan?

Ik zeg niet dat ik je gedachten helemaal niet kan volgen, maar pas op dat je meent dingen te zien die er niet aantoonbaar zijn. Onbedoeld zou je aan stemmingmakerij kunnen doen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2011 13:32

Dimdidoro schreef:Ik kan me in zijn algeheelheid niet aan het idee onttrekken dat het kandidaatsberoepingswerk dit keer anders verloopt dan anders :-k. Zoveel tweetallen met maar één kandidaat of helemaal zonder, en moet je dit rijtje nu weer zien: allemaal dienstdoende predikanten. Is er iets mis met de afgekomen kandidaten? Of heerst er meer algemener het beeld dat een beginnend predikant kwetsbaar is en "speelt" (sorry.. dit is niet het goede woord) men op safe?
Natuurlijk komen er allerlei menselijke factoren bij kijken! Een ieder die ontkent dat er deels ook menselijke factoren bij komen kijken mag mij uitleggen waarom kleine(re) gemeenten wel beroepen, maar waarom God dan klaarblijkelijk daar heel weinig dienaren van Hem roept...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2011 13:35

Mee eens race. Eigenlijk denk ik dat de menselijke overwegingen zwaar meetellen bij de overweging. Ik heb zelfs wel eens een predikant horen zeggen toen hij een beroep aan de andere kant van Nederland kreeg 'de kans dat ik daar heen ga is wel heel klein, want dat is zo ver bij de kinderen vandaan'. An sich heb ik daar geen enkele moeite mee.

Dimdidoro
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dimdidoro » 23 jun 2011 20:27

TheKeimpe schreef:Ik kan me in zijn algeheelheid niet aan het idee onttrekken dat het kandidaatsberoepingswerk dit keer anders verloopt dan anders :-k. Zoveel tweetallen met maar één kandidaat of helemaal zonder, en moet je dit rijtje nu weer zien: allemaal dienstdoende predikanten. Is er iets mis met de afgekomen kandidaten? Of heerst er meer algemener het beeld dat een beginnend predikant kwetsbaar is en "speelt" (sorry.. dit is niet het goede woord) men op safe?

Ik vraag me af of je beweringen op waarheid stoelen. Er zijn ongeveer 50 beroepen op kandidaten uitgebracht.
In minstens 2 gemeenten waren er redenen waarom er geen kandidaat beroepen kon/mocht worden.
Nu kandidaat Baaijens al een beroep heeft aangenomen, is het logisch dat er tweetallen met een predikant komen, en gezien de gemeentes die kandidaat Visser beroepen, is het logisch dat er ook gemeentes zijn die hem niet beroepen.
Dat hij nog geen beroep heeft aangenomen, zegt dat iets? Wanneer moet hij beslissen? En ja, misschien is het beroep wat voor hem bedoeld is nog niet uitgebracht, dat zou ook kunnen, toch. Maar wat zou daar voor bijzonders aan zijn? Volgens mij neemt lang niet iedere kandidaat snel een beroep aan?

Ik zeg niet dat ik je gedachten helemaal niet kan volgen, maar pas op dat je meent dingen te zien die er niet aantoonbaar zijn. Onbedoeld zou je aan stemmingmakerij kunnen doen.[/quote]

@The Keimpe. Zeker. Mee eens. Het is uiteraard niet de bedoeling het ongeestelijk te beoordelen, dan krijg je een echt pot-verwijt-de-ketel-verhaal.@Coupe Soleil: Ik heb alleen wel sterk het idee dat meer dan anders het bestaan van flanken binnen de GG openbaar komt.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 23 jun 2011 20:37

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Oosterland: kand. R.A.M. Visser te Hardinxveld-Giessendam (23ste beroep).
Beroepen te Hilversum: ds. B. van der Heiden te Alblasserdam.

Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Beroepen te Kinderdijk (per D.V. woensdag 29 juni): Dhr. P. van Veen te Benthuizen.

Tweetal te Woudenberg: ds. T. Klok te Urk en lerend ouderling P. Van Veen te Benthuizen; Stemmingsdatum: D.V. donderdag 23 juni.

Atro

Berichtdoor Atro » 24 jun 2011 12:40

Gereformeerde Gemeenten:

Aangenomen naar Terneuzen: Kand. R.A.M. Visser te Hardinxveld-Giessendam, die bedankte voor alle overige beroepen.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 25 jun 2011 12:41

Atro schreef:Gereformeerde Gemeenten:

Aangenomen naar Terneuzen: Kand. R.A.M. Visser te Hardinxveld-Giessendam, die bedankte voor alle overige beroepen.

Namelijk voor: Bodegraven, Lelystad, Groningen, Oostkapelle, Woerden, Berkenwoude, Ridderkerk-Slikkerveer, Leiderdorp, Scheveningen, Vlaardingen, Emmeloord, Rilland-Bath, Boskoop, Tholen, Westkapelle, Arnhem, Hoogvliet i.c.m. Spijkenisse, Puttershoek, Rotterdam-Zuidwijk, Ooltgensplaat, s-Gravenhage en Oosterland.

Beroepen te Barneveld: ds. G. Gerritsen te Salford (Ontario, Canada).

Tweetal te Wekerom: ds. T. Klok te Urk en lerend ouderling P. van Veen te Benthuizen; Stemmingsdatum: D.V. dinsdag 28 juni.

Atro

Berichtdoor Atro » 25 jun 2011 21:22

Hersteld Hervormde Kerk:

Aangenomen:

Naar Elspeet; Ds. C.M. Buijs te Wijk bij Heusden, die bedankte voor Waarder

Atro

Berichtdoor Atro » 27 jun 2011 08:08

Christelijk Gereformeerde Kerk:

Bedankt voor Alphen aan den Rijn: ds. A.C. Uitslag te Urk Eben-Haëzer

Voordracht beroep voor Middelharnis: ds. G.R. Procee te Hamilton (Canada); Stemmingsdatum: 30 juni 2011

Hersteld Hervormde Kerk:

Bedankt voor Sint-Maartensdijk en Harskamp: ds. D. Zoet te Ouderkerk aan den IJssel. Uitstel gevraagd voor Ouddorp.

Oud Gereformeerde Gemeente:

Tweetal te Hardinxveld-Giessendam: ds. T. Klok te Urk en lerend ouderling P. van Veen te Benthuizen; Stemmingsdatum: 27 jun. '11

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 27 jun 2011 18:14

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Mijdrecht i.c.m. Nieuwer ter Aa: ds. G.M. de Leeuw te Ridderkerk.

Atro

Berichtdoor Atro » 28 jun 2011 07:40

Oud Gereformeerde Gemeente:

Tweetal te Rhenen: ds. H. Molendijk te Grafhorst en lerend ouderling P. van Veen te Benthuizen; Stemmingsdatum: 27 jun. '11

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 28 jun 2011 17:40

Beroepen te Woudenberg, Hardinxveld-Giessendam en te Rhenen: Lerend Ouderling P. van Veen te Benthuizen.

Terug naar “Archief”