quote="Horeb"
eerst 1)
het is wel goed voor u dat u eerst goed nadenkt hoe dat u wat opschrijft

. ik ben blij dat ik daar dan een bijdrage aan mag leveren op dit Reformatorische forum. tenslotte laten we hier een eensluidend geluid horen
Jou bijdrage Horeb, is alleen maar mensen van God af te houden, want er is niemand die tot bekering
kan komen, dat is voortdurend wat jij zegt, en wat jou geleerd wordt in jou kerk.
Gelukkig zijn degene die uit de "wereld" tot bekering komen, daar zich niet bewust van, want anders zaten ze nu
nog te wachten op God, ...want die moet het doen...dat is wat jij zegt.
dan 2)
het gaat bijna altijd zo. als kind kun je dagelijks de bijbel horen lezen maar meestal blijft er weinig of niets van hangen. dat geldt ook voor volwassenen.
er zijn kerken vol met onbekeerden immers

pas als God onze wil buigt, we worden stilgezet op onze levensweg, gaan we pas verstaan en onthouden wat er in Zijn woord staat.
dat geldt onverminderd ook kerkmensen
Natuurlijk zijn er zoveel onbekeerden in jou kerk, want die moeten nog "stilgezet" worden door
God, dat is wat ze horen preken.
Stilgezet wat is dat in hemelsnaam

En ik ken geen God die mijn dwingt, ik ken een God die wil samenwerken met geheel mij VRIJE
wil, die zegt heb Mij lief met heel je hart heel je ziel heel je verstand, dus dat heeft alles temaken
met mijn vrije wil, en met mijn keuzes elke dag opnieuw.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.