Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jun 2011 09:39

galateia: wat een nieuws heb ik gemist! gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!! over de kinderwagen.. mijn zus heeft een quinny freestyle xl! op marktplaats voor (ik geloof) 50 euro gekocht !! (inclusief bak, maar die zal je niet nodig hebben... deze kan niet beide kanten op, maar je hebt versies waarbij het wel kan.. Ze gebruikt die voor Matteo (die al 4 is, maar door medische problemen niet lange afstanden kan lopen en zij woont buiten het dorp) en die past er nog prima in en het loopt ook niet zwaar!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jun 2011 10:33

@ jannoek sterkte met de kleine man. Ik weet hoe machteloos je je dan kan voelen, omdat echt niets helpt. Ik heb zelf ook 2 ontroostbare kinderen gehad en bij mij was het echt een wonder, ik kwam beide keren gewoon thuis met een slapend kind, die nooit meer huilden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jun 2011 10:51

sterkte jannoek!! het is zo frustrerend he!! ik herken het helaas van bij Matteo.. had ook reflux enzo..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 jun 2011 15:34

Sterkte Jannoek! Wat lijkt me dat moeilijk om je kind zo te zien! Wat duurt het dan nog lang tot donderdag!

Liefie, voel je niet schuldig, je bent ook maar een mens. Ik denk dat het iedereen weleens overkomt. Je moet aan alles denken en dan vergeet je weleens wat.... :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jun 2011 16:20

Dank allemaal! Ik hou het wonderbaarlijk goed vol.. Jank soms een potje mee, dat lucht op ;-) maar bedenk me steeds dat het altijd erger kan. Gelukkig is m'n man nog veel thuis. Hij heeft net z'n laatste tentamen gehad en begint volgende week met zn nieuwe baan. Het meest vervelende vind ik eigenlijk nog wel om te zien dat Floris pijn heeft, en om dan zelf zo machteloos te zijn.
Ritme hebben we dus ook niet echt, want ik biedt soms als troost maar een extra voeding aan... Hopelijk gaat dat na donderdag ook beter.
Ben al blij dat we een afspraak hebben, nu is het echt aftellen naar donderdag ;-).
Gelukkig is 'ie op de momenten dat het goed gaat erg lief, soms ligt hij super lief te lachen en er geluidjes bij te maken. Dat maakt echt een hoop goed.

Wat ik ook vervelend vind, niemand ziet hoe vervelend het écht is, dan moet je het echt meegemaakt hebben denk ik... Dan krijg je reacties als 'alle babies huilen', 'het is goed voor de longetjes', 'het gaat wel weer over', 'het hoort erbij', 'alle babies spugen' etc. Ik ga er dan maar niet op in, anders ontplof ik. :-oo
Gisteravond boden m'n ouders aan om even op te passen, zodat wij even tot rust konden komen. Toen zijn manlief en ik heerlijk uit eten geweest samen...

@AG heftig, elk uur moeten voeden 's nachts! Ik vind het al heftig als ik om half 1 kan gaan slapen en Floris dan om 3 uur en 6 uur komt... Hopelijk is het eenmalig! Gaat het voeden verder goed?

@TJ, je bent terug! welkom! Hoe gaat het? Met Matteo nog steeds niet lekker?

@liefie kan gebeuren toch... als een kindje de hele nacht doorslaapt en in het begin gepoept heeft kan het ook best vastplakken toch? 8-[ Overigens vind ik als we sudocrem gesmeerd hebben dat het dan sowieso veel minder plakt ;-) Hier echt véél poepbroeken per dag.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jun 2011 16:38

Jannoek, dont tell me over huilende baby's of slecht slapen, heb er 12 jaar ervaring mee gehad (oke later dus kind ) maar overstrekt je kind zich niet ? dat had die van ons ook, toen naar het sophia geweest in Rotteram, die zei .. dat is niet normaal en met 3 maanden oud werd hij binneste buiten gekeerd ! En toen kwam er een heleboel aan het licht... maar dat terzijde !

t een onrustige baby is dat namelijk erg moeilijk.

Onrustige baby's huilen niet alleen veel, ze zijn ook moeilijk tot bedaren te brengen als ze eenmaal overstuur zijn. Deze baby's zijn in het algemeen bijzonder actief en beweeglijk en vragen daardoor veel tijd en energie. Ze zijn schrikachtig, snel afgeleid en snel uit hun normale doen. Typisch voor baby's die snel overprikkeld zijn lijkt ook, dat ze in een heel snel tempo kunnen veranderen van gemoedstoestand, waardoor hun gedrag onvoorspelbaar wordt. Deze kinderen kunnen heftig reageren op normale prikkels uit de omgeving. Dat kan een reactie zijn op geluid, licht, maar ook op aanraken of op het uit de slaap halen van de baby. Na de eerste maand bestaat de reactie bij geringe prikkels uit schrikachtig gedrag en heftig huilen. Het kind neigt vaak tot overstrekken bij prikkels die het als onplezierig ervaart, maar prikkelbare kinderen kunnen zich ook spontaan overstrekken.

Deze kinderen spugen soms veel, slapen weinig, en hebben meer korte hazenslaapjes dan lange slaapperioden. Het overstrekkende kind ligt als een plank op de arm, is geen knuffelkind en maakt zo zijn ouders onzeker en ongerust. Binnen de groep van pre- en dysmatuur geboren baby's komen veel baby's voor die snel overprikkeld zijn. Welke weg ('oplossing') wordt gekozen, hangt af van veel factoren. Eén van de mogelijkheden is inbakeren. Het is geen kant-en-klare oplossing, maar het helpt ouders èn kind om de moeizame beginfase zo goed mogelijk door te komen, zonder in een neerwaartse spiraal te belanden.

Het prikkelbare gedrag wordt ook wel omschreven als temperamentvol, alert of hyperactief. Prikkelbaar kan je een beetje in de oren klinken als: chagerijnig. Toch is dit een veel gebruikte term voor kinderen die veel aandacht vragen. Prikkelbaar gedrag is een onderdeel van het temperament van een kind. Het zegt iets over de hoeveelheid energie waarmee deze kinderen op prikkels reageren. Op het minste of geringste kunnen prikkelbare kinderen reageren variërend van super-enthousiast tot compleet overstuur.

Kenmerken van prikkelbaar gedrag
veel jengelen
veel huilen
onrustig gedrag
ontevredenheid
overactiviteit
Vaak laten ze ook het volgende zien:
spugen
last van darmkrampjes
overstrekken
snel van emoties wisselen
moeilijk te troosten
Kenmerken van een prikkelbaar kind tijdens het drinken:
onrustige reactie op een krachtige toeschietreflex of een te groot gat in de speen
ongeduldig als de melkstroom op zich laat wachten of als het gat in de speen te klein is
beweeglijk zijn met zijn armpjes of erg gespannen zijn
bij het overstrekken lijkt het alsof hij zich uit je armen wil werken
slecht drinken of de borst/fles zelfs weigeren
extra gevoelig zijn voor interne en externe prikkels tijdens het drinken

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2011 18:33

ach jannoek! meis... praat me er niet over!! Hopelijk is de osteopaat een uitkomst.. anders melk laten staan? Ik weet het niet.. heb het ook maar gedaan op de gok en heit werkte het!

Hoop dat het snel verbeterd, dit vreet aan je en zuigt energie! Probeer tot rust te pakken en als er nog visite wil komen, gewoon nee zeggen!! Dat kan ook te veel zijn. Of weggaan.

En ritme hoeven deze baby's ook nog niet. Troosten met de borst mag altijd! Fijn is dat, een mega voordeel van borstvoeding!

edit: laatst was ik ergens toen marijn begon te huilen, dus julia schreeuwde: Akelig jankjonk... waarvan de collega's van mij met grote ogen naar mij keken met de mededeling, mag zij dat zeggen. Dus ik zei: dat is mijn schuld dat riep ik altijd tgen marijn. Ze schrokken ervan. HEb ze toen nog maar erger laten schrikken met de mededeling: Als God alles uit laat komen wat je zou zeggen, was Marijn er gewoon niet meer geweest! Ze kondenz ich dat neit voorstellen dat een moeder dat deed. Tja.. ben nu dus een slechte moeder, maar weet wel dat zij dusniet een baby hebben gehad die zo ontiechelijk veel heeft gehuild, maanden lang, want dan begrijp je pas dat je echt je eigen kind wat aan kan doen!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jun 2011 20:10

precies, je moet zelf de ellende mee maken wil je het snappen, ze denken vaak dat je je aanstelt... maar het ontbreken van rust (nachtrust ) breekt op, een keertje is niet erg,, maar dag in dag uit sloopt je !

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2011 20:30

maand in maand uit!! dand enk je eindelijk jaah.. koemelkallergie, dan zal hij nu wel rustiger worden.. ehm.. neee Oke, ooronsteking, de oplossing buisjes! jaaah... lichamelijk kan er ndus nu niks meer zijn, maar waarom blijft hij van tijd tot tijd ontroostbaar :shock: en dan zwijg ik maar over de nachten. Ik moet me ook inhouden als ik moeders hoor met beepjes van amper vier maand die klagen dat ze er een keertje uitmoeten.... :oops: Mag blij zijn dat marijn weer slaapt na anderhalf uur over de zolder heenen weer gesjokt te hebben met hem.

Kortom.... Mensen geniet van je kind... Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen! :)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 jun 2011 20:34

Jannoek, ook hier herkenning hoor. Die goedbedoelde, maar niet-begrijpende opmerkingen zijn heel vervelend inderdaad. Hopelijk kan de osteopaat jullie helpen!
Had je nog contact met een lactatiekundige opgenomen trouwens?

Liefie, poepbroeken missen kan gebeuren hoor. Je hoort ze nou eenmaal niet altijd poepen.

Spons, bij overstrekken een heel onderzoek in t ziekenhuis? Hadden ze dat hier maar gedaan :x

PPM, wat naar hoe je jezelf kan voelen he... Wat ik allemaal wel niet gedacht heb bij de eerste :-$ . De arts in het ziekenhuis zei: als je overweegt haar van de trap te gooien kom je haar maar brengen... Ja, zoveel doet het met je als je kindje zoveel huilt. Moeilijk te begrijpen voor mensen die dit niet kennen, gelukkig voor hen, maar zo vreselijk herkenbaar.
Oh, ik werd altijd zo naar van mensen die klaagden over een keer een gebroken nacht waar ik er zo tien keer per nacht uit moest en dan nog overdag van die minislaapjes ook.

In het begin met M merkte ik heel erg dat ik het vele huilen van onze eerste nog best hoog heb zitten 8-[
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jun 2011 20:39

Yep , maar daar kwam ook bij dat we er na een paar dagen achter kwamen dat hij geen contact maakte, keek je niet recht aan , reageerde amper etc. kon zichzelf al wel vrij snel opdrukken als hij op zijn buik lag, was dus niet goed, via huisarts na veel geouwehoer bij het consultatiebureau (die zei van het is de 1e etc.. het afdeden van het is niks..) doorverwijzing gehad naar het ziekenhuis, daar ontdekte men al dat het niet goed zat, binnen een week was hij opgenomen en binnenste buiten gekeerd,

overstrekking, plukjes van de hersenschors die ontbraken, bepaalde stof die er niet hoorde te zitten op de hersenstam, 1 oog zicht van 15 procent en een arts die doodleuk zegt dat hij met 1 oog blind is.. mri scan gehad, bear scan, ct scan..

de hele reutemeteut...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2011 20:43

dat is wel goed dorogepakt van die arts.

Parkiet: Ik zat buiten net en ik heb gewoon moeite met andere kleine beepjes die huilen. Het gaat mij doro merg en been. Ik kan gewoond at niet aanhoren.
Nu slaapt marijn tegenwoordig elke avond direct van 7 tot vaak rond middennacht, dat vind ik altijd zooo bijzonder al.... Dr zit dus wel wat vooruitgang in... maar wat was julia een makkie toen!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jun 2011 20:44

dat je het niet aan kan horen is logisch omdat je dat associeert met je eigen marijn !

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jun 2011 20:54

Ach, dames, wat een ramp lijkt me dat! Volgens mij ben je op een gegeven moment zelf ook een soort zombie, ofzo. En als je dan zo moe en uitgeput bent en het echt niet meer weet, dan voel je volgens mij ook gewoon niks meer.

Hoe doet hij dat dan na middernacht, ppm? Gaat het dan uit-aan, uit-aan? Wisselen jullie dan af: de ene nacht papa, de andere mama? Anders dan word je toch helemaal knettergek? Je moet toch slapen, ooit, een keer. En kunnen ze dan helemaal niks vinden in het ziekenhuis? Mijn hemel, dan word je toch helemaal gefrustreerd. Ik zou denk ik in huilen uitbarsten bij die arts.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 jun 2011 21:44

ppm, ik heb dat gelukkig niet met andere baby's, maar wel met mijn eigen kleintje nu dus.

Galateia, wij wisselden af, meestal ging mijn man wat later naar bed dan ik, dus was hij er dan voor haar en ik als hij ook bed lag. Mmm, ja, je wordt wel een soort van zombie ja, ik was ook behoorlijk labiel toen. 't Was ook wel zo'n beetje mijn grootste angst om nog een keer zo'n babytijd mee te moeten maken (wat gelukkig niet zo is).
Toen ze drie maanden was moest ze ook nog een spreidbeugel, toen heb ik wel een potje zitten janken bij de orthopeed 8)

Spons, bij jullie was er dus wel iets meer dan alleen overstrekken? Wel heftig zeg, gaat het nu goed met hem?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”