Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2011 11:14

Ik vond ook Mutsy wagens, die het kunnen en die hebben geen gekke stang bij de voeten, zeg maar. Als ze dan wat langer is en nog steeds graag zit (wij zijn echte lange-afstands-lopers), wordt ze niet gehinderd door gekke dingen. Hm.

Maar wie o wie noemt een kinderwagen nou Mutsy :roll:

Ik heb er eentje in de buurt gemaild, dus wie weet!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jun 2011 11:29

Volgens mij is het ''probleem'' al opgelost. Gisterenavond Nina haar ledikant opgemaakt en in haar kamer gezet en ze lekker op haar buik gelegd (wij waren ook alle 4 buikslapers) en ze viel zo in slaap en heeft heerlijk geslapen.
Ook toen ik ze vanmorgen vroeg na haar voeding terug gelegd heb sliep ze zo weer.

@Galateia de Bugaboo loopt ook super lekker en die kan je ook behoorlijk klein inklappen en het is een licht gewicht kinderwagen ze zijn wel wat duurder nog 2de hands. (en het zitje is alle2 de kanten op te draaien.

@Jannoek Komt Floris anders ook moeilijk in slaap? Ik laat het ''inbakeren'' maar voor wat het is. Helpen de medicijnen tegen het spugen enz?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2011 11:33

Manlief riep net heel hard, dat hij geen dure wil, die we dan weer gaan verkopen. Hij wil er eentje, die hij volledig kan afrossen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 25 jun 2011 11:45

Galateia schreef:Manlief riep net heel hard, dat hij geen dure wil, die we dan weer gaan verkopen. Hij wil er eentje, die hij volledig kan afrossen 8)

ja doe ik ook altijd, dat gemuts om ze netjes te houden,
tis jammer dat hij niet naar je toe kan anders zou een mountain buggy wat voor jullie zijn, die kan je zeer zwaar beladen en afrossen en mee over elk pad en niet kapot te krijgen, en ze lopen ook nog eens heerlijk.
en ook voor bijna niks te krijgen
maar dan moet je idd niet aan die luxe dingen zoals janoek roept want die kunnen dat niet aan

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jun 2011 12:03

@ galateia De mutsy is prima om mee te wandelen, erg stevig en je kan het zitgedeelte inderdaad naar je toe en van je af stellen. Wij hebben hem ook ( nog), maar gebruiken hem momenteel niet, aangezien wij ook een duowagen hebben. Aankomende winter zal het wel weer gebruikt gaan worden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2011 12:27

@Galateia, wij hebben een Joolz (bloom) gekocht via mp voor niet zo heel veel geld. Je kunt het zit gedeelte zowel van voren als van achteren zien. Het onderstel is klein in te klappen, in onze auto pastie zelfs in de achterbak (wij hebben een kleine auto).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 jun 2011 13:00

Wij hebben een Mountain Buggy, zoals Gempa zegt: niet kapot te krijgen. Die van ons is nu 11 jaar oud en ziet er nog steeds top uit! Probeer er eens op te zoeken op MP.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 jun 2011 17:16

de Quinny freestyle 3 XL, is een grote wandelwagen, en kan ook van je af, en naar je toe! De 4-wieler daarvan trouwens ook.
En die 's over 't algemeen neit zo duur

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jun 2011 19:33

De Quinny Buzz kan ook beide kanten op, is klein opvouwbaar en loopt erg lekker. Wel vooral een stadswagen, en minder voor bos ed.

Pfft, zijn hier moeders die ervaring hebben met luie kinderen? Als ik Timon vraag iets te doen (opruimen of iets aangeven bijv.) heeft hij altijd wel een 'smoes': 'ik ben bezig', 'ik heb m'n handen vol', 'ik ben moe' ofzoiets. Hoe leren we hem dat af?? Is erg irritant af en toe...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jun 2011 19:56

hier is.. je gaat gewoon opruimen. Werkt het niet, dan de gang! ze kan gewoon helpen. Overigens als ze op de gang zit ruim ik het niet op. Ze zal opruimen, of in elk geval helpen. Helemaal alleen kan je nog niet eisen hadden professionele mensen tegen mij gezegd. Daar hebben ze het overzicht nog niet over.

Kinderwagens die andersom kunnen zijn er genoeg, anders dan op mp als je er daar eentje van halen wilt, even vragen of het daadwerkelijk kan!
Trouwens wordt gezegd dat het sowieso voor de taalontwikkeling beter is dat die andersom staat. Omdat een kind je dan kan horen en kan zien wat je zegt. Slechthorende kinderen worden ook altijd geadviseerd om naar je toe staand kinderwagen te hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2011 20:03

haai, hier ook regelmatig eentje die niet meteen wil opruimen, ik maak er niet echt een probleem van op dat moment. Maar zeg vaak:' Prima, als je maar zorgt dat het voor .... is opgeruimd' (en dan bijvoorbeeld: voor je een snoepje krijgt, voor we lekker met de auto weggaan etc). Dat werkt hier vaak als een tierelier. En gewoon samen doen. Ik maak er vaak een klein feestje van of zing een liedje over de blokjes ofzo. Dan zijn ze met zijn tweetjes zo opgeruimd. Of als ik hem vraag te helpen met het dekken van de tafel, dan doe ik alsof ik het onwijs leuk vind, en als hij dan eerst zei niet mee te willen werken, dan is hij zo bij me en grist de borden uit mijn handen en gaat de tafel dekken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jun 2011 21:46

@liefie Floris slaapt ook moeilijk inderdaad... 't gaat sowieso niet zo lekker. Medicijnen voor spugen lijken wel wat te helpen, maar ik heb nog niet het idee dat hij pijnvrij is. Hij huilt super veel. Eerder alleen 's avonds, maar nu ook steeds meer overdag. Hij is dan ook heel gespannen. Spant al z'n spieren aan etc. Als we 'm op z'n buik leggen wordt hij heel 'agressief'. Hij spant z'n beenspieren aan en 'tijgert' door de box, tot hij met z'n koppie de spijlen raakt. Heel zielig!
Hij huilt ook in z'n slaap en tijdens de voedingen..
Ook bolt hij zijn ruggetje niet. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat er qua spanning iets niet helemaal lekker zit... Hopelijk kan de osteopaat helpen! Donderdag hebben we een afspraak.
Deze osteopaat werkt samen met ziekenhuizen/fysiotherapeuten/huisartsen. Dus denk en hoop dat het geen charlatan is (@ajl)..

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 jun 2011 23:25

Even nog over de kinderwagens: niet alle Mutsy's kan je omdraaien hoor! Wij hebben een Mutsy Transporter besteld en deze kan niet naar je toe staan..
Succes met zoeken ennuh....nog van harte met jullie dochtertje Galatia!! Wat onwijs gaaf voor jullie!!!
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jun 2011 05:52

Jannoek, heftig zeg...
Sneu je kindje zoveel te zien huilen. Sterke!

Hier een kindje dat vanaf 01.00 tot nu elk uur heeft gedronken.
Terwijl ze de laatste tijd gemiddeld zo'n 6.5 uur doorsliep.
Pfff.. wat er nu dus met haar is?

Oja, bugaboo kan je tweedehands ook wel goedkoop krijgen,
Vooral als je toch geen wiegje er bij hoeft.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2011 08:54

@MissF Fijn dat het zo goed gaat! Ook met de borstvoeding. Geniet lekker van je gezinnetje! Vind je zoontje het leuk?

@Jannoek Zo dat is echt heftig! Kun je het nog een beetje volhouden? Of is je man ook veel thuis (is hij al klaar met afstuderen?) Ik hoop echt dat het donderdag gaat helpen voor Floris is zo sneu om je kindje zo te zien :cry:
Heel veel sterkte er mee en hopelijk heb je snel je vrolijke mannetje weer terug.

Wij waren vannacht rond 00.45 thuis Nina nog laten drinken ik hoopte stiekem dat ze dan pas vanmorgen weer zou komen maar het was 04.00 toen ze kwam :-oo
Voel mij wel een beetje schuldig want ze had amper een natte luier vannacht daarom had ik ze niet verschoond bleek ze wat gepoept te hebben haar billen waren helemaal rood :oops: Ze was ook erg onrustig na het drinken vannacht maar geen seconde gedacht aan een poepbroek :oops:

Terug naar “Archief”