Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 08:09

Galateia schreef:Ja maar zonder de romper natuurlijk, die lijkt me overbodig :mrgreen:

Om de een of andere reden vind ik een romper altijd wel essentieel, die doe ik echt nooit uit.

Misschien een vreemde vraag, maar hoe werkt het eigenlijk bij adoptie? Krijg je een 'aanbod'van een kind en moet je dat accepteren of krijg je een kindje toegewezen en 'daar moet je het mee doen'. Kan je ook kiezen of je een zoon of een dochter wilt? En krijg je bij het 'aanbod'dan gelijk de hele dooceel qua leeftijd, naam, familie, gezondheidstoestand of hoor je dat later allemaal? Het lijkt mij eigenlijk nog spannender dan zwanger zijn, dan weet je tenslotte al dat het een genencombi is van beide partners en dat je echt een baby krijgt. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2011 08:14

@Galateia Vind het echt zo super gaaf voor jullie!!! Geniet ervan.

Gisteren voor het eerst naar het CB geweest Nina weegt alweer 5200gram en ze is 55cm. Of de cm kloppen geen idee want broekjes maat 56 zijn allemaal te kort en bij haar geboorte was Nina 54 cm maar goed het zal wel als het voor de rest maar goed gaat.

Heeft iemand ervaring met Puckababy dat is een soort inbakerslaapzakje. Nina kan vaak moeilijk in slaap komen omdat ze zo met haar armen beweegt ik leg haar overdag geregeld op haar buikje dat helpt ook maar 's nachts vind ik dat nog niks.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 jun 2011 09:14

liefie schreef:Heeft iemand ervaring met Puckababy dat is een soort inbakerslaapzakje. Nina kan vaak moeilijk in slaap komen omdat ze zo met haar armen beweegt ik leg haar overdag geregeld op haar buikje dat helpt ook maar 's nachts vind ik dat nog niks.

Ik heb een oppaskindje die zo'n slaapzak had. Die sliep er echt lekker in. Ze kunnen dan niet duimen ofzo. Dat kan wel een nadeel zijn. Maar voor kinderen die maaien met hun armen is het ideaal. Hij moest wel echt wennen, toen hij overging op een gewone slaapzak.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 09:19

Ik heb ook wel eens gehoord dat het 'afwennen' van inbakeren regelmatig problematisch is en heel veel tijd kost. Mijn ervaring is dat alle pasgeboren baby's met hun armen maaien. Met een paar maanden zijn ze aan hun eigen armen gewend en slapen ze ook veel beter.

Hier nu een dochter die überhaupt niet meer in een slaapzak wil slapen. Ze wordt echt woest als zij het aantrekken en heeft het met 15 seconden ook weer uitgetrokken. Zelfs achterstevoren dichtgeritst krijgt ze het voor elkaar. Meestal deed ik haar de slaapzak weer aan als zij diep sliep, maar zij is een echte buikslaper en had er last van. Nu maar geen trappelzak meer aan en ik moet zeggen dat ze veel beter slaapt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2011 09:31

Hoe oud is Nina nu?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 jun 2011 10:02

Hier ook maaiende armen in.bed. Doe er niets aan, valt vanzelf wel in slaap.
Legde haar net op haar buik, en ze hield haar hoofd echt lange tijd omhoog. :D
Sommige babys doen dat al vanaf de geboorte, maar zij deed dat tot nu toe nooit,
en Ilona deed dat pas met 3 maanden. :puh:

We hebben een goede school voor Ilona gevonden. :D
15 minuten met de auto, maar goed, dat is ook wel te overzien.
Tussen de middag eet ze dan op school.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2011 10:39

Ik heb er over gelezen dat het moeilijk af te leren is dat is denk ik wel echt een nadeel. Ik denk dat we vanavond haar ledikantje maar in haar kamertje gaan zetten en daar heeft ze een aerosleepmatras in en dan kan ze gewoon op haar buik slapen (haar hoofdje kan ze goed optillen en draaien) Kijken het nog wel even aan maar vind het zo sneu voor haar want dan slaapt ze bijna en wordt ze weer wakker.

@Galateia Nina is nu 5 weken oud.

@Ilona Fijn dat jullie een goede school voor Ilona gevonden hebben wanneer wordt ze 4 jaar?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 jun 2011 12:31

@Galateia: Jottum en BabyBarb hebben veel lieve jurkjes en ook van die (pof) broekjes eronder. Soms kun je bij de HIER (Bakaboe) ook geluk hebben. En dat is heel goedkoop dus ideaal om mee te nemen.
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2011 12:37

Thanx! Nou ja, voor de rechtbank en alle avonturen die we tijdens ons verblijf gaan beleven - je weet nooit op welke bruiloft je belandt - moet ze gewoon een supermooi setje hebben, natuurlijk, die mag wel wat duurder zijn 8)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 jun 2011 14:05

liefie, M is 54 cm en past de meeste broekjes in 56 nog prima. Dus ik zou haast denken dat N stiekem toch wat langer is. Maar ach, maakt ook niet uit inderdaad.
Met de puckababy heb ik geen ervaring, wel met de pacco inbakerdoek (heb er nog twee liggen, hier 'mogen' we niet inbakeren ivm risico op heupdysplasie, en het is hier gelukkig ook echt niet nodig, je mag ze gerust proberen als je wilt). Ik vond inbakeren met doeken ingewikkeld lijken, maar deze is vrij makkelijk. Onze oudste heeft er wel wat baat bij gehad, maar het echte probleem lag ergens anders. Het slapen bij haar was echt een probleem, ze sliep steeds maar drie kwartier en dan huilend wakker.
Afbouwen, tja, ze sliep in de pacco ook nog neit goed, dus ach... Ik heb wel genoeg verhalen geoord van erg lastig afbouwen inderdaad, ik zou het zelf dus alleen nog doen als mn kindje echt slecht slaapt, vaak wakker wordt en huilt.

Bakkaboe is inderdaad een leuk merk (en ook wel bij andere winkels te krijgen). Valt meestal ook wat smal (maar niet altijd - ik heb nu een hele brede broek getroffen), dus misschien wel handig voro jullie dame.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2011 10:28

Mama's, help! Wij zijn op zoek naar een wandelwagen voor een peuter, maar dan zo, dat het kindje naar ons gericht zit. Het hoeft niet een supersonisch apparaat te zijn, we gebruiken het toch maar een half jaar tot een jaartje, maar ervaring leert ons dat onze dame in de winter graag zal wegkruipen in het ding (veilig en warm) en simpelweg nog niet sterk genoeg is om lang te lopen. We moeten de winter dus even door. Maar ze moet ons wel kunnen zien (leggen we later wel uit). Wie heeft tips? Al die wandelwagens voor grotere kinderen zijn naar voren gericht. Kun je dit makkelijk omdraaien? Ik weet nu niet zo goed waar ik naar moet zoeken op MP.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 25 jun 2011 10:42

Galateia schreef:Mama's, help! Wij zijn op zoek naar een wandelwagen voor een peuter, maar dan zo, dat het kindje naar ons gericht zit. Het hoeft niet een supersonisch apparaat te zijn, we gebruiken het toch maar een half jaar tot een jaartje, maar ervaring leert ons dat onze dame in de winter graag zal wegkruipen in het ding (veilig en warm) en simpelweg nog niet sterk genoeg is om lang te lopen. We moeten de winter dus even door. Maar ze moet ons wel kunnen zien (leggen we later wel uit). Wie heeft tips? Al die wandelwagens voor grotere kinderen zijn naar voren gericht. Kun je dit makkelijk omdraaien? Ik weet nu niet zo goed waar ik naar moet zoeken op MP.

bebe-confort kan je op marktplaats voor een appel en een ei krijgen, die kan je goed omdraaien en hebben ook een ruim comfortabele zitje, (ik meen dat je ook in a,mersfoort woonde, er staat er 1 bij de kringloop, ten minste gistermiddag)
nieuwere mutsy's kan je ook omdraaien, maar zullen voor iets meer gaan, bugaboo natuurlijk, maar die gaan zelfs heel oud voor best veel weg, de maxi cosie mura, maar ook dat is een nieuwer model zal meer kosten,
en nog wel meer onbekende modelen ook , city elite bv, anders gewoon even vragen aan de verkoper.

de meeste driewielers kunnen het niet, gewone buggys meestal ook niet

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2011 10:46

Nee, daar wonen we niet! Maar ok, het kan dus wel :mrgreen:
Dank voor je tips, zeg. Nu zoek ik wat gerichter!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jun 2011 10:47

@galateia, veel combiwagens (kinderwagen/wandelwagen) kan je de zitjes van je af en naar je toe zetten. Ik weet dat oin elk geval van bugaboo, stokke en mima. Je kan overwegen om een wat duurdere via mp te kopen, ik ga er vanuit dat je m na de winter ook weer goed kan verkopen op mp.

@liefie floris is de 60cm gepasseerd en heeft zelfs nog broekjes in maat 56 die te groot zijn.. Verschilt zo per merk! Noppies valt bijv. klein, z8 enorm groot..
Wat inbakeren betreft, die waar parkiet het over heeft is de enige die goedgekeurd is door de stichting veilig slapen. Wij vonden m alleen erg duur en je bent met 1 niet klaar ;).. Puckababy schijnt erg warm te zijn, wellicht niet handig omdat Nina zelf ook warm is.
Wij leggen Floris op zn zij, scheelt enorm (maar mag officieel ook niet). Als hij slaapt rolt hij zelf op zn rug en anders doen wij dat.
In het ziekenhuis bakerden we Floris in met een hydrofiele luier, ging ook perfect. Nu is hij alleen zo onrustig dat hij alles losmaait.. Die luier, zn deken, laken, hij ligt zelfs niet meer recht in de wieg als hij wakker wordt..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2011 10:52

Dat is inderdaad waar, Jannoek, ik kan hem weer verkopen, zodra ze zelf die langere afstanden loopt.

Terug naar “Archief”