Max schreef:E-nummers zijn goedgekeurd, wordt hier gesteld, dus veilig. Maar dan wil ik weleens een verklaring horen hoe het komt dat in andere landen bepaalde E-nummers gewoonweg verboden zijn?!
Paniekzaaiende politici? Politici zijn soms net echte mensen, als er iemand zo'n 'Boe, we gaan allemaal dood aan de E-nummers' website leest is een wetsvoorstelletje zo ingediend hoor.
Hier letten wij nauwkeurig op E-nummers. Het gedrag van zoonlief vaart er wel bij, dus dat voordeel hebben we vast.
Verder moet ik zeggen dat je 'smaakvermogen' er stukken beter van wordt! Puur natuur vinden wij het lekkerst! Geen pakjes en kant-en-klaar dingen meer voor ons! Serieus: wij proeven het als ergens glutomaat in zit bijv. Waarom blijf je van chips en andere snacks eten? Precies, daar zit glutomaat in en dat zorgt ervoor dat je er van blijft eten.
Het is een andere leefstijl. Als je je die eigen hebt gemaakt gaat het vanzelf.
Helemaal prima dat je er op let en fijn dat de kids er baat bij hebben. Niemand die je dwingt E-nummers te consumeren. Persoonlijk ben ik tevreden met mijn levensstijl waarin ik niet op E-nummers hoef te letten.
Wat betreft medicijnen, daar las ik hier ook wat over: we proberen het eerst met natuurlijke middelen te overwinnen. Ik moet zeggen dat dit tot op heden goed lukt. Als het echt niet anders kan maken we er wel gebruik van natuurlijk, maar hebben het gelukkig bijna nooit nodig.
Dat onderscheid (natuurlijk vs 'medicijn') is vaak zo duidelijk niet. Een medicijn bevat vaak alleen de geïsoleerde werkzame stof die ook in de natuur voorkomt, dus mag je mij het verschil eens aanwijzen. Maar goed, ook hier, niemand die je dwingt medicijnen te nemen hoor. Ik neem ze wel als dat nodig is omdat ik geen zin heb om met allerlei homeopatische meuk aan de slag te gaan.