Heeft God mij lief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor

Re: Heeft God mij lief?

Berichtdoor 1a2b3c » 22 jun 2011 07:48

Noir schreef:@1a2b3c: Wat jij doet, is getuigen van een sterke afkeer van medegelovigen. Denk jij dat er in die andere kerken geen een bekeerde tot God zal zittn? Dan heb je werkelijk waar oogkleppen op! 'Voor mij werkte het niet in die andere kerk.' Dat argument ben ik vaak tegengekomen op deze website. En ik vind het een raar standpunt. Want waar God wil werken, trekt hij door. 'Trek mij, en wij zullen u nalopen'. Waarom dan 'trek mij' op plaats nr. 1? Waarom dan niet: Wij lopen u na en dan Gij hoeft ons niet trekken want wij lopen vanzelf achter U aan?

Ik heb nooit gezegd dat er in andere kerken geen ware gelovigen zijn. Je moet me geen dingen in de mond leggen.
Verder heb ik geen afkeer van mensen, wel van een onbijbelse leer.
Trek mij op nummer één???? Het bevel van geloof en bekering krijgt heel wat meer nadruk in de Bijbel 360 keer als ik me niet vergis.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 12:07

Weet je, als mensen gaan ageren tegen predikanten, omdat die hun eigen standpunten zouden gaan verkondigen, word ik heel verdrietig en eigenlijk verontwaardigd. Het is mensenwerk, dat is waar. Maar wij ALLEN hebben door de zonde een verduisterd verstand ! Dus ook predikanten en de leden van het curatorium. Als ik hoor dat er kandidaten zijn die 3 x worden afgewezen, eer dat ze uiteindelijk worden toegelaten, kun je wel stellen dat het heel nauwgezet er aan toe gaat !
Er spreekt een bepaalde arrogantie in jouw postings, die je best niet zo zult bedoelen, want soms lees ik echt wel iets goeds. Maar in wezen veracht je bijna de rechts reformatorische leer. Je bent de Bijbel gaan geloven. :-& De predikanten die elke week op de kansel staan, om diezelfde Bijbel uit te leggen. Hoe kun je die zo minachten ? Het zijn geroepenen !!
Ik zie ook bepaalde zaken in de uiterst rechtse flank, waarvan ik zeg: pffft moet dat nu zo ??? Maar ik blijf eraf !! Ik doe het zelf zo niet, maar ik veroordeel die mensen die het doen, niet ! Ik heb heel veel respect en eerbied voor alle predikanten, die volgens jou te zwaar zijn.
Jij weet niet half hoe er soms gezucht en gebeden wordt in de studeerkamer.
Denk eraan, het blijft voor de wijzen verborgen. En dan wordt "wijs" in dit geval zelfverkozen wijsheid bedoeld.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 22 jun 2011 13:08

schelpje3 schreef:Weet je, als mensen gaan ageren tegen predikanten, omdat die hun eigen standpunten zouden gaan verkondigen, word ik heel verdrietig en eigenlijk verontwaardigd. Het is mensenwerk, dat is waar.
De Bereërs controleerde ook of alles wat Paulus zei wel klopte. Paulus was daar niet verontwaardigt over, maar prees hen daarvoor!
Gelukkig zitten we niet meer in de tijd toen de gewone mensen geen Bijbel mochten hebben, dus het lijkt me goed die ook te gebruiken om alles wat we lezen en horen aan de Schrift te toetsen.

Maar wij ALLEN hebben door de zonde een verduisterd verstand ! Dus ook predikanten en de leden van het curatorium. Als ik hoor dat er kandidaten zijn die 3 x worden afgewezen, eer dat ze uiteindelijk worden toegelaten, kun je wel stellen dat het heel nauwgezet er aan toe gaat !
Tja... dat vind ik ook zoiets kroms. Als iemand door God geroepen wordt om Zijn Woord te gaan verkondigen moeten de mensen van het curatorium de eindbeslissing geven, alsof God zich zou vergissen. Of alsof ze in het hart van de mensen kunnen kijken 1 Kor.2:11 Want wie van de mensen kent de dingen van de mens dan de geest van de mens, die in hem is? Zo kent ook niemand de dingen van God dan de Geest van God. Daar komt geen curatorium aan te pas hoor.Als iemands leer goed is en zijn leven is ermee in overeenstemming dan hebben we hem te geloven.
Er spreekt een bepaalde arrogantie in jouw postings, die je best niet zo zult bedoelen,ik voel me echt niet superieur hoor! want soms lees ik echt wel iets goeds. Maar in wezen veracht je bijna de rechts reformatorische leer. Je bent de Bijbel gaan geloven. :-& De predikanten die elke week op de kansel staan, om diezelfde Bijbel uit te leggen. Hoe kun je die zo minachten ? Het zijn geroepenen !!
nogmaals: ik minacht geen mensen, ik ben alleen tégen een onbijbelse leer en dat is toch echt iets anders.
Ik zie ook bepaalde zaken in de uiterst rechtse flank, waarvan ik zeg: pffft moet dat nu zo ??? Maar ik blijf eraf !! Ik doe het zelf zo niet,
Och, als het om een broeken/rokken kwesties e.d. dingen zou gaan, dan denk ik er wel het mijne van (en ws blijft het niet altijd bij denken) maar zou ik er niet zo'n tam tam van maken.
Maar het gaat hier om veel belangrijker dingen, dingen die het hart van het evangelie raken waardoor mensen niet komen tot geloof(zekerheid) en dan mag er niet gezwegen worden.

maar ik veroordeel die mensen die het doen, niet ! Ik heb heel veel respect en eerbied voor alle predikanten, die volgens jou te zwaar zijn.ik veroordeel ook niemand en heb zeker wel respect. Ik heb niet gezegd dat ze (sommigen) te zwaar zijn maar ONBIJBELS!!! en voor een onbijbelse leer heb ik geen respect.
Jij weet niet half hoe er soms gezucht en gebeden wordt in de studeerkamer. (???) ik ben zelf bekent met wat ik weet. Dat er gebeden word neem ik achter elkaar aan hoor.
Denk eraan, het blijft voor de wijzen verborgen. En dan wordt "wijs" in dit geval zelfverkozen wijsheid bedoeld.
Dat zei Jezus tegen de onbekeerden die veel van Zijn woorden, krachten en tekenen gezien en gehoord hadden maar niet geloofden. Mat.11
Ik vind mezelf niet wijs en verstandig, en daarom luister ik naar Hem wat Hij zegt in Zijn Woord, en dat probeer ik door te geven.
Ik geef meestal de teksten erbij waarop ik mijn mening baseer.
Ik weet dat je het niet met me eens bent maar je hebt nog nooit op grond van de Bijbel (!!!) aangetoond waarom wat ik zeg niet waar is.
Als jij een Bijbeltekst aanhaalt die je m.i. niet juist interpreteert dan zeg ik waarom ik het niet met je eens ben en ook hoe het volgens mij dan wel is.(op grond van de Bijbel)
Maar daar ga je nooit op in terwijl op zo'n manier discussiëren een stuk zinvoller is m.i.

Laatst gewijzigd door 1a2b3c op 22 jun 2011 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 jun 2011 13:10

Ik denk dat de discussie wat langs elkaar heen gaat.
De een zegt dat een waar gelovige te maken krijgt met aanvechtingen en twijfel, wat de boze in het hart zaait. De andere denkt dat er gezegd wordt dat een waar gelovige geen zekerheid kan hebben.
Beiden zeggen hetzelfde: Een kind van God krijgt te maken met aanvechtingen, en twijfel. Twijfel is geen kenmerk van waar geloof, maar waar geloof wordt daar wel mee geconfronteerd. Waarom? Omdat de boze niets liever doet dan Gods kinderen het zo moeilijk mogelijk te maken. Hij kan ze niet meer tot zijn duistere rijk overhalen, maar kan ze wel het zoveel mogelijk, en natuurlijk voor zover de Here dat toelaat, moeilijk maken, en ze zo zoveel mogelijk de vreugde van het "kindschap Gods" afnemen.
@Schelpje: Predikanten zijn van God gezonden zeg je. Helemaal mee eens! Maar predikanten "ter rechter zijde" zijn gezonden, predikanten "ter linker zijde" eveneens. Afgezien van wie nu wat links en rechts vindt: Beiden zijn gezonden door God, maar beiden kunnen een volslagen andere leer brengen.
1a2b3c veracht de reformatorische leer niet, maar wel alles wat er door mensen is bij verzonnen. Waar mensen worden afgehouden door voorwaarden, standen in de genade, toeleidende weggetjes, komkommerhofjes met nachthutjes etc., daar ageert ze tegen. En dat kan ik zo goed begrijpen. Net zoals ik het kan begrijpen als men het "halleluja-prijs-de-Heer-en-je-hebt-geen-problemen-meer"-geloof kritisch bekijkt en daarin de zaken die vragen oproepen aan de kaak stelt.
Respecteer elkaar, ondanks dat de ander misschien (ganschelijck ende gheheel) anders denkt! Dat is wat ik wat mis, en ik betrap mezelf er ook weleens op.... :oops:
@Horeb: Je haalt Abram aan, het Oude Testament. Wij mogen tot God gaan, tot de Troon der genade. Ja, wij zijn stof en as, maar we moeten die teksten niet gaan gebruiken om overdreven klein te gaan doen. En dat "de ouden" zeggen van "Gods volk" zoals je dat dan noemt, dat dat een "volk van och en ach" is: We moeten oppassen dat we, met al dat zo klein en kruiperig opstellen (hoe begrijpelijk ook!), niet verzanden in och en ach en God niet de eer geven die Hij zo waard is om te ontvangen!
Ik merk soms bij familie en bekenden dat men zeer veel waarde hecht aan wat "de ouden" zeiden, wat de dominee zegt, wat de oudvaders schrijven etc etc etc etc. Dat mag, daar is veel van te leren! Maar het "toetst alles" wat de Bereërs dede bij Paulus, DAT is wat ik zo vaak mis. Ik ben bang dat we te gemakkelijk overnemen wat die mensen zeggen, hoewel dat ook mensen zijn, die zonde zijn.
Er zijn best verhalen over wat er heden ten dage niet goed is. Ik ken ook een ander verhaal:
Een predikant ging eens naar een "gezelschap". Waarom? Hij wilde weten wat daar leefde en hoe men daar het geloof beleefde. Hij werd niet echt geaccepteerd, want in zijn gemeente zong men gezangen. "En," volgens een oude zuster daar: " Dat lichte gedoe, we hebben aan de psalmen meer dan genoeg. Al die nieuwerwetse fratsen leiden alleen maar af van het Woord."
Op de vraag van de predikant wat ze nu precies bedoelde ging ze nog even door met het afgeven op de lichtere kerk waar die "waardeloze gezangen" werden gezongen. Iedereen ging daar maar naar de hemel, het uit genade zalig worden was er daar niet bij, en in die verfoeide gezangen al helemaal niet en men kende de psalmen niet eens meer.
Ze moesten eens leren inleven wat het betekende "Alle roem is uitgesloten, onverdiende zaligheen heb ik van mijn God genoten. 'k Roem in vrije gunst alleen!
Toen de dominee fijntjes opmerkte dat wat ze citeerde toch echt een gezang was, werd hij fel aangekeken en de discussie was ineens afgelopen.... :mrgreen: En daar kan ik dan hartelijk om lachen. Niet uit spot, maar ik vind het wel tekenend voor velen die ik ken, die net zo redeneren.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 22 jun 2011 13:22

1a2b3c schreef:Sommigen hier stellen dat twijfel HET kenmerk van een waar geloof is. Twijfel is ongeloof, en ongeloof is de grootste zonde.
Dus dan zou zonde het kenmerk van geloof zijn, dan kun je met evengoed zeggen dat moord ook een kenmerk is van geloof. Want waarom de ene zonde wel en de andere niet?

Bij vernieuwing in hart, kan zeker twijfel komen in de oude mens.
Juist door vernieuwing, ziet een mens zijn zonde duidelijk voor ogen.
Niet iedereen zal het allemaal gelijk even helder zien, maar de twijfel komt van de oude mens.

Het is wel apart om het zo te stellen, dat moord dan een kenmerk zou zijn!!
Zondekennis/besef komt zeker, als God gaat werken in een zondaar, komt het zondebesef.
Door het geloof mogen we zien op Christus, die de weg tot God heeft geopenbaard.
Als de mens mag zien op Jezus, die de zonden kan vergeven, beseft de mens door zijn zonden dat hij Hem nodig heeft.
Iedereen is een zondaar, maar niet iedereen wil dit erkennen.
Maar waar geen zondebesef is, is Christus ook niet van node, Hij is immers gestorven voor arme zondaren die in zichzelf niets meer hebben.
Voor uiterlijke zonden kunnen we nog bewaard worden.
Maar voor alles wat er in ons zondig hart leeft, hebben we Christus nodig.
Door Gods genade, is alle eer voor Hem alleen tot in de eeuwigheid!!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 22 jun 2011 13:35

1a2b3c schreef:Maar het gaat hier om veel belangrijker dingen, dingen die het hart van het evangelie raken waardoor mensen niet komen tot geloof(zekerheid) en dan mag er niet gezwegen worden.

Ten diepste ligt dat toch echt bij de mens zelf, en kan daar niemand op aan worden gekeken.
Er kan niet gezegd worden dat een mens door toedoen van andere mensen niet komt tot geloof(zekerheid).
Door genade wil God nog werken door al het zondige van de mens heen, in Christus is de zekerheid, daarbuiten blijft het onzekere zondige hart, door eigen schuld en zonde.
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 22 jun 2011 13:37

'De Bereërs controleerde ook of alles wat Paulus zei wel klopte. Paulus was daar niet verontwaardigt over, maar prees hen daarvoor!'

Die zullen het zeer zeker op een andere manier dan jij hebben gedaan. Sorry 1a2b3c. Je leest wat je wilt lezen.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 jun 2011 13:46

Noir schreef:'De Bereërs controleerde ook of alles wat Paulus zei wel klopte. Paulus was daar niet verontwaardigt over, maar prees hen daarvoor!'

Die zullen het zeer zeker op een andere manier dan jij hebben gedaan. Sorry 1a2b3c. Je leest wat je wilt lezen.
Ze miszegt niets hoor! Jij voelt je misschien aangevallen, maar dat is niet nodig.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 14:02

Race406 schreef:Ik denk dat de discussie wat langs elkaar heen gaat.
De een zegt dat een waar gelovige te maken krijgt met aanvechtingen en twijfel, wat de boze in het hart zaait. De andere denkt dat er gezegd wordt dat een waar gelovige geen zekerheid kan hebben.
Beiden zeggen hetzelfde: Een kind van God krijgt te maken met aanvechtingen, en twijfel. Twijfel is geen kenmerk van waar geloof, maar waar geloof wordt daar wel mee geconfronteerd. Waarom? Omdat de boze niets liever doet dan Gods kinderen het zo moeilijk mogelijk te maken. Hij kan ze niet meer tot zijn duistere rijk overhalen, maar kan ze wel het zoveel mogelijk, en natuurlijk voor zover de Here dat toelaat, moeilijk maken, en ze zo zoveel mogelijk de vreugde van het "kindschap Gods" afnemen.
@Schelpje: Predikanten zijn van God gezonden zeg je. Helemaal mee eens! Maar predikanten "ter rechter zijde" zijn gezonden, predikanten "ter linker zijde" eveneens. Afgezien van wie nu wat links en rechts vindt: Beiden zijn gezonden door God, maar beiden kunnen een volslagen andere leer brengen.
1a2b3c veracht de reformatorische leer niet, maar wel alles wat er door mensen is bij verzonnen. Waar mensen worden afgehouden door voorwaarden, standen in de genade, toeleidende weggetjes, komkommerhofjes met nachthutjes etc., daar ageert ze tegen. En dat kan ik zo goed begrijpen. Net zoals ik het kan begrijpen als men het "halleluja-prijs-de-Heer-en-je-hebt-geen-problemen-meer"-geloof kritisch bekijkt en daarin de zaken die vragen oproepen aan de kaak stelt.
Respecteer elkaar, ondanks dat de ander misschien (ganschelijck ende gheheel) anders denkt! Dat is wat ik wat mis, en ik betrap mezelf er ook weleens op.... :oops:
@Horeb: Je haalt Abram aan, het Oude Testament. Wij mogen tot God gaan, tot de Troon der genade. Ja, wij zijn stof en as, maar we moeten die teksten niet gaan gebruiken om overdreven klein te gaan doen. En dat "de ouden" zeggen van "Gods volk" zoals je dat dan noemt, dat dat een "volk van och en ach" is: We moeten oppassen dat we, met al dat zo klein en kruiperig opstellen (hoe begrijpelijk ook!), niet verzanden in och en ach en God niet de eer geven die Hij zo waard is om te ontvangen!
Ik merk soms bij familie en bekenden dat men zeer veel waarde hecht aan wat "de ouden" zeiden, wat de dominee zegt, wat de oudvaders schrijven etc etc etc etc. Dat mag, daar is veel van te leren! Maar het "toetst alles" wat de Bereërs dede bij Paulus, DAT is wat ik zo vaak mis. Ik ben bang dat we te gemakkelijk overnemen wat die mensen zeggen, hoewel dat ook mensen zijn, die zonde zijn.
Er zijn best verhalen over wat er heden ten dage niet goed is. Ik ken ook een ander verhaal:
Een predikant ging eens naar een "gezelschap". Waarom? Hij wilde weten wat daar leefde en hoe men daar het geloof beleefde. Hij werd niet echt geaccepteerd, want in zijn gemeente zong men gezangen. "En," volgens een oude zuster daar: " Dat lichte gedoe, we hebben aan de psalmen meer dan genoeg. Al die nieuwerwetse fratsen leiden alleen maar af van het Woord."
Op de vraag van de predikant wat ze nu precies bedoelde ging ze nog even door met het afgeven op de lichtere kerk waar die "waardeloze gezangen" werden gezongen. Iedereen ging daar maar naar de hemel, het uit genade zalig worden was er daar niet bij, en in die verfoeide gezangen al helemaal niet en men kende de psalmen niet eens meer.
Ze moesten eens leren inleven wat het betekende "Alle roem is uitgesloten, onverdiende zaligheen heb ik van mijn God genoten. 'k Roem in vrije gunst alleen!
Toen de dominee fijntjes opmerkte dat wat ze citeerde toch echt een gezang was, werd hij fel aangekeken en de discussie was ineens afgelopen.... :mrgreen: En daar kan ik dan hartelijk om lachen. Niet uit spot, maar ik vind het wel tekenend voor velen die ik ken, die net zo redeneren.

Race, even een correctie. Een predikant in de linker kerken (om zo maar even te noemen) solliciteren en gaan op hun 65e met pensioen. Ik zie daar minder een roeping. Er worden daar weinig kandidaten afgewezen ! Een echte roeping hoef je niet te hebben. Je gaat theologie studeren en kunt predikant worden.
Dit i.t.t. de rechterkant.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 14:08

1a2b3c: Ik vind het heel lastig om met jou te discussieren. Niet omdat ik me in een hoek gezet voel worden, maar soms kun je beter gaan zwijgen. Jij verwijt mij dat ik geen antwoorden heb, maar die krijg ik van jou ook niet !!
Ik lees nergens een echte reden waarom je een kerk verlaat en zelf maar de Bijbel gaat lezen. Geen wonder dat je hem dan selectief gaat lezen. :? Het is het oordeel van deze tijd, dat de kerken verdeeld zijn en links rechts maar te zwaar vind en het lijkt erop, zelfs onbijbels vindt.
Door de jaren heen zijn veel mensen gewoon met de wereld mee gaan heulen. Het is niet zo erg om op zondag naar het strand te gaan, wij gaan eerst naar de kerk smorgens. We kunnen gewoon ook naar een popfestival, we geloven toch gewoon de Bijbel evengoed ?
Hoe stel je je God heeft mij lief dan voor ? Hier in de wereld je zo comfortabel mogelijk maken, de lichtst mogelijke kerk bezoeken, dan hoef je niet zo veel concessies te doen. Als deze vraag op ons hart gebonden wordt, zal het ons ernst worden en het zal DE vraag in ons leven worden. Hoe kom ik tot God bekeerd ? Dan is er geen tijd meer om op een forum je gelijk te halen.
Soms denk ik wel eens, dit forum laat ons evengoed onze kostelijke tijd vermorsen. Heeft het eeuwigheidswaarde ? Let wel, dat wij voor elke zin die we hier plaatsen, ons eenmaal moeten verantwoorden !

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 22 jun 2011 14:12

Marieke1984 schreef:Bij vernieuwing in hart, kan zeker twijfel komen in de oude mens.
Juist door vernieuwing, ziet een mens zijn zonde duidelijk voor ogen.
Niet iedereen zal het allemaal gelijk even helder zien, maar de twijfel komt van de oude mens.

Eens! :wink:
Marieke1984 schreef:Het is wel apart om het zo te stellen, dat moord dan een kenmerk zou zijn!!

Ik zei niet dat moord een kenmerk is, maar als je stelt dat een zonde (ongeloof) een kenmerk van geloof is (de grootste nog wel) dan kan een andere zonde dat evengoed zijn.
Ik probeer juist de onjuistheid van die stelling aan te tonen.
Marieke1984 schreef:Ten diepste ligt dat toch echt bij de mens zelf, en kan daar niemand op aan worden gekeken.
Er kan niet gezegd worden dat een mens door toedoen van andere mensen niet komt tot geloof(zekerheid).
Door genade wil God nog werken door al het zondige van de mens heen, in Christus is de zekerheid, daarbuiten blijft het onzekere zondige hart, door eigen schuld en zonde.

Natuurlijk is het waar dat de mens uiteindelijk zelf verantwoordelijk is, we hebben de Bijbel en verstand van God gekregen, dus dat moeten we gebruiken.
Maar dat sluit de verantwoordelijkheid van de voorgangers niet uit. Lees o.a. Ezch.3.

Verder ontken ik niet dat er zondebesef is en dat er (veel) ongeloof kan zijn, heb ik meerdere keren gezegd.
Ik wil alleen heel duidelijk hebben dat het evangelie onvoorwaardelijk is (zelfs al heb je niets geen zondenkennis als dat mogelijk zou zijn).
En dat een het soort prediking waarover ik het had niet bevordelijk is voor geloof(zekerheid). Maar dat sluit dan de verantwoordelijkheid van de hoorder weer niet uit.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 22 jun 2011 14:21

schelpje3 schreef:1a2b3c: Ik vind het heel lastig om met jou te discussieren. Niet omdat ik me in een hoek gezet voel worden, maar soms kun je beter gaan zwijgen. Jij verwijt mij dat ik geen antwoorden heb, maar die krijg ik van jou ook niet !! dan raad ik je aan om even terug te lezen
Ik lees nergens een echte reden waarom je een kerk verlaat en zelf maar de Bijbel gaat lezen.
Ik heb de kerk niet verlaten maar ben naar een andere gegaan die Bijbelgetrouwer is.
Geen wonder dat je hem dan selectief gaat lezen. :? Ik kan je gerust stellen, ik lees de hele Bijbel
Het is het oordeel van deze tijd, dat de kerken verdeeld zijn en links rechts maar te zwaar vind en het lijkt(???) erop, zelfs onbijbels vindt.
Door de jaren heen zijn veel mensen gewoon met de wereld mee gaan heulen. Het is niet zo erg om op zondag naar het strand te gaan, wij gaan eerst naar de kerk smorgens. We kunnen gewoon ook naar een popfestival, we geloven toch gewoon de Bijbel evengoed ? hier herken ik me helemaal niet in, en ik heb ook nooit iets gezegd wat hier op lijkt.
Hoe stel je je God heeft mij lief dan voor ? Hier in de wereld je zo comfortabel mogelijk maken, de lichtst mogelijke kerk bezoeken, dan hoef je niet zo veel concessies te doen. Als deze vraag op ons hart gebonden wordt, zal het ons ernst worden en het zal DE vraag in ons leven worden. Hoe kom ik tot God bekeerd ? Dan is er geen tijd meer om op een forum je gelijk te halen.
Soms denk ik wel eens, dit forum laat ons evengoed onze kostelijke tijd vermorsen. Heeft het eeuwigheidswaarde ? Let wel, dat wij voor elke zin die we hier plaatsen, ons eenmaal moeten verantwoorden !zeker, en de rest ...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jun 2011 14:23

quote="Marieke1984"
Door het geloof mogen we zien op Christus, die de weg tot God heeft geopenbaard.
Als de mens mag zien op Jezus, die de zonden kan vergeven, beseft de mens door zijn zonden dat hij Hem nodig heeft.
Iedereen is een zondaar, maar niet iedereen wil dit erkennen.
Maar waar geen zondebesef is, is Christus ook niet van node, Hij is immers gestorven voor arme zondaren die in zichzelf niets meer hebben.

Marieke jij bent een van de weinige uit de gereformeerde kringen die steeds opnieuw
op Christus Jezus wijst, en waar ik in herken hoe ik geloof en zoals het in de Bijbel
verkondigt wordt. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2011 15:04

schaapje schreef:
Marieke jij bent een van de weinige uit de gereformeerde kringen die steeds opnieuw
op Christus Jezus wijst, en waar ik in herken hoe ik geloof en zoals het in de Bijbel
verkondigt wordt. :D

Dat komt doordat je selectief leest. Horeb en Noir schrijven precies hetzelfde, alleen anders.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jun 2011 15:23

quote="schelpje3"

Dat komt doordat je selectief leest. Horeb en Noir schrijven precies hetzelfde, alleen anders.

Dan moet je maar eens een voorbeeld geven, ik zie het niet dat Christus Jezus verhoogd wordt.
En er is geen andere Naam groter dan de Naam van Jezus. Aan Hem is gegeven alle macht door
de Vader.

Schamper wordt er geschreven..." ja achter Jezus aanlopen dan komt alles goed"

Het lijkt er op dat zijn Naam liever niet genoemd wordt, .... dan is het "borg" of zoiets.
En oh wat zijn we toch nederig en kruipen in het stof voor Gods aangezicht...en als we
opstaan beledigen we mensen, en denken dat de ware kinderen Gods alleen in die ene
kerk zitten waar men zelf uit komt. En hebben we het over dat we ons aan de wet moeten
houden, maar liefhebben ? medegelovigen in een hoek trappen waar ze niet in zitten,
en dan nog schrijven ik zal bidden dat jullie niet voor eeuwig verloren gaan.
Is dat de Geest van Christus ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”