Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 22 jun 2011 08:05

Heeft iemand hier ervaring met hele warmbloedige kinderen/babies?
Ons mannetje heeft het super snel warm. Als ik m voed dan zijn zn haartjes daarna nat van t zweet..
Gisteren hadden we een feestje en s avonds in de auto krijste hij enorm. Toen we stopten bij een tankstation om te kijken wat er was, was hij helemaal klam, terwijl hij alleen maar een romper, broekje en shirtje aan had. We hebben zn shirt uitgedaan en toen ging het perfect! Alleen moet ik me nu steeds verdedigen dat hij zo weinig aan heeft, erg irritant! Bijna iedereen lijkt te vinden dat babies lange mouwen moeten dragen. Voel me bijna een slechte moeder hierdoor. ;)

@lenny hoe gaat het nu? En met de waterangst?
@laura wanneer komen ze langs van het cb?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 jun 2011 08:13

Jannoek schreef:Heeft iemand hier ervaring met hele warmbloedige kinderen/babies?
Ons mannetje heeft het super snel warm. Als ik m voed dan zijn zn haartjes daarna nat van t zweet..
Gisteren hadden we een feestje en s avonds in de auto krijste hij enorm. Toen we stopten bij een tankstation om te kijken wat er was, was hij helemaal klam, terwijl hij alleen maar een romper, broekje en shirtje aan had. We hebben zn shirt uitgedaan en toen ging het perfect! Alleen moet ik me nu steeds verdedigen dat hij zo weinig aan heeft, erg irritant! Bijna iedereen lijkt te vinden dat babies lange mouwen moeten dragen. Voel me bijna een slechte moeder hierdoor. ;)

Mijn aangetrouwde nichtje heeft ook een meisje die het altijd heel heet heeft.
Lastig inderdaad om het steeds te moeten verdedigen. Maar ieder kind is weer anders.
Als hij het niet koud heeft, dan is het toch goed?
We weten zelf allemaal hoe irritant het is als je het veel te warm hebt. (Zeker als je moet slapen)
Succes ermee....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jun 2011 08:44

@Jannoek Nina heeft het ook snel warm doe nooit echt warme kleding aan en als het rond de 20 graden buiten is doe ik haar gewoon korte mouwen aan. Anders gaat ze huilen van de warmte.
Ze zeggen toch dat je kindjes aan moet kleden naar wat je zelf aan hebt :lol:
Hoe gaat het met Floris nu hij medicijnen slikt?

@Lenny Schrikken hopelijk is je dochtertje snel weer opgeknapt!

@Laura Is het CB al langs geweest?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 jun 2011 08:59

Ze komen dinsdag pas :roll: Zoveel haast heeft het dus blijkbaar ook niet ;)
Geen ervaring met warmbloedige kids maar wel eentje die een hele slechte thermostaat heeft...dus snel warm en snel koud en zich daar niet aan kunnen aanpassen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jun 2011 09:23

@Laura gaat het dan wel over de ongelukjes van Michael?

Ik heb respect voor moeders met meerdere kleine kinderen!! Heb vanmorgen de oppas op Rosahlynn (15 maanden) gelukkig is Nina in slaap gevallen (in de box) heb geen idee hoe ik ze alle twee boven moet krijgen :lol: Heb Nina der luiers maar even beneden gelegd zodat ik alles onder controle heb :mrgreen:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jun 2011 11:41

@ Jannoek, hier ook geen ervaring met warmbloedige kinderen, Lieke is nl. juist koudbloedig ;) Maar als je in z'n nekje voelt en het is zweterig dan kan je gerust wat uitdoen! En het is gewoon onzin dat een baby altijd lange mouwen etc. aan moet hebben, sommige kleintjes hebben dat dus niet nodig! Dus gewoon lekker doe wat jij goedvind das gewoon het beste hoor, je moedergevoel he ;)
Met Lieke gaat het weer prima! De wond ziet er op zich vrij aardig uit. Waar de randjes van haar kniekousjes zaten is het echt het ergst. Volgens mij heeft ze er wel jeuk aan zou dat kunnen? Haar waterangst is echt wel veel erger weer! Ik waste ze gisteravond gewoon met een washandje bij de kraam, maar toen gilde ze al hysterisch... Dus ik wacht nog maar ff met het 'echte' badderen.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 22 jun 2011 11:46

als (brand)Wonden genezen, dan jeuken ze vaak wel ja...Misschien insmeren met bio-oil (alleen als de wond dicht is..) dat voorkomt oko littekenvorming of vermindert het

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jun 2011 12:10

Oke! Ik kan me niet echt herinneren dat ik zelf brandwonden heb gehad dus ik wist het eigenlijk niet.
bedankt voor de tip ik ga even kijken voor die bio-oil!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 jun 2011 13:47

Hier ook een kind dat het snel warm heeft, ik doe hem hetzelfde aan als wat ik aan heb, meestal kom ik dan redelijk uit, al heeftie het soms nog wel warm. Hij draagt vele dunne shirtjes (meestal met lange mouw, als het warmer wordt kort).

@ Lenny, sterkte met de waterangst, dat lijkt me echt heel lastig!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jun 2011 14:58

@ Lenny ik zou geen bio oil gebruiken. IN het brandwondencentrum bij H. waren ze daar fel op tegen. Het enige dat je erop mag smeren is vaseline en verder niets. Volgens het brandwondencentrum laten de wonden die binnen 2 weken dicht zijn geen littekens achter en anders wel en daar is niets aan te doen. Ik kreeg op recept wel iets anders mee voor de huid, maar weet de naam niet meer. Ik zou of overleg hebben met het ziekenhuis of even bellen met een brandwondencentrum.

@ jannoek hier inmiddels ervaring met een warmbloedig en koudbloedig kind. H. loopt al vanaf april in een korte broek en ook als het fris is vaak een polo/t-shirt ( met soms een vest erover). Daar ook veel commentaar op gehad en nu nog. Hij heeft vaak het haar nat op het hoofd. Zijn zusje daarnentegen heeft het altijd koud, moest daar in het begin erg aan wennen. Ik moest daar in het begin altijd erg aan wennen ( deed haar snel te weinig aan). Nu heeft zij altijd een laagje meer aan dan haar broer ( tenzij het echt bloedwarm is)

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 22 jun 2011 16:04

[quote="Jannoek"]Heeft iemand hier ervaring met hele warmbloedige kinderen/babies?

Ik herken het helemaal Jannoek!!! Jack (inmiddels 3 maanden) heeft het ook ontzettend snel warm. Dochter van bijna 3 trouwens ook. Als Jack zo weinig mogelijk aan heeft gaat het prima, maar ja.... met wat kouder weer neem ik hem toch echt niet mee in zijn rompertje :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jun 2011 08:40

Oei Lenny, dat is schrikken zeg!
Hopelijk geneest alles snel en netjes!
Het arme kind...

=D> Laura, ik moet er wel om lachen hoor.
Ik zie het al voor me als die cb vrouw bij jullie zit en Michael even meemaakt :mrgreen: :wink:
Succes!! :wink:

Fijn Liefie, dat Nina het zo goed doet!
Dat heb ik hier ook gehad met 1 van de oppaskinderen, die sliep ook zoveel.
Saai, maar je moet er maar de voordelen van in zien :wink:
Wie weet wat het DV is als de gaat puberen :wink:

Jannoek: Wat zielig zeg voor jullie mannetje, dat het niet lekker loopt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 16:22

O dames, dit is erg! Ik zie zoveel lieve schattige meisjes-kleding. Dit is niet goed, hoor, dit gaat de spuigaten uitlopen 8)

Lieve dames, ik zoek iets. Voor de rechtszaak en officiele momenten ga ik op zoek naar het perfecte lieve schattige jurkje. Daaronder wil ik dan zo'n mooi broekje voor over de luier (we gaan er van uit, dat ze niet zindelijk is), maar dan met roezeltjes/strikjes. Of het perfecte onderbroekje met rozeltjes/strikjes/whatever. Ik weet niet hoe het heet. Maar als zeg maar haar jurkje omhoog kruipt ofzo, dan moet dat eronder er ook lief en schattig uitzien. Waar koop je zoiets, hoe heet het?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 23 jun 2011 16:25

zelf heb ik hele schattige luierbroekjes gekocht bij prenatal, gewoon wit, maar dan met roezeltjes eropgenaaid aan de achterkant. Die hingen gewoon tussen de kleertjes en jurkjes, dus ik weet niet of ze ze standaard hebben.

Maar ik neem aan dat luierbroekjes overal tekrijgen zijn, toch? Maar waar overal weet ik niet :mrgreen:

En bij veel jurkjes zitten ze er ook wel bij.

Trouwens, bij Beeren-ondergoed hebben ze ook baby onderbroekjes, desnoods naai je daar wat strikjes en roezels op

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 23 jun 2011 16:28

O sorry, ik ga automatisch ervanuit dat je een klein babymeisje hebt, maar dat weet ik natuurlijk niet :oops:

Terug naar “Archief”