Hoe zou je Adam moeten worden, als je Eva bent ?
Dat antwoord kun je denk ik verwachten.
Als jij net als ik, zo geregeld met een boekske in een hoekske zit, kom je dit tegen.
Ik geniet er van.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Horeb schreef:1a2b3c, zomaar eens een persoonlijke vraag........
ben je wel eens voor God als Adam terechtgekomen?
Horeb schreef: is het wel eens beleefd in je ziel dat jij het dan wel niet was die de vrucht nam en at.......
maar dat je zelf iedere dag als God wil zijn?
Horeb schreef:dat we als mensen zo hoogmoedig zijn dat we zelf nooit zullen (kunnen)bukken onder Gods almacht?. nooit last gekregen van de Adam in je leven?
Noir schreef:@Jaapo: wat een arm geloof!Een kerk die niet uitgaat van Bijbelse grondslag (scheppingsverhaal e.d.) maar haar leden zelf laten bepalen wat ze willen geloven en wat niet!
1a2b3c schreef:Mensen zijn zeker onverdraaglijk hoogmoedig. Het is jezelf voor de gek houden als je denkt dat je het onder Gods almacht kunt uithouden.
We moeten ons aan Hem overgeven en onze opstand tegen Hem belijden. (die opstand houdt o.a. in dat we niet voor Hem willen bukken) Maar daarom geef ik dat niet willen bukken ook aan Hem over, omdat ik dat niet veranderen kan. En weer is Hij het die het willen en volbrengen werkt.
Last gekregen van Adam in mijn leven??? Natuurlijk..., ik heb zijn zondige natuur geërfd en die kom ik alle dagen tegen.
Ook al hebben we niet van de verboden vrucht gegeten, met de uitwerking daarvan hebben we allemaal te maken.
Weet je, soms denk ik wel eens: waarom doen we zo moeilijk, wat maakt het uit of je van links of rechts op de goede weg komt.
Jezus is voor iedereen: de weg, de waarheid en het leven, van welke richting we ook komen.
De één verwoord het zo: ik dank U dat U mij bekeerd hebt, en de ander zegt: Heere, op Uw woord ben ik tot U gekomen.
Ik vind het zo in-en-in-triest als we elkaar op onze eigen geloofs ervaringen/overtuigingen afrekenen.
In de Bijbel staan zoveel verschillende voorbeelden, de mensen bij pinksteren bijv., dat was in één dag voor elkaar, gedoopt en al.
En wat wordt er nu door sommigen gezegd? Laat het maar eens overzomeren en overwinteren! Maar zo ging dat toen niet.
Het geloof moet niet in twijfel worden getrokken, maar het moet gevoed en beschermd worden zodat het gaat groeien.
Ik weet dat Jezus soms 'gespierde' taal gebruikte, maar dat deed Hij wel tegenover degenen van wie Hij WIST dat het huichelaars waren.
Wij 'weten' alleen, een beetje, van elkaar hoe we denken maar niet wat we doen.
En Jezus zei: Mat.7:21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.
Als iemands gedrag verkeerd is mogen we er iets van zeggen en als hij iets onbijbels zegt kunnen we dat op grond van de Bijbel weerleggen, verder mogen wij niet gaan.
JHM schreef:
Ik heb het ook niet zo op gemeenten die strenge leer en regels opleggen. Dat geeft me altijd een benauwend gevoel van ''enkel onze religie is waarheid''. Ik ben gedoopt in de (rooms) katholieke kerk, bezoek een baptistische kerk en ben volger van Jezus. En dat bevalt me prima, geen mensen die mij vertellen hoe ik de Bijbel wel of niet moet lezen.
schelpje3 schreef:En wat kun je dan horen in een baptistische kerk ?
schelpje3 schreef:Dat was mijn vraag niet![]()
Jij bedoelt luisteren.
Ik bedoel: horen.
Wat wordt er tot de gemeente gezegd ? Inhoudelijk !
Ja wel duidelijker. Maar voor zulke onderwerpen hoef je niet naar de kerk.
schelpje3 schreef:Ja wel duidelijker. Maar voor zulke onderwerpen hoef je niet naar de kerk.
RogierV schreef:
MOET je naar een kerk voor een relatie met God?
schelpje3 schreef:Ja wel duidelijker. Maar voor zulke onderwerpen hoef je niet naar de kerk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten