het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 15 jun 2011 19:44

Ik heb de daktarin creme voor mijzelf en niks voor Nina bij de drogist zeiden ze ook direct niet voor je dochter gebruiken hoor (de gel)

Fijn dat de GV werkt! Krijg je er ook vlekken in kleding van of dat niet? Nina was overdag ook wat onrustig niet willen slapen en alleen bij iemand op schoot willen liggen (was ik even blij met het bezoek vanmiddag :D ) van 4 tot 8 heeft ze geslapen en nu ligt ze weer bij Arnold te slapen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jun 2011 19:56

Ok! Dat kan ik dan ook nog overwegen..
De gv vlekken zijn na een 40graden was weer helemaal verdwenen.. Uit kleding en beddengoed ;)

Hij heeft vandaag de hele dag niet geslapen, zelfs in de auto was het een gekrijs..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 jun 2011 20:07

Auw, Em.! Hopen dat hij nog lang geen tandjes krijgt. :puh:

Jannoek, fijn dat hij goed groeit! Hij heeft Femke ingehaald, die is nu 5270gr. Maar vermoed wat langer.
Ik heb nu al kleertjes die te klein zijn, ze draagt nu maat 62.
Hij is precies een maand jonger geloof ik? Ook op de 13e geboren?

Femke spuugt trouwens ook vaak, ook nog na een paar uur. :/
Spuugt hij echt met een boog? Of loopt het er uit?

Bij Ilona kwam vaak de hele fles (de inhoud tenminste) er met een boog uit,
en bij Femke stroomt het er uit.

Sterkte met hem... Sneu als die kleintjes zo huilen.
En de hele dag niet geslapen? Pfoe.. Hopelijk kan je snel naar een kinderarts!

Wauw, Fem ligt al vanaf 20u in bed, diep in slaap... Weet niet wat ik meemaak.
Eerst was het echt standaard tot 23.30 drinken.
Kijken hoelaat ze nu komt. :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jun 2011 20:23

WWow! Dan is floris wel zwaar... ;) hij is van de 14e..

Zo vervelend dat huilen.. Ik lig nu op bed te voeden ook.. Had m net 5 minuten los, dacht dat hij sliep maar hij begon direct te happen weer.. Begin van de avond had ik even afgekolfd, hij was zo ontevreden dat ik dacht dat ik niet genoeg had.. Maar was in no time 100 cc, dus dat lijkt het probleem niet!

Hij spuugt niet met boog, maar het gaat met veel huilen gepaard, je ziet echt dat hij dan pijn heeft, zo sneu.. soms slikt hij het ook weer terug, als ik m draag bijvoorbeeld, maar t huilen en slikken maakt dan wel duidelijk dat hij pijn heeft.. Hopelijk wil de ha een verwijzimg schrijven!

Lekker dat femke slaapt! Hopelijk heeft ze dr ritme te pakken! :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jun 2011 20:52

Toch nog een keer over de daktarin. Max, die hoeveelheid meot je dusn eit geven met een lepeltje, maar je moet gewoon een erwt groot dotje op de lipjes uitsmeren dat smikkelen ze naar binnen, na elke voeding, absoluut niet meer. ZO lepeltje vol, daar stikken ze in maar zo hoeveelheid hoeft echt verre uit niet. Die artsen hebben daar abosluut geen kaaas van gegeten.
Doro zo grote hoeveelheid stikt een kindje ook, niet als er een beetje op de lipjes wordt gesmeerd.

sorry, wordt hier altijd een beetje boos om, die verkeerde voorlichting! ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jun 2011 21:00

Die hoeveelheid zal niets voor niets zijn vastgesteld door de artsen en apothekers. Anders heb je namelijk kans dat de schimmel of bacterie resistent en helpt het middel helemaal niet meer.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 jun 2011 22:19

Die voorlichting zal dan ook wel goed zijn. Ik kan me voorstellen dat een lepel vol beter werkt als wanneer een kindje het zelf naar binnen smikkelt, dan komt het denk niet overal in het mondje. Maar dat kinderen er in stikken... dat vind ik eerlijk gezegd een logisch gevolg van een lepel vol plakspul.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 jun 2011 09:29

Vervelend Jannoek, echt sneu als zo'n kleintje pijn heeft. Hopelijk krijg je snel je verwijzing.

Jullie kids groeien i.e.g. goed. Hier gaat het ook hard, a.s. maandag weer naar het CB. Ben benieuwd. Hij heeft nu maat 74, al is dat voor broeken nog wat aan de grote kant, sommige kleertjes heeft hij echt amper aangehad, maar goed.
En die tandjes, hopelijk nog even niet :mrgreen: . Maar goed, het zal ook niet vreselijk lang meer duren. Hij zit echt continu met (het liefst zijn hele, maar dat past net niet) zijn hand in zijn mond, kwijl, kwijl :).

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 jun 2011 10:15

Jannoek, Floris is zeker weten groot zeg! Hij was ook al groot geboren toch?

Liefie, Nina is goed gegroeid dus. M is vandaag gewogen, weegt 4800 gr dus net zo zwaar ongeveer als Nina. Ik dacht dat het teveel aan melk wel onder controle was, maar ze groeit gewoon net zo hard, maar ja, ze spuugt minder, dus ik vind het prima.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jun 2011 13:02

@Parkiet Waarschijnlijk woog M ook minder bij geboorte? Fijn dat ze zo goed groeit!

@Jannoek hopelijk kun je snel bij de kinderarts terecht

Mijn moeder heeft Nina net gemeten ze is 58/59cm echt wel lang! Vind ze ook echt niet meer echt een kleine baby.
Vanmiddag moet ik bij de HA op het matje komen hij wil bespreken hoe nu verder met de spruw bij mij jullie horen het wel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jun 2011 13:09

@liefie Fijn dat ze zo groeit! Hier groeiden ze de eerste maande ook echt als kool. De eerste 4 weken vaak zo'n 7 cm, daarna iets langzamer, maar ook altijd meer dan gemiddeld. Het eerste jaar ongeveer in totaal 30 cm.

Hoe gaat het met de spruw dames?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 jun 2011 15:29

Liefie, ze woog 3125 bij de geboorte, dus dat is niet zo heel groot idd.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jun 2011 15:46

@Parkiet dat is best een verschil want Nina woog 3825 en was 54 cm best flink aan de maat :oops:

Net bij de HA geweest en hij denkt dat het de nasleep van de borstontsteking is en geen spruw ik moet nu nog een week doorgaan met daktarinzalf en ik heb nog een antibiotica kuurtje gehad als het dan nog niet over is moet ik weer terug komen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jun 2011 20:08

liefie schreef:Net bij de HA geweest en hij denkt dat het de nasleep van de borstontsteking is en geen spruw ik moet nu nog een week doorgaan met daktarinzalf en ik heb nog een antibiotica kuurtje gehad als het dan nog niet over is moet ik weer terug komen.

Nou, dan ben je nog wel even zoet want van de abkuur krijg je waarschijnlijk weer spruw als dat het niet zowiezo al is. ](*,)
succes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jun 2011 20:39

Ik weet het ook niet meer eigenlijk ga het gewoon proberen en kijk wel waar we op uitkomen. Gelukkig gaat de borstvoeding voorderest goed

Terug naar “Archief”