Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2011 07:31

Vaders en moeders tips gevraagd. Morgen doen vrienden van ons belijdenis is een hervormde gemeente, een beetje de zware kant. Wij gaan daar uiteraard naartoe, maar ik maak me wel een beetje zorgen. Hoe gaan we kindlief al die tijd zoet houden? Hij vindt naar de kerk gaan heel erg leuk, maar dan vooral omdat er een drumstel is en hij lekker kan dansen. En dat is morgen wel ietsjes anders natuurlijk. Hij heeft er wel zin in, want tante die en die is er ook en daar wil hij naast zitten... maar ja, mijn zoon is wel zo'n heerlijk kind, dat ineens zal roepen door de kerk: 'waar is het drumstel nou?' Hoe erg is dat, als een kind ineens iets zegt? Mijn man kerkte er vroeger en wat ik me er nog van herinnerde, is dat de controle zo groot was en bij elke scheet die je bij wijze van spreken liet, zag je iedereen al fluisteren en kon je rekenen op boze blikken. Het gevoel is dus niet helemaal ontspannen, zeg maar. Maar misschien is dat met een kind wel anders en is men toleranter? Moeten we kleurboeken meenemen, is dat een idee?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2011 07:52

Neem een boekje, een paar potloden en een kleurboek mee. En laat het kind lekker z'n gang gaan (tot op een zekere hoogte natuurlijk). Je zou ergens kunnen gaan zitten waar je makkelijk/snel met hem er uit kan lopen.

Wat ik zelf weet nog van vroeger dat er bij speciale diensten zoals belijdenis/doopdienst er wel vaker jongere kinderen (met boekje enzo) in de kerk zat. Ik heb me er nooit aan geirriteerd.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 jun 2011 08:16

En vertel hem even van te voren dat er geen drumstel is en er niet gedanst wordt. Gaat hij misschien niet roepen.
Bij ons nemen sommigen ook wel een knuffel ofzo mee.
Moet jij ook een hoedje op? Daar heeft hij ook vast veel lol om.

En zelf heel relaxt blijven misschien zijn ze wel wat gemakkelijker geworden en fluisteren ze niet meer bij elke scheet. 8)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 11 jun 2011 08:28

Mijn neefje wordt over 1.5 maand 2, maar hij zegt echt nog geen woord. Als ie nu wat wil geeft ie dat aan met een gil en gaat ie wijzen... volgens mijn tante gaat hij straks in een keer "spreken", dat hij nu alles opslaat en straks gewoon volzinnen gaat zeggen. Herkent iemand dat?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 jun 2011 08:34

Galateia schreef:Vaders en moeders tips gevraagd. Morgen doen vrienden van ons belijdenis is een hervormde gemeente, een beetje de zware kant. Wij gaan daar uiteraard naartoe, maar ik maak me wel een beetje zorgen. Hoe gaan we kindlief al die tijd zoet houden? Hij vindt naar de kerk gaan heel erg leuk, maar dan vooral omdat er een drumstel is en hij lekker kan dansen. En dat is morgen wel ietsjes anders natuurlijk. Hij heeft er wel zin in, want tante die en die is er ook en daar wil hij naast zitten... maar ja, mijn zoon is wel zo'n heerlijk kind, dat ineens zal roepen door de kerk: 'waar is het drumstel nou?' Hoe erg is dat, als een kind ineens iets zegt? Mijn man kerkte er vroeger en wat ik me er nog van herinnerde, is dat de controle zo groot was en bij elke scheet die je bij wijze van spreken liet, zag je iedereen al fluisteren en kon je rekenen op boze blikken. Het gevoel is dus niet helemaal ontspannen, zeg maar. Maar misschien is dat met een kind wel anders en is men toleranter? Moeten we kleurboeken meenemen, is dat een idee?

Inderdaad wat kleurtjes meenemen of wat boekjes om te 'lezen'. Ik weet niet of er in die kerk een creche is. Meestal namelijk wel. Dan zou je, wanneer het niet gaat, je kind daar heen kunnen brengen. Daar lezen ze vaak ook een bijbelverhaal en kunnen de kindjes verder lekker spelen. Bij ons zitten de kindjes de eerste helft van de dienst in de kerk en vlak voor de preek gaan veel kindjes naar de creche. Het ligt er natuurlijk wel aan of je dat zelf wilt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2011 09:34

jans1 schreef:Mijn neefje wordt over 1.5 maand 2, maar hij zegt echt nog geen woord. Als ie nu wat wil geeft ie dat aan met een gil en gaat ie wijzen... volgens mijn tante gaat hij straks in een keer "spreken", dat hij nu alles opslaat en straks gewoon volzinnen gaat zeggen. Herkent iemand dat?

ja helemaal, mijn zoon sprak nog bijna niet toen hij 2 was, een half jaar later ging hij nagenoeg van de een op de andere dag hele volzinnen maken. Eerst was ie "achter" volgens de regels van weet ik veel wie, vervolgens was ie voor.

Alles komt goed, dat blijkt wel weer.

@Galateia, naar kinderen toe zijn de meesten een stuk verdraagzamer, ook in "de zwaardere kerken", dus: hebt goede moed. Speen mee, knuffel mee, pakje drinken, zak snoep en idd wat te schrijven (of zijn nintendo :lol: )
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2011 10:52

Galateia, idd een kleurboek mee, kleurtjes, gewone boekjes, knuffel. En als het niet werkt kun je vast de kerk wel uit en ergens anders met hem gaan zitten spelen.
Jans, ik ken wel meer kinderen die nog amper iets zeggen hoor, maar het ligt eraan wat je er mee doet als omstanders natuurlijk. Want als een kind bij een gil krijgt waar hij naar wijst, dan heeft hij/wij weinig zin om te gaan praten natuurlijk. (in het algemeen he, niet dat dat bij jouw neefje zo is hoor, want dat weet ik natuurlijk niet ;) )
Mijn neefje van bijna 4 praatte ook heel lang amper, maar had wel 3 zussen die alles voor hem deden, dus hij hoefde ook niet echt te praten natuurlijk. Maar sinds een tijdje zegt hij opeens alles, er komen keurige volzinnen uit. Dus het komt vast vanzelf
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2011 11:45

Wij nemen rozijntjes, boekje, klein autootje en zijn kroeldoek mee. Anderhalf uur gegarandeerd zoet ;) En zoals er al werd gezegd, zelfs in de zwaardere kerken zijn ze tolerant naar kinderen toe hoor, dus ik zou me van te voren niet al te druk maken!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jun 2011 17:09

Bij ons zitten ook veel kids keurig te kleuren of boekjes te lezen. Prima toch :)

Ik heb gisteren m'n ringsling binnen gekregen. Heerlijk! Floris slaapt gewoon overdag, dat deed hij eigenlijk niet.
Hij geeft ontzettend veel over de laatste paar dagen en huilt zo hartverscheurend... echt zielig! Als ik hem neerleg, of het nu in de box, op het aankleedkussen of in z'n bedje is, hij geeft steeds over. Ook al is de voeding al meer dan 1 of 2 uur geleden.
Je ziet dan ook echt dat de melk al helemaal verwerkt is als het terug komt.

Gelukkig groeit hij wel goed en plast en poept hij ook goed. Probeer me dus maar geen zorgen te maken, maar kaart het volgende week wel even aan op het cb...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2011 17:19

Nou, we nemen dus gewoon een tas vol dingen mee om hem mee te vermaken. Mama vindt het ook wel leuk om te kleuren 8)
En nee, ik hoef geen hoedje op, haha, die heb ik niet eens. De meeste vrouwen dragen daar wel een hoedje, maar mijn schoonzusje bijvoorbeeld niet (volgens mij). Maar voor dat soort gelegenheden heb ik toch altijd wel een mooie sjaal bij me, die kan ik altijd nog over mijn hoofd doen :mrgreen:
Ik ga me er maar niet meer druk om maken. Ik kan die energie beter steken in het vinden van de perfecte outfit 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2011 18:44

Galateia schreef: Ik kan die energie beter steken in het vinden van de perfecte outfit 8)

:mrgreen: Zeker niet druk maken joh, zoonlief zal het vast prima doen!
@jannoek: idd gewoon even aankaarten bij het cb. Toen M bij ons kwam had hij ook nog altijd last van spugen, maakte ook niet uit hoe lang na de fles het was. Hij was natuurlijk wel een stuk ouder dan F nu is :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jun 2011 19:03

@ Galateia wij nemen voor zoonlief altijd 2 doosjes rozijnen mee en een knuffel en dat gaat prima. Van te voren hebben wij hem wel uitgelegd dat hij stil moest zijn en niet hardop mocht praten en nu zegt hij steeds hardop na het bidden, de preek etc. 'ben goed stil geweest toch mama?. En dat klinkt wel altijd komisch.

@ Jannoek Hier was zoonlief een enorme spuger, maar hij dronk ook altijd heel gulzig. Van bezorgdheid zijn wij naar de huisarts geweest en toen bleek het overloop te zijn. Hij was nl. 900 gram in 7 dagen gegroeid. Hij kreeg gewoon te veel voeding binnen. Dochterlief kon ook enorm spugen met de flesvoeding en dronk ook te snel.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jun 2011 19:19

Haha lol ajl!

Ben benieuwd wat floris weegt, heb het idee dat hij flink gegroeid is. Cb maar even afwachten.. Spuugde h ook nog een paar uur na de voeding? Misschien krijgt hij ook wel te veel binnen, hij deinkt ook erg gulzig en maakt daar vaak ook flink lawaai bij ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jun 2011 19:33

@ jannoek H. maakte ook enorm veel lawaai en liet ook nooit de tepel los. Hij dronk echt zo'n beetje 30/40 minuten en dan stopte ik maar de voeding. Hij bleef eigenlijk continue spugen tot de volgende voeding....echt golven kwamen eruit. IN het begin heb ik echt enorm vaak zijn kleding verwisseld, boxkleed gewassen en zijn bed verschoond.....alles was continue doorweekt. Wij maakten ons enorme zorgen en gingen naar de ha. Deze heeft wel 3 x de weegschaal gecontroleerde, wilde niet geloven dat hij zoveel gegroeid was. Wij moesten hem timen...de voeding mocht niet langer duren dan 10/15 minuten en nog groeide hij ruim 1 kg in de maand.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2011 19:53

@ Jannoek: bij jouw verhaal moet ik aan reflux denken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”