Eerbied schreef:De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen.
Dogma. Een belangrijk deel van die boodschap valt namelijk buiten het controleerbare. Daarmee is je stelling wel meteen een heel stuk minder indrukwekkend.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Eerbied schreef:De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen.
Mortlach schreef:Daarmee is je stelling wel meteen een heel stuk minder indrukwekkend.
Eerbied schreef:Christenen beweren niet dat de Bijbel exact Gods woorden bevat, maar beweren dat de Bijbel mensenwoorden bevat die getuigen van God. Dat is een fundamenteel andere benadering dan zoals moslims de Koran beschouwen.
Eerbied schreef:Ik constateer slechts dat het zeer opvallend is dat je de beantwoording van de volgende vraag van JHM (die bij herhaling gesteld is) steeds uit de weg bent gegaan:
JHM schreef:Hierin ligt namelijk de paradox besloten die je naar het schijnt niet wilt onderkennen. De onfeilbare boodschap van de Bijbel is niet te weerleggen. Ik heb overigens niet beweerd dat de Bijbel fouten bevat, ik heb uitsluitend beweerd dat ik de mogelijkheid niet uitsluit dat de Bijbel fouten bevat. Als er fouten in de Bijbel staan hoeft dat mijns inziens geen reden te zijn om de boodschap van de Bijbel als feilbaar te zien.
RogierV schreef:De heersende methode is om de koran leterlijk te lezen, de meeste christenen zijn hier al mee gestopt.
Flauwekul. In de Koran staat zelf dat sommige delen van de Koran letterlijk en andere delen figuurlijk gelezen moeten worden. Niet alles kan door mensen begrepen worden en zal pas na de dood duidelijk worden.Eerbied schreef:Dat komt omdat volgens de islamitische leer in de Koran de letterlijke woorden van Allah staan.
Spons schreef:zeg schepje ... nu doe je wel heel erg Retro... daar heb je tegenwoordig slimme telefoons voor![]()
maarrr er is meer dan Refoweb, gelukkig maar ook
zomaariemand schreef:Flauwekul. In de Koran staat zelf dat sommige delen van de Koran letterlijk en andere delen figuurlijk gelezen moeten worden. Niet alles kan door mensen begrepen worden en zal pas na de dood duidelijk worden.
Sja, ik heb nog een gewone mobiel en geen smartphone![]()
Ik loop achter
Spons schreef:
oh je loopt nog rond in gebreidde maillot, wollen vest, rok tot op de tenen , knot in het haar waarmee je een heipaal in de grond kan slaan , en een telefoon met een kilomter draad![]()
ach wat is achter lopen, ik heb het toevallig wel, ben er heel blij mee , is soms reuze handig (vooral als je de weg kwijt bent ) maar zou ook met een normale kunnen hoor ! heb de kosten in de hand en dat is tegenwoordig bij veel mensen wel anders..
als je dan leest dat er jongeren zijn met meer dan 20.000 schuld ivm telefoon...dat is pas schokkend !!
Mauzzim
RogierV schreef:
mischien een verbastering van Mars of Marte?
Net zoals Ba`al nu ook als een Demon/Antichrist wordt afgeschilderd.(overigens was dit een God der Phoeniciers)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten