het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor AikonGirl » 10 jun 2011 13:07

Bij zoonlief ben ik gestart met 3,5 maanden en onze dochter had met 9 weken al zo'n honger '' s nachts, zij lag steeds wakker en was enorm aan het zoeken en duimen, dat ik het voorzichtig aan de laatste flesvoeding heb toegevoegd. Elke avond iets meer totdat ik op 3 grote eetlepels op een fles zat. Zij ging er juist beter van poepen.

Hm, een babytje van 9 weken zou ik gewoon voeden als t honger heeft s nachts. :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 13:12

Dat kan ook, maar 1 schepje rijstebloem deed wonderen en dan trok ze het tot 's morgens. :wink: . Daarbij trok ze het eerst wel en nu ineens niet meer. Daarbij heeft zij de eerste 6 weken dag en nacht gekrijst en had totaal geen ritme. Ik was zelf, na 3x borstontsteking en 2 x buikgriep aan het einde van mijn latijn en kon net een beetje bijkomen. Einde van het liedje was dat zij lekker kon slapen met een vol buikje en ik kon eindelijk herstellen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jun 2011 13:21

Gelijk heb je dan ja.
Ik weet ook niet waarom ze zeggen dat t pas vanaf 4 maanden mag?
Als ze er geen last van heeft gehad, tja, waarom niet?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 13:26

Volgens mij heeft dat met de rijpheid van de darmen te maken. Ik was eerst ook een beetje angstig om het te proberen, maar volgens mijn schoonmoeder deden ze dat vroeger ook wel. Ik heb uit voorzorg eerst maar een half schepje geprobeerd en toen kwam ze een uur later dan de eerdere nachten en ik merkte eigenlijk een vooruitgang qua poeppatroon. Een aantal nachten steeds iets meer erbij en ze sliep als een blok.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 10 jun 2011 18:44

Beter poepen zou hier ook wel handig zijn, hij poept 1x/4 dagen ongeveer, en dan is het ook goed raak. Vannacht trouwens wel weer om 4.30 uur, waarom dat zo wisselt?? Geen idee.
Die rijstebloem ga ik over denken, het irritante is dat ik dan weer moet kolven, fles moet klaarmaken, terwijl ik nu lekker live voed voor de nacht. En daar geniet ik ook wel weer van...tja, keuzes :)
Vallen jullie trouwens ook zo af? Ik val nl. nog steeds af en zit nu ruim 5 kg onder mijn normale gewicht. (weeg normaal zo'n 67 a 68 kg bij 1.75, nu amper 62 kg) Nu zal ik wel niet voldoende eten, maar ik krijg echt niet meer weg. Krijg je van die opmerkingen: gaat het wel goed met je, je ziet zo pipsjes ](*,) terwijl ik me verder best prima voel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 19:49

Eerst kolven en dan voeden vind ik ook niets. Ik zou er nu ook geen tijd voor hebben met al 2 kleintjes om mij heen. En afvallen van de bv? Ik hoopte daar altijd op, maar het gebeurde nooit :( . Ik bleef gewoon op + 5 kg steken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 jun 2011 20:12

Ik ben nu 13 kilo's kwijt, maar dat was 2 weken geleden ook al zo ;)
Over een paar weken maar weer beginnen met WW :)
Hoorde van mn moeder dat zij juist aan kwam tijens de bv periode, dus ik ga er maar niet van uit dat ik er van afval.. ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jun 2011 21:07

Ik val ook niet verder af. Zit nog op +1kg.
Eet niet meer of minder, drink wel veel meer.

Ben begonnen met buikspieroefeningen.
's Ochtends is mn buik mooi plat, maar als ik gegeten heb, krijg ik weer een buikje. :/

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 jun 2011 21:17

Em, ik vielbij de eerste wel verder af, geen idee of dat nu ook gaat gebeuren. Misschien doe je het al, maarje kunt proberen wat meer volle producten te gebruiken ipv mager, als je niet meer wilt afvallen. Ik wil eigenlijk ook niet lichter worden dan voor mijn eerste zwangerschap, dus ik houdt t in de gaten nu.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jun 2011 22:37

De wereld gezondheids organisatie (WHO) raad het af tenminste de eerste 6 maanden je kind iets anders te geven dan borstvoeding. Dat op de verpakking van rijstebloem staat dat het vanaf 4 maanden mag is heel logisch van de fabrikant. Het staat ook op olvaritpotjes, maar ook dan geld hetzelfde advies van de WHO, dat het meest betrouwbaar is omdat het een belangeloze organisatie is.

Jannoek,
Lekker spul he :wink: Het beste is om een babywattenstaafje te doordrenken met gv, dan voor de voeding (1x in 24 uur) zijn hele mondje paars 'verven'. Let goed op dat je overal komt, onder de tong, de wangen, gehemelte, beide kanten van de kaakjes, binnenkant van zijn lipjes e.d. Dan voeden. Na het voeden met een nieuw babywattenstaafje je tepels nog even verven als ze niet paars genoeg zijn. Klaar voor 24 uur. Doop een gebruikt staafje nooit nog een keer in't potje. Na 7 dagen moet het over zijn.
Als je tepels kapot zijn kun je de gv-tepelzalf gebruiken. Is goede zalf, dun opsmeren.
Sterkte met de pijn Jannoek!! Word het al minder? Ik hoop het van harte voor je!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jun 2011 19:49

Ik weet dat ze aanraden om je kind de eerste 6 mnd niets anders te geven dan bv, maar wat doe je met een kind dat enorme honger heeft en het eten van je bord kijkt? Ik heb na 4 mnd geen zin en tijd meer om elke 2 uur te voeden en dan te merken dat ze nog honger hebben. Mijn kinderen groeien ernorm de eerste maanden op de bv en zitten voor de 6 mnd op 8 kg, daar is echt niet tegenaan te voeden.

@ Jannoek mijn moeder kwam ook aan tijdens het geven van de bv. Volgens mij vallen alleen die vrouwen af van bv die echt slank van zichzelf zijn en geen moeite hebben om op gewicht te blijven.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2011 20:51

Ajl,
Zolang je achter je eigen keus staat hoe je het met je kinderen doet qua voeding, hoef je je niet te verdedigen :wink: .
Ik wilde alleen een feitelijke reactie geven op deze opmerking:
ajl schreef:Rijstebloem is niet te vroeg hoor. Volgens de verpakking mag het vanaf 4 mnd.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 11 jun 2011 21:34

Jannoek schreef:Ik ben nu 13 kilo's kwijt, maar dat was 2 weken geleden ook al zo ;)
Over een paar weken maar weer beginnen met WW :)
Hoorde van mn moeder dat zij juist aan kwam tijens de bv periode, dus ik ga er maar niet van uit dat ik er van afval.. ;)

Ik begon altijd pas af te vallen als ik stopte met de bv, zolang ik bv gaf, bleven de zwangerschapskilo's er aan 8)

En daarna duurde het ongeveer een jaar, voor ik weer een beetje op gewicht was.
Dit dan zonder te lijnen of zo.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 jun 2011 08:49

Jannoek, ik heb even een paar linkjes voor je opgezocht:
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/spugen-1.html

Onze oudste spuugde ook heel veel, dit was niet vanaf het begin, maar werd langzaamaan steeds beter. Wij hebben uiteindelijk tot dat ze een jaar was de voeding ingedikt. Overigens ging het bij haar na een paar weken over qua spugen, maar kwam de voeding nog wel omhoog. Ze krijgen dan een verbrande slokdarm, wat veel pijn doet.
Destijds werd tegen ons gezegd dat we moesten afwachten: het zou gauw beter worden, t was vast met 4 maanden wel over. Helaas bij ons dus niet.
Nu zitten we dus met spugen door te veel melk. Verder ook veel darmgerommel, hikken, boeren, spuitluiers, onrustig gedrag, hard groeien; ikzelf stuwing, lekkage en dreigende BO gehad. Gelukkig gaat t sinds een week beter, met dank aan de tips in de link. Af en toe nog een dagje dat ze weer meer spuugt en onrustig is, maar dat nemen we voor lief.

Als hij veel spuugt is het ook altijd goed om toch even naar de HA te gaan. Even zeker weten dat alles goed is verder en mocht het spugen een probleem blijven, dan is het maar vast bekend en kun je weer teruggrijpen op je eerdere bezoek.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 jun 2011 08:56

Nog even een toevoeging: dit artikel over te veel melk vind ik nog wat duidelijker/prettiger: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/veelmelk.html

Terug naar “Archief”