het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 08 jun 2011 14:20

Borstvoeding is weer super goed op gang gelukkig! en de kloven zijn een heel eind genezen af en toe kolf ik een voeding om mijn tepels te ontlasten en dat gaat gelukkig ook goed. Ik was de kolf enz aan het uitkoken en ik dacht ik zal het spuitje van Nina haar drankje ook even uitkoken maar nu is het helemaal krom en werkt het niet meer :lol:
Gelukkig zit er nog een ander spuitje bij maar dat gaat een beetje te snel ga morgen maar even een andere halen bij de Apotheek.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2011 09:36

Fijn liefie! Hier nog steeds last van de spruw, hopelijk komt vandaag de gentiaan violet binnen, dus ik ben benieuwd!

Floris komt nog heel onregelmatig qua voedingen, best irritant :)
Gistermiddag lag 'ie 4,5 uur te slapen, en gisteravond wilde hij de hele avond drinken. Om 12 uur de laatste voeding, en meneer kwam vervolgens om 3 uur en om 5 uur. Hoop dat dat snel beter gaat :-)
't lijkt wel of hij overdag langer tussen de voedingen laat zitten dan 's nachts... :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 09:51

dat idee heb ik ook altijd. Daarom maakte ik ze overdag gewoon om de 3 uur wakker, in de hoop dat ze dan zoveel dronken dat ze 's nachts genoeg hadden. Bij zoonlief hielp het, bij dochterlief totaal niet. Die liet zich niet dwingen voor een voeding. Dan dronk ze weinig en kwam een uur later weer. Achteraf gezien ook wel weer een kenmerk van haar karakter :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2011 10:51

@Jannoek Dat onregelmatige is wel lastig lijkt mij ik ben benieuwd of dat spul gaat werken tegen de spruw. Is dat dat drankje waar ze een hele blauwe mond van krijgen?

Gisterenavond laat hebben wij Nina in bad gedaan en daarna de laatste avondvoeding gegeven 22.30 en toen kwam ze vannacht pas weer om 04.30 en vanmorgen weer rond een uur of 09.00 ik heb nu zelf ook geen middagrustuurtje nodig omdat ik 's nachts genoeg slaap echt wel fijn.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jun 2011 12:43

Lekker liefie!
@ Jannoek: hopelijk wordt het snel beter.

Hier nog steeds geen peil op te trekken snachts. Het ging een tijdje prima (uurtje of 5 pas), maar nu komtie weer tussen 2 en 3 en dan om half 7 weer.
Heeft iemand van jullie ervaring met gemengd voeden? Ik geef nu 4 maanden volledige BV, maar ga in sept. starten met een opleiding en nieuwe werkomgeving. Het is dan niet zo praktisch om overdag nog te kolven en wil dus over een paar weken (met 5 maanden) beginnen met afbouwen overdag. Ik wil dan i.e.g. in het begin nog wel een ochtend/avondvoeding BV geven. Het voelt op de een of andere manier nog niet goed om volledig te stoppen. En dan overdag flesvoeding (en natuurlijk bijvoeding; dat eerste hapje komt ook snel dichterbij ;))

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jun 2011 13:05

Ik weet niet of je een peutertje van bijna 18 maanden kunt vergelijken met een kindje van een maand of 6, maar ik voed nu alweer een heel tijdje overdag 3x: 's morgens (rond half 7), 's middags na het eten en 's avonds als ze naar bed gaat. De middagvoeding sla ik over als we niet thuis zijn (ze drinkt alleen liggend op bed en dat is niet altijd overal haalbaar :mrgreen:) en als ze haar middagslaapje niet nodig heeft, krijgt ze ook geen bv (dan hoef ik ook geen trappen te lopen en belast ik m'n bekken minder).
Ik vind het prima gaan en hoor dat ook wel van (schoon)zusjes. Hopelijk gaat het bij jou hetzelfde als bij ons, dan hoef je nog niet gelijk helemaal te stoppen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 13:20

@ Em. Ik heb zelf geen ervaring met gemengd voeden. Toen ik dat wilde doen liep de productie ineens zo terug dat ik maar gestopt ben. Mijn collega's doen het wel regelmatig en bij hen gaat het goed.
Kan het zijn dat hij gewoon honger heeft en misschien toe is aan rijstebloem door de laatste voeding?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 jun 2011 14:50

Hier liep de BV helemaal terug toen ik deels kv/bv ging geven. Ik moet zeggen dat ik dat ook ging doen omdat het al wat was teruggelopen. Ik hoor wel vaker dat het terug gaat lopen bij gedeeltelijk afbouwen.

Jannoek, onze kindjes zijn nog wel jong om echt al regelmaat te hebben. Hier zit er overdag meestal 2,5 uur tussen, s nachts nu ruim drie uur. Af en toe overdag een wat langere tussenpoos, maar ik geef dus nog aardig veel voedingen. En een omgekeerd dag/nachtritme schijnt nog heel normaal te zijn en kan zomaar weer omdraaien (ook als het wel goed zit kan het nu nog zomaar omdraaien helaas).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jun 2011 15:00

Nou ja, ik ga het binnenkort maar met het CB overleggen, daar moet ik over 1,5 week toch heen.
Wat betreft rijstebloem; is dat niet nog wat vroeg? Hij is vandaag precies 4 maanden.

En als het echt heel erg terug gaat lopen, dan is het ook prima, dan stop ik gewoon, maar als het niet hoeft dan ga ik nog even door zeg maar.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2011 21:28

Zo lang ik nog tijd heb om rustig aan te doen vind ik die nachten niet heel erg, en manloef slaapt vaak door. Vind het onzin om hem wakker te maken, enige wat hij kan doen is een schone luiee geven en dat kan ik ook ;)

Vandaag was ik zó blij met mn kolf.. Voeden was te pijnlijk. Als ik die kolf niet had was ik denj ik gestopt.

Nu net de gentiaanviolet voor het eerst gebruikt. Help :) hoe breng jedat fatsoenlijk aan in de mond van een baby zonder dat alles onder zit...?

Mijn tepels waren niet heel paars na het voeden, zijn mond -zover we konden zien - wel, kan dat?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 jun 2011 21:40

Em, van de meeste die ik ken en zo vroeg wilden afbouwen liep de voeding heel erg terug. Misschien dat het cb weet hoe je het kunt volhouden of een lactatiedeskundige.

Hier krijgt J nog 2 keer op een dag maar zij is 19 maanden.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jun 2011 03:18

Nou, ik heb net mn meis uit bed geplukt.
Het was 03.30 en ze sliep.al vanaf 20.00.
Poe, wat een stuwing... heb geen kolf, dus moest haar wel laten drinken.

Dat is wel jammer dan. Slaapt ze lekker...
Blijf je dat nou altijd houden, flinke stuwing als je kind doorslaapt?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 jun 2011 06:31

AG, daar gaan je borsten wel aan wennen hoor. De eerste paar dagen had ik het dan wel, maar als het 'gewoonte' werd, ging het gauw beter. Hier vannacht ook eindelijk eens vier en half uur (en gisteravond al 3 en 4 uur) en dan heb ik ook echt wel stuwing. Misschien is t handiger haar dan om een uur of elf nog te voeden? Dan kun je hopelijk een hele nacht maken, dat lijkt mij zelf prettiger.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 09:11

Em. schreef:Nou ja, ik ga het binnenkort maar met het CB overleggen, daar moet ik over 1,5 week toch heen.
Wat betreft rijstebloem; is dat niet nog wat vroeg? Hij is vandaag precies 4 maanden.

En als het echt heel erg terug gaat lopen, dan is het ook prima, dan stop ik gewoon, maar als het niet hoeft dan ga ik nog even door zeg maar.

Rijstebloem is niet te vroeg hoor. Volgens de verpakking mag het vanaf 4 mnd. Bij zoonlief ben ik gestart met 3,5 maanden en onze dochter had met 9 weken al zo'n honger '' s nachts, zij lag steeds wakker en was enorm aan het zoeken en duimen, dat ik het voorzichtig aan de laatste flesvoeding heb toegevoegd. Elke avond iets meer totdat ik op 3 grote eetlepels op een fles zat. Zij ging er juist beter van poepen.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 jun 2011 10:10

Ik heb wel gemengd gevoed, maar opgegeven moment (volgens mij na 3 weken) merkte ik wel dat ze er 's avonds niet genoeg aan had en gaf ik regelmatig een flesje na. Totdat ik een keer 's avonds na mn werk gelijk door moest....toen was het 's avonds over en nog een week later de morgenvoeding ook maar op de fles. Wel fijn afgebouwd zo, ik heb nergens last van gehad!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”