islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 19:40

Optimatus schreef:Een moslim kan ook zeggen dat hij geraakt wordt door de Koran etc. etc. etc.

Dat kan een moslim wel zeggen, maar dan blijft nog steeds staan dat de islam-doctrine zichzelf volledig onderuit haalt, en zoals ik je heb laten zien geldt dat voor het christendom niet. Er is dus wat dat betreft een groot en fundamenteel verschil tussen het christendom en de islam.

Optimatus schreef:Zoals jij het beschrijft, is het een gevoelskwestie en geen te bewijzen kwestie. Gevoel kan bedriegen.

Misschien bedriegt jouw gevoel jou wel, dat zou natuurlijk kunnen. Maar, Optimatus, heb jij ooit ervaren wat het is om in de heerlijkheid van de Here Jezus te zijn? Dat is niet zomaar een gevoel, want het is allesoverstijgend en daardoor weet je het. Is het nu duidelijk?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 jun 2011 19:58

quote="Eerbied"
Als je geraakt wordt door het Evangelie dan stroomt de liefde van de Here Jezus door je heen en dan weet je dat het waar moet zijn.

Amen
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 19:59

Zoals jij het christendom omschrijft, is het vooral een ongefundeerd IkvoelJezusdusikvoelmegoedgeloof. De Bijbel is blijkbaar niet maatgevend, maar die gebruik je alleen als het in jouw gevoelsstraatje past. Een beetje van Jezus en een beetje van Maggi.

Misschien ben ik wel heel ouderwets dat ik de Bijbel nog belangrijk vind.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 20:05

Optimatus schreef:Zoals jij het christendom omschrijft, is het vooral een ongefundeerd IkvoelJezusdusikvoelmegoedgeloof. De Bijbel is blijkbaar niet maatgevend, maar die gebruik je alleen als het in jouw gevoelsstraatje past. Een beetje van Jezus en een beetje van Maggi.

Misschien ben ik wel heel ouderwets dat ik de Bijbel nog belangrijk vind.

Heb ik gezegd de Bijbel onbelangrijk te vinden? Nee toch? Maar goed, Optimatus, beweer jij hiermee de Bijbel van kaft tot kaft als waarheid te beschouwen en dat er in de Bijbel geen enkele fout staat? Ik hoop dan voor je dat je dat kunt bewijzen. Bedenk dan wel dat één enkele fout genoeg is om je aanname van onfeilbaarheid en letterlijke waarheid van de Bijbel onderuit te halen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 20:24

Moet ik dan, net als jij, er maar een beetje uit plukken wat waar zou kunnen zijn en een beetje roepen dat Jezus lief is en zo? Dat is New Age met een kruisje, dat is geen christendom.

Straks moet ik ook nog de H. Drieënheid gaan ontkennen van jou.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 20:27

Optimatus schreef:Moet ik dan, net als jij, er maar een beetje uit plukken wat waar zou kunnen zijn en een beetje roepen dat Jezus lief is en zo? Dat is New Age met een kruisje, dat is geen christendom.

Straks moet ik ook nog de H. Drieënheid gaan ontkennen van jou.

Ik zeg niet wat jij wel en niet met de Bijbel zou moeten doen, maar ik vraag jou wèl nogmaals:

Beschouw jij de Bijbel van kaft tot kaft als onfeilbaar en als de letterlijke waarheid?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 20:32

In geestelijke zin: ja.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 20:37

Optimatus schreef:In geestelijke zin: ja.

Dan verschillen wij daarover niet van mening. Maar hoe zit het dan wat jou betreft met de letterlijke zin? Is de Bijbel ook wat dat betreft voor jou van kaft tot kaft onfeilbaar?
Laatst gewijzigd door Eerbied op 08 jun 2011 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 20:40

Het verhaal van Job zou wel eens een gelijkenis kunnen zijn.
En Mortlach kan je precies uitleggen hoe pi in de Bijbel wordt gezien.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 20:45

Optimatus schreef:Het verhaal van Job zou wel eens een gelijkenis kunnen zijn.
En Mortlach kan je precies uitleggen hoe pi in de Bijbel wordt gezien.

Ik vind het allemaal prima. Dat impliceert dus dat er niet zo'n kanjer van een fout in de Bijbel staat als dat overduidelijk wèl in de Koran staat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 20:50

Als je een constructie bouwt waarbij je de Bijbelse pi als maat neemt, creëer je gebouwen die erg instortingsgevoelig zijn en daarmee vele doden kunnen veroorzaken...

Enneh... je zou ook eens kunnen proberen te kijken of je de Koran eveneens geestelijk kunt lezen in plaats van letterlijk. Wellicht dat een gelijkgestemde moslim je daar iets meer over kan vertellen dan ik, ik ben geen islamoloog - jij overigens ook niet.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 20:59

Optimatus schreef:Enneh... je zou ook eens kunnen proberen te kijken of je de Koran eveneens geestelijk kunt lezen in plaats van letterlijk. Wellicht dat een gelijkgestemde moslim je daar iets meer over kan vertellen dan ik, ik ben geen islamoloog - jij overigens ook niet.

Je kan mij nog veel meer vertellen, maar dat je de erfrechtregels in de Koran niet letterlijk zou moeten nemen heb ik nog geen moslim ooit horen verkondigen. Het zou trouwens ook tamelijk absurd zijn om dat te doen.

Dus met je "niet letterlijk" excuus kom je er hier niet mee weg.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 21:07

Volgens mij heb ik de Koran ook nooit letterlijk willen interpreteren - en als ik diverse moslims in mijn omgeving zo eens beluister, doen die dat evenmin.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 08 jun 2011 21:10

Optimatus schreef:Volgens mij heb ik de Koran ook nooit letterlijk willen interpreteren - en als ik diverse moslims in mijn omgeving zo eens beluister, doen die dat evenmin.

Dah handelen ze strijdig met de voorschriften van de islam en dat is dan maar goed ook, want van die voorschriften klopt geen barst. Daarmee is tevens aangetoond dat je moslims niet op gelijke hoogte kunt stellen met de islam. Maar het figuurlijk nemen van erfrechtregels .......... dat moet iemand nij nog maar eens uit komen leggen.
Laatst gewijzigd door Eerbied op 08 jun 2011 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2011 21:14

Hou jij je aan alle Bijbelse voorschriften?

Terug naar “[Religie] - Open forum”