Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jamillah » 08 jun 2011 08:49

Ik merk sowieso dat ik kriegelig wordt van al die opmerkingen. 's Morgens bij de kids naar school brengen word ik de hele tijd aangesproken. 'Zo, dus je loopt nog steeds?' 'Hoelang moet je nou nog dan?' 'O, zo kort nog, nou, dat valt mee..' 'Zie je op tegen de bevalling?' 'Hoe ver was je nou ook alweer?' 'Nou, je ziet er nog heel goed uit voor een hoogzwangere'.
En van de week kwam ik iemand tegen die vroeg aan me: 'Is je haar nou sluiker geworden??' 8-[ Nou, die kon ik dus wel schieten, dat snap je :mrgreen:
Verder is het allemaal super goed bedoeld, uiteraard, maar meestal denk ik van: Laat me met rust. Nog het meest irritant zijn de mensen die eigenlijk dicht om je heen staan en haast nerveuzer zijn dan ik. Mn ma bijv. Toen ik van de week even geen zin had in een bakkie doen vroeg ze: 'Ben je aan het rommelen soms?' GRRRRRRRRRRRR, vraag dat niet! Dan heb ik een schoonvader die volgens mij het liefst bij de bevalling zou zijn want tegen de tijd dat het zover is gaat ie zich ook ineens interesseren voor mn buik en zwangerschap. En mn schoonmoeder smst om het uur onzinnige dingen als: 'Neem tel mee onder douche..' Etc etc.. Ik heb manlief op het hart gedrukt alsjeblieft niet steeds te vragen of ik al wat voel, want als dat zo zou zijn zou hij de eerste zijn die het hoort toch?

Tot zover mn frustraties, verder gaat het prima met me, en zodra die hormonen weer weg zijn en ik dit stukje na lees zal ik er wel verschrikkelijk hard om moeten lachen :lol:

Buikfoto, hmz, zal is kijken Jannoek..

@Schipje, en niet veranderd van naam intussen? 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 09:05

@Schipje, zo voelden het ook wel n beetje. Maar een grootdeel van m'n schoonfamilie (waaronder ook wat tante's en nichten) zijn allemaal over emotioneel en kunnen lang praten en janken over wat er gebeurd is. Iedereen moet dat voorzich weten. Maar ga dan niet van dat soorten onbenullige vragen stellen.

En wat ik soms ook vervelend vindt is dat het eigenlijk wel vaak over de zwangerschap wordt gepraat als ze zien dat je zwanger bent. Ik vindt die aandacht even leuk, maar er zijn ook andere zaken in een mensen leven. Daarom ben ik pas ook een keer niet naar de kerk geweest, ik had echt even geen zin in dat gedoe. :oops:

Buikfoto's. Ik zal eens kijken. Heb er alleen 1 van 22 weken.

Wij maken zowieso weinig foto's en de camera heeft m'n man bij zich (in z'n laptoptas).

Volgens mij is het/de nesteldrang ook het huis binnengeslopen. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 09:49

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jun 2011 10:27

Mooi Evelien!

Mijn moeder zei maandag: nu zijn we toch allemaal wel een beetje zenuwachtig hoor, als de telefoon gaat, want misschien ben jij het wel om te zeggen dat we er een kleinzoon/dochter bij hebben.
Maar dat vind ik ook wel logisch, want ik zeg ook wel eens tegen haar dat ik het niet erg vind als het nu al zou komen.
Mijn man schrok zich rot toen ik zei dat het nu gewoon geboren kan worden. Want daar had hij nog even geen tijd voor :mrgreen: vanaf volgende week heeft hij het iets rustiger, dat zou beter uitkomen, zei ie ;) Dus die is er verder neit echt mee bezig. Gelukkig maar, want ik zie mezelf nog wel 4 weken rondbanjeren, en dan kan ik maar beter iemand naast me hebben die zich er niet zo druk om maakt :D

Op zich vind ik het ook niet erg om nog rond te lopen voorlopig, maar ik ben zo bang dat ik me ga vervelen. Ik ben gewoon geen thuiszitter. Nu ben ik deze ochtend al een poos bezig geweest voor mijn mans bedrijf, morgen komen mijn vriendinnen, vrijdag intakegesprek voor mijn nieuwe opleiding, dus echt vervelen gaat helemaal niet lukken, maar ik ben er gewoon al bang voor van tevoren, als ik echt nog 4 weken moet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jun 2011 10:37

Jullie maken het ook niet makkelijk hoor... stel nou dat iedereen je dikke buik zou negeren, dat zou je toch ook niet leuk vinden? Of vind je dat mensen meer open vragen moeten stellen, zoals: "Hoe gaat het met je?" en dat je dan zelf kunt bepalen hoe je dat beantwoordt. Ik denk toch dat mensen oprecht interesse proberen te tonen...

Evelien: mooi om te zien dat je echt een kindje draagt :) vind het nog steeds heel gaaf voor jullie.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jun 2011 11:13

met al die hormonen in je lijf doet niemand het goed volgens mij :lol:
Heb er ook 'last' van, maar vind het aan de andere kant ook wel grappig wat voor opmerkingen mensen soms durven te maken.

de standaard opmerking van de 'oudjes' op mn werk: oh na 2 meiden hoop je nu zeker op een jongen. of: jij mag me niet op bed helpen hoor, want in JOUW situatie.... nee dat kan echt niet!
net of ik nu opeens niet meer kan werken :roll: maar het is lief bedoeld hé!! (daar gaan we iig van uit)

Leuk Evelien, echt al een zwangere buik hé!

(over buiken heeft ook iedereen wat anders, de ene vind em mega, de ander bescheiden :lol: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 11:14

@lalage, dank je wel. Wij vinden het ook nog steeds zo appart maar zo gaaf. Maar wat je zegt is ook wel waar en dat vindt ik ook prima als ze er naar vragen, maar er zijn ook andere dingen dan alleen maar over zwanger praten.
Maar ik ben ook wel vrij nuchter daarin als bijv. de nicht van m'n man, die is ook zwanger. Dus ik vondt die vraag of ik wel blij was met m'n zwangerschap, er toch wel in hakken. :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jun 2011 11:54

inderdaad, het is niet gauw goed wat mensen zeggen 8) maar ik geloof best dat dat door de hormonen komt..
vind het ook wel vervelend als ze me op het werk bepaalde dingen uit handen nemen om 'mijn situatie'. hoewel, als het straks echt zwaar wordt zal het wel fijn zijn maar je voelt je dan gewoon een beetje bezwaard ofzo.

mooie foto evelien! en, heb je het huis al schoon :wink:

wij zijn vanmorgen weer goedgekeurd door de vk. bloeddruk was gelukkig vergeleken met de vorige keer weer wat omhoog, dat kon ook geen kwaad. onderdruk was vorige x 50, nu 65. maar had ook al lekker met allerlei zware boodschappen lopen sjouwen en me moeten haasten om optijd te komen :roll:
maargoed, de volgende x gaan we de bevalling bespreken..daar hou ik me echt totaal nog niet mee bezig!! maar zo komt het wel snel dichterbij.
had me voorgenomen om vanaf de buikfoto van 20 wk elke 4 wk een nieuwe te maken, maar we zijn inmiddels 7 wk verder en heb er nog geen weer gemaakt...morgen toch maar eens weer doen dan!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jun 2011 12:15

Evelien schreef: Dus ik vondt die vraag of ik wel blij was met m'n zwangerschap, er toch wel in hakken. :oops:

Dat vind ik dan wel echt een onbeleefde vraag! Net als mensen die gaan vragen of een zwangerschap gepland is of dat je op een jongen/meisje hoopt. Of als mensen die je amper kent vragen of je kinderen wilt.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 jun 2011 15:05

Wat is het weer leuk om bij te lezen hier! Ik word er blij van, volgens mij heb ik helemaal niet zoveel last van m'n hormonen als ik dat van jullie zo lees. :D Das toch weer een meevaller voor vandaag. Hoewel sommige vragen van mensen idd echt niet fatsoenlijk zijn.
Leuke foto Evelien! Ik vergeet iedere keer foto's te maken. Toch maar weer eens doen.
Nesteldrang is hier nog steeds niet binnen gekomen... ik hoop eigenlijk dat het nog komt. Maar heb straks nog 9 weken de tijd om alles schoon te maken. Dus komt vast goed.
Gister weer goedgekeurd door de VK.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2011 07:20

Het is inderdaad zo dat de meeste vragen bij zwangeren niet zo goed binnen komen, maar aan de andere kant menen mensen ook dat ze alles mogen zeggen en vragen. Mijn schoonmoeder pas ook, ze bedoelde het niet verkeerd, maar ze zei dat ik al goed gegroeid was op mn billen en benen :roll: . Daar zit je ook niet zo op te wachten. Aan de andere kant, het klopt wel. Dat is ook de plek waar ik het snels aankom.

@ jannoek Of het zwemmen qua kilo's helpt, weet ik nog niet. Ik ga over 3 weken op de weegschaal staat om te kijken. De vorige keren was ik met 20 weken 10 kg gegroeid en ben benieuwd hoe het dan is. Meestal groei ik de tweede helft van de zwangerschap minder. Met 30 weken zit ik op ongeveer 15 kilo en de laatse 10 weken komt er maar 2/3 kg bij. Ik hoop eigenlijk dat ik dit keer onder de 15 blijf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2011 07:31

Even een posting. Gisteravond legde m'n man z'n hand op m'n buik en hij voelde het geschop van de kleine. :mrgreen: Helemaal trots.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jun 2011 09:15

Mooi is dat he Evelien :-) De kinderen voelen ook wel eens, erg leuk! En mn hond is ook een keer bijna van mn schoot geschopt, die zat erg raar te kijken waar die trap vandaan kwam :mrgreen:

Ik ben net weer terug van controle. Helaas denkt de HA dat het toch erg klein is, ze schat het 'een 5- pondertje'. Met mijn ervaring van 2 8-ponders dus idd wel erg klein. Nu moet ik vanmiddag weer voor een groeiecho naar het ziekenhuis. Want als het echt onder de lijn zit durft de huisarts een thuisbevalling dus niet aan :? Echt irritant, waar ik normaal altijd blij ben als de weegschaal minder aangeeft, nu baal ik er enorm van. Was dus vanmorgen weer een halve kilo verdwenen :roll:

Gelukkig klonk het hartje nog perfect, was mijn bloeddruk goed en is de kleine helemaal ingedaald.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2011 09:33

Vervelend Jamillah, zeker als je hoopt op een thuisbevalling. Maar als het nodig is kan je toch maar beter in het ziekenhuis zijn... Succes vanmiddag met de groeiecho, hopelijk valt het mee!

@Evelien leuk! Mijn man vond dat ook een bijzonder moment!

Denk inderdaad dat mensen het niet snel goed doen bij zwangeren qua opmerkingen, maar wat ajl zegt is wel waar, mensen denken ook alles te kunnen zeggen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2011 09:43

Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe gelukkig helemaal geen problemen mee heb.
Vind het juist wel lief dat ze zo met me meeleven :)

Gister weer geluisterd naar het hartje met de Angelsounds, wat heerlijk om dat steeds te horen! Het grappige is dat je nu ook steeds de plopjes van de bewegingen daarmee hoort, erg leuk! Nu nog wachten op het voelen daarvan (kan niet wachten) :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Archief”