het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 06 jun 2011 12:55

Net contact gehad met de lactatiedeskundige over mijn tepelkloven die nog steeds niet helemaal weg zijn. Zij vermoed dat de spruw nog niet weg is en nu weer op komt zetten doordat ik antibiotica moet slikken.
Net de huisarts gebeld en krijg voor Nina weer dat drankje en zelf moet ik mijn tepels gaan behandelen met miconazol zalf en dan moet het binnen een paar dagen beter worden en anders moet ik weer contact opnemen.
Wat een gedoe allemaal maar wil het zeker niet opgeven!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2011 13:08

Vervelend liefie, maar knap dat je het volhoudt!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jun 2011 19:15

Vandaag heeft Nina op een keer na bij mij gedronken en zonder pijn aan mijn tepels!! De harde plek in mijn borst is ook aan het verminderen ben echt blij.
Maar wat zijn ze toch lomp bij de Apotheek kreeg dat drankje weer Nystatine en dan staat er op de doos dat na openen het drankje zijn werking maar 7 dagen houd en 10 dagen als je het in de koelkast bewaar en hoeveel ml geven ze dan 120ml is gewoon voor een maand lang 4x daags 1ml (hoezo kunnen we bezuinigen in de zorg :roll: :roll: )

Vannacht was ik echt bang dat het klaar was met de borstvoeding ik kreeg er bijna niks meer uitgekolfd en mijn borsten lekten ook niets meer.
Vanmiddag zei mijn zusje je shirt is helemaal nat was het gewoon overal doorheen gelekt =D> Ze heeft haar buikje heerlijk volgedronken en ligt weer lekker te slapen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2011 20:49

liefie, niet lekken betekent niet dat je geen bv hebt hoor. Ook niet kunnen kolven schijnt dat niet te betekenen.
Fijn dat je BO weer herstellende is.

M is nu een maand, maar het gaat hier nog behoorlijk rommelig. Nog best veel huilen en spugen, waarschijnlijk door te veel melk. Heb een dreigende borstontsteking gehad, ze groeit heel hard en spuugt veel, zelf heb ik veel lekkage en tot een paar dagen terug nog regelmatig stuwing. Sjucht, hoop dat het gauw goed op elkaar afgestemd raakt... Gelukkig gaat het de laatste dagen al wat beter.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jun 2011 21:00

@Parkiet klopt maar de dagen ervoor ging het wel en mijn melkproductie was echt aan het terug lopen borsten waren ook helemaal zacht (op de ontstoken plek na)en nu lekt het er weer flink op los zeg maar. Nu is het gelukkig weer heel goed op gang heb Nina elke keer bij mij laten drinken alleen net heb ik weer gekolfd kan mijn man zo de fles geven en ik had zo weer 150cc.
Ben er erg blij mee dat het weer veel beter gaat!

Vervelend dat spugen gelukkig valt dat hier heel erg mee af en toe als ze teveel gedronken heeft spuugt ze wat. Hoeveel weegt M. nu dan? Ik ben benieuwd wanneer ik met Nina naar het consultatiebureau moet wil wel graag weten wat ze nu weegt al zien we wel dat ze goed aankomt.
ALs je stuwing hebt hoe voelt dat? :oops: Hopelijk wordt het huilen ook snel wat minder

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 07 jun 2011 21:29

Stuwing?! Als je dat hebt weet je het gelijk... :roll:
Je borsten zitten zo enorm vol, je vel staat zo strak als een snaar en het is erg gevoelig/doet pijn... Ik had het op een gegeven moment zo erg dat ik de ergste borst helemaal heb leeggekolfd. Dan 'reset' je de borst als het ware.
en er kwam meer dan 300cc uit :shock:

En beste mama's: als je geen gezeur wilt met miconasol zoals iedere keer smeren en er weer voor de voeding afwassen en een kokhalzend kindje vanwege de daktarin oid. neem dan gentiaal violet!!
Ik heb het hier al vaker aangeprezen, wilde wel dat ik dat bij de eerste gelijk gebruikt had! Hoeft maar 1x op een dag op je tepels en in de mond van je kindje en je hoeft er verder niet meer naar om te kijken. (pas wel op voor vlekken)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2011 21:45

liefie, bij stuwing zijn je borsten hard en pijnlijk. Ik las trouwens dat op den duur je borsten zacht blijven voelen ookal heb je genoeg (als alles goed afgestemd is), daar zie ik naar uit :). En dat wist ik dus ook niet, heb me daar bij de eerste soms wel druk om gemaakt.
M woog met ruim twee weken 3680 (geboren met 3125). Ze was toen 400 gr in 9 dagen gegroeid, dat schijnt veel te zijn. Ik hoef pas over ruim een week naar het bureau, weet niet wat ze nu weegt.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jun 2011 21:48

Max schreef:En beste mama's: als je geen gezeur wilt met miconasol zoals iedere keer smeren en er weer voor de voeding afwassen en een kokhalzend kindje vanwege de daktarin oid. neem dan gentiaal violet!!
Ik heb het hier al vaker aangeprezen, wilde wel dat ik dat bij de eerste gelijk gebruikt had! Hoeft maar 1x op een dag op je tepels en in de mond van je kindje en je hoeft er verder niet meer naar om te kijken. (pas wel op voor vlekken)

Toevoeging: zelfs de vlekken gingen hier zonder problemen (robijn vloeibaar) uit de kleertjes/slapjes zonder speciale behandeling. Voordeel nummer twee is dat het hormoonvrij is want dat is belastend voor een kind. Werkt ook uitstekend bij een schimmelinfectie aan de billetjes in combinatie met dik sudocreme. 7 dagen en het is over.
Te bestellen op eurolac.net, dan weet je zeker dat je de goeie hebt. Bij de apotheek kunnen ze er nog weleens te veel alcohol in doen heb ik weleens begrepen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 jun 2011 22:10

Ik heb de gentiaanviolet besteld.. 2e kuurtje is ook bijna op, en de spruw is nog steeds aanwezig. Pijn in m'n borsten wordt ook steeds minder grappig, dus ik hoop dat dat gaat werken. 't lijkt me wel een geknoei, maar dat valt dus mee? :-k

@Liefie wat kolf jij veel! 8-[ Dat haal ik écht niet... Maar goed, daar maak ik me maar geen zorgen over, want de cb verpleegkundige gaf aan dat er in 80 cc net zo veel voedingsstoffen kunnen zitten als in 150 cc.

Wat ik wel apart vind: ik kolf uit rechts vaak ruim dubbel zoveel als links; is dat normaal? :-k

Lekkende borsten heb ik -gelukkig- (nog) niet. Toch slikt Floris erg snel, en ik weet wel zeker dat hij genoeg binnen krijgt. Zal wel goed zijn dus ;-)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2011 22:18

Jannoek, ongelijke productie is niet raar. Als Floris gewoon lekker tevreden is krijgt ie zeker genoeg hoor, heb je geen lekkende borsten of fonteinachtige toeschietreflex voor nodig (die zijn alleen maar onhandig ook).

Jannoek en liefie, geven jullie regelmatig bv met de fles? Ik heb hier eigenlijk nog maar één keer gekolfd, toen ik bijna BO had.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 jun 2011 22:30

Ik heb vandaag één keer de fles gegeven omdat ik te veel pijn had..
Gisteren ook één keer afgekolfd omdat ik voor m'n arm weg moest en ik een flesje mee wilde nemen voor het geval Floris honger zou krijgen. ;-)
Dagen daarvoor niet gekolfd...

Wel blij dat Floris nu in elk geval borst en fles wil, hoop dat dat zo blijft!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jun 2011 23:07

Jannoek, blijf in je achterhoofd houden dat de spruw dus in je melkkanalen kan zitten (mede omdat je het hebt over pijn IN je borsten) en dat uitwendige behandeling alleen dan niet voldoende is. Daar kom je achter als ook de gentiaanviolet niet afdoende is.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jun 2011 04:27

Vervelend zeg, die.spruw.. Hopelijk werkt dat gentiaan voor je.

Hier lijken we eindelijk wat goed op elkaar afgestemd.te.zijn, na 8 weken.
Net ook weer lekker doorgeslapen van 22u tot 05u. Heerlijk!

Ik heb deze keer nog nooit gekolfd. Maar goed, ik ga straks ook niet aan t werk gelukkig,
Dus dan is t niet zo noodzakelijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jun 2011 06:03

Als je in de buurt woonde kwam ik ff me tube daktarin langsbrengen. Ken je niet iemand die dat op dit moment heeft? twee dagen iets op de lipjes en bij jezelf en het is gewoon al weg! Schijnt ookg ewoon verkrijgbaar te zijn bij de DA of etos, maar at moet je wel vragen aan de balie oid.

ennuh.. van borstvoeding kunnen ze nooit te veel groeien!! Hier ging julia op een gegeven moment een kilo in twee of drie weken! Je kan hetn u niet meer aan haar zien...

Zet em op allemaal!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2011 07:50

En ook als je kindje juist een kleintje is en onder het gemiddelde groeit is het goed! Soms vind ik het net een wedstrijd onder moeders. Bedenk dat een kind wat flesvoeding krijgt vaker (lang niet altijd) harder groeit als een kind wat borstvoeding krijgt. Dat komt omdat flesvoeding is gemaakt van koemelk en dat bevat veel meer eiwitten als mensenmelk. Een kalfje groeit in verhouding namelijk veel sneller als een mensje.

Terug naar “Archief”