Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 07 jun 2011 08:40

@Jannoek Vervelend met je arm heb je dat tijdens je zwangerschap opgelopen? of heb je dat al langer? Hopelijk gaat het met rust weg al lijkt mij het nu erg vervelend met Floris verzorgen enz. Wel erg fijn dat je zoveel hulp hebt.

@Evelien Suc6 bij de Verloskundige en geniet van je vakantie!

@Dippie ben je nog misselijk of is het een eind over?

@AJL Wij vinden het 's avonds ook fijner om te doen op de een of andere manier heb ik het dan ook minder ''druk'' en veel meer tijd om het op het gemak te doen en ze wordt er heerlijk loom van. Ik gebruik de vsm druppels tegen darmkrampjes en nu heeft ze er geen last meer van gelukkig al durf ik niet te zeggen dat het door de druppels komt :oops: :D
Hoe gaat met voor de rest met jou? ben je nog misselijk?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2011 08:54

Hier gaat het wel redelijk, ik groei als kool. Misselijkheid is afgenomen. Alleen dat zwanger zijn kan mij nog steeds gestolen worden. Ik ben er nu al wel klaar mee met de zwangerschap 8), terwijl ik nog best lang moet.

Fijn dat Nina geen krampjes meer heeft, dat is altijd zo zielig. Bij ons hielpen de druppels eigenlijk niets en is het gewoon de tijd geweest die de krampen lieten overgaan. Al had C er alleen last van als ik citrusfruit had gegeten. H. had ernorme krampen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jun 2011 09:18

ajl schreef:Alleen dat zwanger zijn kan mij nog steeds gestolen worden. Ik ben er nu al wel klaar mee met de zwangerschap 8), terwijl ik nog best lang moet.

Herkenbaar. Blij dat ik niet de enige was/ben. Sterkte hoor, want je moet idd nog even!

Nu zegt iedereen heel lief: 'nog even, de laatste loodjes wegen het zwaarst.' Maar nee, ik vond de eerste helft toch echt vele malen zwaarder. Van de week was ik een avond weer erg misselijk en dan komt het allemaal weer terug: Gewoon zo'n depri gevoel, kotsmisselijk wakker worden en nog kotsmisselijker weer gaan slapen.
Ik wil nu graag ons kindje in m'n armen houden :8> Over twee weekjes mag het officieel ::)) Ben nu zo nieuwsgierig! Ook omdat ons kindje nu eindelijk een naam heeft, we zijn er eindelijk uit! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2011 09:19

Gewoon even een ego berichtje hoor: ik merk dat de kleine reageert op muziek. Zo geweldig. :mrgreen:

@Jannoek, ik ben nu 23 weken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2011 09:41

Schipje schreef:Herkenbaar. Blij dat ik niet de enige was/ben. Sterkte hoor, want je moet idd nog even!

Nu zegt iedereen heel lief: 'nog even, de laatste loodjes wegen het zwaarst.' Maar nee, ik vond de eerste helft toch echt vele malen zwaarder. Van de week was ik een avond weer erg misselijk en dan komt het allemaal weer terug: Gewoon zo'n depri gevoel, kotsmisselijk wakker worden en nog kotsmisselijker weer gaan slapen.
Ik wil nu graag ons kindje in m'n armen houden :8> Over twee weekjes mag het officieel ::)) Ben nu zo nieuwsgierig! Ook omdat ons kindje nu eindelijk een naam heeft, we zijn er eindelijk uit! 8)

Volgens mij denken wel meer mensen dat hoor, maar niemand durft het te zeggen. Dat wordt vaak als iets ondankbaars gezien. Je moet namelijk blij zijn dat het lukt en alles goed gaat. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik zwanger was, reageerde een collega 'o leuk, zwanger zijn'. Ik nuanceerde die blije uitroep een beetje en kreeg gelijk de opmerking 'misschien heb je het wel niet graag genoeg gewild :? ' Nee, daarom begin ik er ook voor de 3e keer in 3 jaar aan 8) Ik vind het fijn dat wij weer een kleintje krijgen, maar de rest kan mij gestolen worden.

Om de een of andere reden moet je het allemaal leuk vinden. Het enige dat ik leuk vind, is het getrappel, maar ook dat zou ik wel willen ruilen voor het gemak van een ei leggen, waar je gewoon 's avonds even een blik op werpt en lekker kan gaan slapen. Fijn je eigen lichaam hebben en niet helemaal uit fatsoen groeien, niet misselijk zijn, obstipatie hebben, geen oren dicht ( en zo kan ik nog wel even doorgaan :mrgreen: )

Maarre....fijn dat voor jou het einde in zicht is! Nog een paar weekjes en dan genieten!

@ evelien, leuk is dat als ze daarop gaan reageren. Ik vind altijd dat het karakter al echt zichbaar c.q. voelbaar is als ze in je buik zitten.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 07 jun 2011 11:44

@ ajl, ik vind het ook herkenbaar hoor, alleen het lijkt idd wel of je het niet 'mag' zeggen...

@ Evelien, leuk dat het kleintje op muziek reageert! Deed Lieke ook, en die is echt muzikaal, is nu al te merken (heeft ze echt van dr vader hoor ;))

@ Schipje, lekker is dat als je eruit bent met de naam he!! Wij hebben er ook lang over gedaan toen.. vond het erg lastig!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jun 2011 11:49

Ik herken het helemaal niet, dat je zoiets niet 'mag' zeggen. Ik hoor het zo vaak in mijn omgeving. En herken het bij mezelf ook wel. al ben ik dan wel weer iemand die dan snel over mezelf denkt: niet zeuren, je was er zelf bij, en wilde het zelf. Het is voor een prachtig doel. :D
Maar ik zou wel een wat kortere zwangerschap willen. Deze laatste weken vind ik weer niet fijn. Dat wachten tot het begint. En ik wil nog best van alles, maar dat lukt niet allemaal meer zo simpel. Want ik zit er toch echt niet op te wachten om een ochtend in de dierentuin rond te banjeren met Jurian, terwijl hij daar zo van geniet. Maar dat gaat even echt niet meer.

Ons ukkie is weer goedgekeurd door de verloskundige net. Ik zei dat ik het neit erg zou vinden als het wat eerder komt, maar ze zei dat de kans klein was, omdat Jurian met 40 weken kwam. Hmm, jammer ;)

Ondertussen heb ik ook een groot deel van de keukenkastjes gesopt. Straks nog even afmaken en de woonkamer, dan is voor vandaag alles netjes hier. Dus als het vannacht komt hoef ik me niet te schamen ;) Maargoed, daarna is alles weer zo snel niet meer netjes, dus dan wil ik het morgen of overmorgen vast weer doen :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2011 14:03

Herkenbaar missF....

En wat betreft bovenstaande dames zeggen, ook heel herkenbaar. Kindje krijgen is geweldig, maar die dracht.. Nee, dat ei- idee klinkt mij ook wel goed in de oren.. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jun 2011 14:44

Ik vond het zwanger zijn helemaal niet erg alleen ik weet niet hoe het is om maar te moeten wachten tot dat het eindelijk begint bij mij kwam er met precies 38 weken ineens een einde aan mijn zwangerschap doordat ze besloten het in te leiden en dat viel juist erg rauw op mijn dak.
Toen ik thuis kwam heb ik echt een potje zitten janken van hoe moet dat allemaal nu ben ik morgen ineens niet zwanger meer. En 's avonds heb ik er ook niet meer van kunnen genieten zijn als een gek de laatste klusjes gaan doen en rond 22.30 als een blok in slaap gevallen alle twee.
Maar sommige vrouwen missen het zwanger zijn na de bevalling maar dat herken ik helemaal niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2011 15:27

@Ajl, heel erg herkenbaar ook wel. Wij zijn dankbaar dat we een kindje mogen krijgen, het heeft een tijdje geduurd. Ik ben ook wel blij dat we een kindje mogen krijgen. Ik ben ook wel vrij nuchter. Pas vertelde ik dat ik die vk bezoekjes maar niks vondt (het moet wel hoor en het is ook wel goed om onder controle te zijn daar ben ik blij om) maar om te zeggen dat ik sta te springen? nee, absoluut niet. (overigens net weer goedgekeurd). Toen ik dat dus vertelde vroeg de tante van m'n man of ik wel blij was met m'n zwangerschap.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jun 2011 16:02

ik denk dat iedereen een zwangerschap anders ervaart. Ik vond/vind het geweldig om zwanger te zijn! Ik voel me dan ook super goed en heb nergens last van. Begin nu (vanaf 32 weken) te merken dat ik echt minder kan bewegen, maar ik heb afgelopen week nog de plinten voor het plafond staan zagen... tja ik heb daar overdag de tijd voor, savonds maakt het weer herrie voor de kinderen...
merkte op mn werk ook dat het niet meer zo makkelijk ging, maar heb geen stapje terug hoeven doen tot 33 weken. Daarna met verlof gegaan (ouderenzorg).
Dus nee, echt beroerd heb ik me niet gevoeld dit keer. Al heb ik wel last van mn stemming, dat kan zo omslaan :lol: en int begin heel veel ziek geweest maar dat was ik waarschijnlijk ook geweest als ik niet zwanger was, want heel het huis deed gezellig mee.

Maar ik begin het nu ook wel 'zat' te worden, van mij mag ik met 37 weken bevallen.
Heb totaal geen last van mn veranderde lichaam, vind het zelfs wel leuk zo eigenlijk.
Maar ik kan me voorstellen als je je moe, slap, misselijk etc voelt, slecht slaapt, pijn hebt bij lopen enz dat je het spuugzat bent en er dus ook niks aan vind, dat hele zwangere gebeuren. Gelukkig nemen we het allemaal nog 'voor lief' aangezien er echt onwijs veel zwanger zijn :wink:

Evelien: leuk als de kleine op muziek reageert. Ik heb dat nog nooit echt gemerkt, maar hier schopt het dan ook de hele dag 8-[ (dat ben ik af en toe wel spuugzat, mn ribben zijn weer eens helemaal beurs....)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jun 2011 17:53

fijn dat je er zo van kunt genieten Lammetje, da's toch alleen maar mooi? :D Ik heb ook wel periodes dat ik er enorm van geniet, maar over het algemeen vind ik het iets minder. Hoewel ik me uiteindelijk nog heel goed voel. Vandaag heb ik alle keukenkastjes geschrobt en op mijn knieeen met een borstel de voegen van de vloer. Natuurlijk voel ik dat nu wel, maar het lukt nog wel gewoon best.

het nadeel van een tweede vind ik wel dat mijn keurige opgeruimde huis zo snel niet meer keurig en opgeruimd meer is. Jurian trekt het zo weer overhoop, loopt met zijn modderlaarzen over de net gepoetste keukenvloer. Normaal gesproken vind ik dat helemaal niet erg, hij weet dat hij in de bijkeuken, keuken en gang gewoon met zijn schoenen en laarzen aan mag lopen, maarja, de vloer was juist zo schoon...net als opruimen, dat blijf ik nu gewoon doen, want ik ben toch een beetje 'bang' dat het kindje binnenkort komt en het een bende is in huis. Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt, maar tja, dat zijn de hormonen he ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2011 19:20

Haha....heel herkenbaar MissF! Ik werd op het laatst ook neurotisch als ik een vingerafdruk op de deur zag. Dat zal nu nog wel meer worden. Ik heb ook weken staan bakken en koken, de hele vriezer zat vol met appeltaart, soesjes, tompoucen, bouillion, erwtensoep en ga zo maar door. Het was echt of wij in geen weken boodschappen konden doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 jun 2011 22:27

@liefie het is tijdens de zwangerschap gebeurd, maar volgens mij niet door de zwangerschap ofzo. Gewoon dikke pech!
Het is inderdaad erg vervelend, maar goed, kan gebeuren.

@ajl groei je ook nog als kool qua kilo's? Of valt dat door het zwemmen nog mee?

@ het zwanger zat zijn: Ik was het ook gruwelijk zat, gewoon omdat álles pijn deed aan het eind van de zwangerschap... NIet meer slapen, niet meer fijn zitten/lopen/staan, jezelf lomp, dik en weet ik veel wat nog meer voelen, maar nu mis ik stiekem soms m'n buik. Vind een zwangere buik toch stukken mooier dan een flubberbuikje. :lol:
Mensen zeiden tegen mij steeds dat ik niks te lijden had onder de zwangerschap omdat ik er nog zo goed uit zag. Dat werd ik op een gegeven moment ook flink zat ;-)

Sterkte dus met jullie zangerschapsperikelen!

@ liefie kan me wel voorstellen dat het - als je een dag van tevoren hoort dat je wordt ingeleid - rauw op je dak komt. De keizersnede kwam ook rauw op m'n dak, maar ik heb er geen traan om gelaten, omdat het gewoon móest. Als ik een dag van te voren had gehoord dat het die dag erna zou zijn, weet ik ook niet hoe ik gereageerd zou hebben...

@ ajl super handig toch om alles ver van te voren klaar te hebben! Hier hebben veel vrienden en familie gekookt, en nu nog steeds. Daar zijn we echt súper blij mee. Zou hopen dat dat een volgende keer (als die ooit komt) ook zo kan, anders zou ik ook zorgen voor een flinke voorraad...

Ik ben trouwens benieuwd naar buikfoto's! :-oo

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jun 2011 22:54

Hahaha! Zo leuk om te lezen die rare nestdrang van iedereen! Heb er zelf ook last van. En daardoor van m'n stemming want ik WIL nog zoveel maar het GAAT gewoon niet meer allemaal. Als ik hier soms lees wat de zwangeren allemaal nog doen.... tjonge, wat een energie, heerlijk!

Evelien, heel vreemde opmerking, gewoon beledigend.

Juist veel mensen zeggen tegen mij: 'geniet er nog even van nu het nog kan, straks krijg je het druk genoeg.' Vind dat persoonlijk maar een rare opmerking. Maar wel lief bedoelt.
Jannoek schreef:@Mensen zeiden tegen mij steeds dat ik niks te lijden had onder de zwangerschap omdat ik er nog zo goed uit zag. Dat werd ik op een gegeven moment ook flink zat ;-)

Ow gruwelijk als mensen zomaar opmerkingen maken met hoe zij denken dat het met je gaat zonder dat eerst te vragen.

Ach ja, we blijven maar vriendelijk glimlachen.

Terug naar “Archief”