Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:Ja, hier eentje in de klas!! wat hier goed werkt is bij binnekomst in de klas het meisje al zoveel positieve aandacht te geven dat ze niet in een 'dwarse' stemming komt. Vaak gaat het goed. Waar ik wel moeite mee heb is haar corrigeren, dat is erg moeilijk omdat ze dichtklapt. Dubbele opmerkingen kunnen ook niet. Bijvoorbeeld: ze had een keer een schilderij gemaakt en ze is zo ongelofelijk creatief, ze is een kleuter maar tekenen zit zeker op groep 7 niveau!! onvoorstelbaar, dus zei een collega, dat heeft vast je mama gemaakt, zo mooi... of in die trant en ze is er lang van slag van geweest. Ook fouten maken vind ze moeilijk, blad verkreuken en weg is vaak het resultaat, en omdat ze goed mee kan komen hoort zij in het groepje van extra werk, maar daar klapt ze toch snel dicht. We proberen haar er toch in te houden omdat ze het echt wel kan! erg lastig.
We wilden verder met haar met de schoolbegeleidingsdienst, maar die vind haar niet ernstig genoegErg jammer, ze zit erg met zichzelf soms inde knoopp.
Ook kleren met naadjes, ondergoed met een naad, kriebelt ed. En er zijn nog wel veel meer dingen..... die ik zo een twee drie niet goed kan verwoorden.
Max schreef:Maar over dochterlief: ze deed nog steeds een middagdutje totdat ze naar school moest. Nu is ze aan het einde van de week compleet versleten, met alle (humeurige) gevolgen van dien. Ik loop momenteel vooral tegen haar driftbuien aan. Ze weet dat ik dat niet leuk vind maar ik kan haar er op geen enkele manier uit krijgen. Ze blijft er helemaal in hangen. Zelfs een klap op d'r billen helpt niet (nee, mijn kids krijgen nooit een tik, maar ik probeerde het om haar uit dr 'shock' te krijgen). Ze roept na een half uur gillen, krijsen drammen zelf al hikkend en snikkend: maar ik ka-han nie-hiet sto-ho-pen (ik kan niet stoppen). Ze heeft er zelf achteraf echt last van, baalt ervan. Overigens heeft ze er in de vakanties geen last van, ik vermoed dat dit komt omdat ze dan niet zoveel prikkels krijgt als op school.
paprikameisje2 schreef:We hebben bij dat meisje 'uitgevonden' als het de spuigaten uitloopt dat we haar maar aan het verven oid moeten zetten. Ze sluit zich af en het wordt prachtig.. totdat er iets mis gaat... haha.. en dan begint het weer opnieuw, maar vaak gaat ze door in eht eindeloze met knutselen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten