het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Jannoek » 05 jun 2011 11:14

Jakkes, wat vervelend liefie! Beterschap, hopelijk knap je snel op en lukt het om borstvoeding te blijven geven...

Hier nog steeds spruw :( We zijn aan het 2e kuurtje begonnen, maar het is nog niet weg..
M'n borsten worden steeds pijnlijker, dus ik hoop dat het snel beter gaat! Moet nu echt op m'n tanden bijten 8-[ maar gelukkig blijft Floris wel goed drinken!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jun 2011 11:26

Ik hoop het ook! Gelukkig komt er melk zat uit net gekolfd en had gewoon 210cc en Nina is zeer tevreden als ze gedronken heeft gelukkig.
Balen dat de spruw nog niet over is :( Hopelijk gaat het snel beter.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jun 2011 11:58

oooh brrr, beterschap!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jun 2011 14:21

Veel beterschap Liefie! Brrr...ik weet jammer genoeg hoe je je voet!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 jun 2011 14:28

Jannoek schreef:Hier nog steeds spruw :( We zijn aan het 2e kuurtje begonnen, maar het is nog niet weg..
M'n borsten worden steeds pijnlijker, dus ik hoop dat het snel beter gaat! Moet nu echt op m'n tanden bijten 8-[ maar gelukkig blijft Floris wel goed drinken!

Jannoek, als de kuren niet helpen moet je het waarschijnlijk grondiger aanpakken. Het zit dan in je lichaam en dan kun je het wel uitwendig behandelen maar het blijft in de melkkanalen voortwoekeren. Ik zou een fluconazol pil aan de dokter vragen. Ze zijn er niet zo happig op maar ik heb twee maanden getobt met die rotspruw en toen ik dat kreeg (lees: eiste) was het over met alle ellende. Misschien heb je iets aan dit artikel: http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/fluconazol-diflucan.html
Gentiaanviolet werkt ook goed voor uitwendige behandeling.
En die pijn.... Sterkte! Alsof er naalden in steken....

Liefie: beterschap! 210 cc per voeding :shock: ? Dat is veel!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 05 jun 2011 17:59

Wat vervelend, liefie! Sterkte en hopelijk ben je de ontsteking snel weer kwijt. Wowie 210, dat heb ik nog nooit gekolfd.

@Jannoek. Naar zeg. Het wordt je niet gemakkelijk gemaakt, wb de borstvoeding. Sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2011 20:26

wow.. dat is lekker veel melk! met kolven.. dat heeft lang niet iedereen!! Goed zeg! volgens mij moet je wel opletten dat je dan neit zo spruw krijgt, met een antibiotica.. SCHIPJE? jij weet et wel... dat heeft toch met elkaar te maken??

Ennuh.. anders daktarin vragen.. heb hier nog wel een tube, dan is het zo weg.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jun 2011 04:13

Vervelend.zeg, liefie en jannoek. Sterkte beide.

Hier nu voor de tweede keer doorgeslapen.. heerlijk zeg, dat had ik nodig.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 jun 2011 07:32

Sterkte, liefie en Jannoek!

Da's zeker heerlijk, AG! Hopelijk gaat ze zo door!

Hier ook een dochter die een week lang 's nachts geen bv gekregen heeft; 2x kreeg ze 's door omstandigheden pas avonds tegen half 10 haar laatste voeding en had ze voor 's nachts genoeg, 2x heb ik haar een beetje laten huilen, 1x sliep ze 'per ongeluk' door en 2x heb ik haar na de avondmaaltijd extra veel yoghurt/papje gegeven. Ik heb ook echt van de ongestoorde nachten genoten en hoop dat het nu een standaard ritme aan het worden is - dat mag wel na bijna anderhalf jaar :mrgreen:...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2011 07:44

Misschien een vreemde vraag ( en het is zeker niet aanvallend bedoeld), maar een kind van bijna anderhalf hoeft toch 's nachts niet meer te drinken? Het krijgt toch overdag wel genoeg vocht en eten binnen? Is het geen gewenning om 's nachts nog een slokje te nemen c.q. krijgen?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 jun 2011 07:52

Geen vreemde vraag hoor, je mag 'm gerust stellen :wink:. Tot dochterlief 15 maanden was, dronk ze alleen uit de borst, maar ze werd overdag heel erg afgeleid door vanalles en nog wat. Omdat ze daardoor erg weinig binnenkreeg (ze had maar 1 a2 natte luiers overdag, en dan nog niet eens heel nat), haalde ze dat 's nachts in. Dan werd ze niet afgeleid en dronk ze erg goed. Na die 15 maanden lukte het eindelijk - na erg veel moeite- om haar uit een beker te laten drinken en vanaf die tijd wilde ik ook wel van de nachtvoeding(en) af. Dat had misschien wel eerder als nu gekund, maar ik kan haar niet erg goed laten huilen, dus pakte ik haar toch maar weer als ze kwam. Omdat het de afgelopen week door bepaalde omstandigheden al een paar keer min of meer automatisch ging, heb ik nu maar doorgezet en ik geloof dat we het nu definitief gaan redden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2011 07:58

ok, dat is een ander verhaal.
Maar kreeg jouw dochter tot 15 mnd alleen bv of at ze daarnaast ook?

Ik ben wat het 's nachts voeden betreft wel een beetje een barbaarse moeder ( ben namelijk erg gesteld op mijn uren slaap), want zodra ze met 6/7 weken doorslapen, voed ik ze nooit meer s'nachts ( tenzij ze ziek zijn natuurlijk). Ook niet als ze later nog eens s'nachts wakker zijn en liggen te mopperen. dan zijn ze tussen 6.00 uur en 7.00 uur weer aan de beurt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jun 2011 09:38

Sinds gisteren avond ben ik al koorts vrij!! Terwijl ze van de HAP zeiden dat het 24/48 uur kon duren eer de koorts weg zou zijn gelukkig was dat dus veel eerder.
Ik heb voor een week antibiotica gekregen ben benieuwd wanneer de plek weggaat in mijn borst.

Vannacht kwam Nina pas om 04.30 en ik dacht dat het nog maar 01.00 was :lol:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 06 jun 2011 10:42

Fijn liefie; hopelijk ben je er snel vanaf!

Hier slaapt J.urre inmiddels sinds enkele nachten van 23.00 uur (laatste voeding) tot een uur of 5. Wel lekker, hopelijk zet het zich door.
Laten huilen kan ik ook niet zo goed, en snachts voed ik hem liever, anders lig ik zelf ook wakker van het gejengel (zijn kamertje is naast de onze en je hoort alles), dan liever even snel voeden en dan weer verder slapen.

@ Jannoek: hoe is het met je spruw?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 jun 2011 12:18

@ajl: Ik begon met een maand of 7 met een prakje, hapje en brood, maar ze had daar toen nog niet veel interesse in. Achteraf heeft dat o.a. te maken gehad met haar oorproblemen; toen het met d'r oren beter ging, begon ze ook grotere hoeveelheden te eten. Op 't moment eet ze zelfs erg goed, maar dat is pas sinds een week of 3 het geval.

Terug naar “Archief”