islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Riska

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Riska » 05 jun 2011 09:24

RogierV schreef:Jongens mijn punt precies hoe ga je het uitleggen.
Je kunt het geweldadig of vredelievend uitleggen zelfs in context, met allerlei metaforen. Maar het is nog steeds de intentie erachter die het vredeleievend of oorlogszuchtig maakt. Het is een stuk gereedschap in die zin. Vreemd dat de landen met goede educatie en een hoog GDP niet geweldadig zijn over het algemeen.
Als ik de Quran erbij pak kan ik ook makkelijk zeggen dat je het niet zo moet lezen of dat de context anders is. Daar zal de een het wel en de ander het niet mee eens zijn net zoals christenen.
Evenzo de Tora en elk heilig boek wat ooit geschreven is. Het punt is dat het gevaarlijk is, omdat beide argumenten(vrede/geweld)kredietwaardig lijken in hun conext afhankelijk van welke uitleg je zelf eraan geeft, of de uitleg die een ander je verschaft. En rationeel gezien zijn ze allebei even waar. Of even onwaar.

Duitsland was ook een christelijk/Roomse samenleving toen het even niet zo goed ging, de gevolgen zijn evident.

En dat is precies waar iedereen overheen dendert.
Een mens die in een christelijk gezin is opgegroeid krijgt zoveel mee uit dat geloof en uit de Bijbel dat hij dingen gaat uitleggen door eigen referentiekader.
Een mens die in de islamitische wereld is opgegroeid doet precies hetzelfde met de Koran.

Niet te ontkennen valt dat in het OT teksten staan die niet onderdoen voor welke tekst uit de Koran dan ook waar het gaat om represailles als je niet 'zus of zo' leeft.
Wij, in het westen, hebben de Verlichting over ons heen gehad en niemand zal nog mensen lijfstraffen geven of zelfs doden omdat de teksten uit de Bijbel zijn overtreden.
Veel islamitische landen zijn niet door zoiets als de Verlichting gegaan. In leefwijze lijkt het soms of men nog in de middeleeuwen leeft, zeker op het platteland.

Ergens in de laatste pagina's staat iets over Mohammed die zegt dat de woorden die hij schreef rechtstreeks van God kwamen. Doen wij niet hetzelfde met de Bijbel?

Elk argument dat hier gegeven wordt ten nadele van de islam en de Koran kun je min of meer ook gebruiken voor het christendom - als je bij het OT blijft steken! - en een niet-gelovige zal je altijd blijven bevragen, want zij zullen aankomen met teksten uit dat OT en zij zullen wijzen op de ongerijmdheid van dogma's en rituelen binnen de kerk. (En dan heb ik het over alle soorten kerken).

Als mensen met enkele teksten gaan werken, ze uit de context halen, kun je altijd je gelijk halen.
Maar erger nog: je verliest het grote geheel uit het oog.

Niet zo heel lang geleden heb ik een groot deel van de Koran gelezen.
Ik kwam er niet doorheen.
Niet omdat het allemaal 'fout' was in mijn ogen, maar omdat ik de liefde miste.
Het leek teveel een opeenvolging van teksten, zoals ik die in bv. de Bijbelse Spreuken vind.

Wat ik ten diepste miste was het Nieuwe Testament - waarin Jezus al die wettische teksten in het juiste licht zet, waarin Hij ruimte geeft om te leven en waaruit vooral Gods liefde spreekt, meer dan waar ook.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2011 10:41

ik vind het echt ongelooflijk dat hier christenen zeggen dat je met de koran in de hand tot slechte dingen komt, en met de bijbel in de hand tot goede liefdevolle dingen...

echt, ligt niet aan de koran of de bijbel, maar aan de mensen die hem vasthouden. De geschiedenis heeft ons helaas geleerd dat " christenen" net zulke ellendige dingen doen als islamieten ( zoals bijv. vrouwen onderdrukken, slaven houden, oorlogen beginnen, mensen ophangen enz. enz. enz. )

en eerder schreef eerbied dat wilders voor het christendom meer respect dient te hebben dan voor de islam, omdat christendom waar is en islam niet....sorry hoor! maar we dienen voor iedereen evenveel respect te hebben!! En voor alle islamieten in dit land dienen we niet alleen respect te hebben, nee, onze bijbelse opdracht is om van ze te houden!! ( jullie zijn toch met elkaar eens dat het blijkbaar onze vijanden zijn? )

Riska

Berichtdoor Riska » 05 jun 2011 11:22

Helemaal mee eens!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 05 jun 2011 11:26

Wederom Socrates danken wij u voor uw wijsheid, het is jammer dat u nooit onder ons bent geweest.

Er is maar een kwaad en dat is onwetendheid.
Er is maar een goed en dat is kennis.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 04:40

RogierV schreef:Vreemd dat de landen met goede educatie en een hoog GDP niet geweldadig zijn over het algemeen.

Hoe zit dat dan met Saoedi-Arabië, met goede educatie en een hoog GDP, waar de bakermat van de islam ligt en waar mensen vanwege hun homoseksuele geaardheid gemarteld en gegeseld worden en waar meisjes een brandende school niet mochten verlaten omdat ze de voorgeschreven kleding niet droegen en daarom levend zijn verbrand?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 04:51

Riska schreef:Niet zo heel lang geleden heb ik een groot deel van de Koran gelezen.
Ik kwam er niet doorheen.
Niet omdat het allemaal 'fout' was in mijn ogen, maar omdat ik de liefde miste.

Als je kijkt naar de erfrechtregels in de Koran, dan zouden in bepaalde situaties de erfgenamen meer moeten erven dan de nalatenschap groot is. Daaruit blijkt dat de Koran een vals boek is afkomstig van een valse profeet.

Riska schreef:Wat ik ten diepste miste was het Nieuwe Testament - waarin Jezus al die wettische teksten in het juiste licht zet, waarin Hij ruimte geeft om te leven en waaruit vooral Gods liefde spreekt, meer dan waar ook.

Juist omdat je zoiets als een evangelische relativering in de Koran niet zult aantreffen kun je als niet-kritische lezer door het lezen van de Koran gemakkelijker aangezet worden tot haat.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 05:24

meribel schreef:ik vind het echt ongelooflijk dat hier christenen zeggen dat je met de koran in de hand tot slechte dingen komt, en met de bijbel in de hand tot goede liefdevolle dingen...

Het hangt van de mens zelf af wat deze ermee doet. Er zijn ook christenen die dwalen. Maar als je kijkt naar de grote lijnen, wat zie je dan? Naarmate het analfabetisme onder christenen in de geschiedenis afnam en steeds meer christenen daardoor kennis konden nemen van het evangelie, nam de gewelddadigheid onder christenen steeds verder af. Er heerste lange tijd veel analfabetisme onder moslims. Nu daar de afgelopen decennia verandering in is gekomen en steeds meer moslims kunnen lezen zie je dat de radicalisering onder moslims om zich heen grijpt, omdat ze door te kunnen lezen nu pas begrijpen wat ze volgens de Koran geacht worden om te doen. Dat geeft toch wel een heel ander beeld, zelfs een tegenovergesteld beeld.

meribel schreef:echt, ligt niet aan de koran of de bijbel, maar aan de mensen die hem vasthouden. De geschiedenis heeft ons helaas geleerd dat " christenen" net zulke ellendige dingen doen als islamieten ( zoals bijv. vrouwen onderdrukken, slaven houden, oorlogen beginnen, mensen ophangen enz. enz. enz. )

Maar dat was in een tijd dat veel christenen door analfabetisme nog niet zelf het evangelie konden lezen.

meribel schreef:en eerder schreef eerbied dat wilders voor het christendom meer respect dient te hebben dan voor de islam,

Goed lezen is moeilijk hè? Ik heb niet gezegd wat Wilders wel of niet moet. Dat bepaalt Wilders zelf wel. Ik heb alleen maar geconstateerd dat Wilders meer respect heeft voor het christelijke gedachtengoed dan voor het islamitische gedachtengoed.

meribel schreef:omdat christendom waar is en islam niet....sorry hoor!

Van de islam kun je keihard bewijzen dat het een valse godsdienst is met een valse profeet. Lukt je dat ook met het christendom?

meribel schreef:maar we dienen voor iedereen evenveel respect te hebben!! En voor alle islamieten in dit land dienen we niet alleen respect te hebben,

Je kunt mensen respecteren en dus ook islamieten, maar dat wil niet zeggen dat je daarom de islam moet respecteren. De islam moeten we niet respecteren, omdat we weten dat de islam een valse godsdienst is met een valse profeet.

meribel schreef:nee, onze bijbelse opdracht is om van ze te houden!!

En omdat dàt onze opdracht is, moeten we islamieten duidelijk maken dat Mohammed een valse profeet en de islam een valse godsdienst is. Daarmee tonen we dan bij uitstek onze liefde en helpen we ze het kwade pad te verlaten. Dàt is onze uitdaging en dàt is onze opdracht. We kunnen bidden om moed en wijsheid om die uitdaging aan te gaan en om niet te laf te zijn om islamieten daarmee te confronteren.

meribel schreef:( jullie zijn toch met elkaar eens dat het blijkbaar onze vijanden zijn? )

Wie zijn jullie? Je hoeft niemand als vijand te zien. Ieder mens moet je de kans geven om te leren wandelen in het licht van de Here Jezus.
Laatst gewijzigd door Eerbied op 06 jun 2011 05:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 05:29

RogierV schreef:Wederom Socrates danken wij u voor uw wijsheid, het is jammer dat u nooit onder ons bent geweest.

Er is maar een kwaad en dat is onwetendheid.
Er is maar een goed en dat is kennis.

Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Onwetendheid over kwade en mensenrechtenschendende leefregels kan veel kwaad voorkomen. Kennis over op welke manieren je anderen kwaad kunt berokkenen kan tot veel slechts leiden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 06:35

Soera 9:30 – [color=#0000FF]op christenen en joden rust Allah's vloek[/color
]

Is er nog iemand die denkt dat allah dezelfde god is als de God van de Bijbel ????????

Het gaat hier niet om respectloosheid naar mensen/moslims toe het gaat over deze
geest die dit heeft laten opschrijven door de profeet mohammed!!!!!!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jun 2011 08:28

Eerbied schreef:Het hangt van de mens zelf af wat deze ermee doet. Er zijn ook christenen die dwalen. Maar als je kijkt naar de grote lijnen, wat zie je dan? Naarmate het analfabetisme onder christenen in de geschiedenis afnam en steeds meer christenen daardoor kennis konden nemen van het evangelie, nam de gewelddadigheid onder christenen steeds verder af. Er heerste lange tijd veel analfabetisme onder moslims. Nu daar de afgelopen decennia verandering in is gekomen en steeds meer moslims kunnen lezen zie je dat de radicalisering onder moslims om zich heen grijpt, omdat ze door te kunnen lezen nu pas begrijpen wat ze volgens de Koran geacht worden om te doen. Dat geeft toch wel een heel ander beeld, zelfs een tegenovergesteld beeld.

Maar dat was in een tijd dat veel christenen door analfabetisme nog niet zelf het evangelie konden lezen.

ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een wedstrijdje "wie doet de meeste gruwelijkheden", maar jouw idee dat het met alfabetisering te maken heeft klopt mijn inziens niet, neem de klu klux clan, vind zichzelf zéér christelijk! Neem veel landen in afrika, waar christenen met elkaar homo's het leven erg zuur maken, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ijdele hoop dat christenen tot minder erge dingen in staat zijn dan niet-christenen, maar dat is ook logisch want onder christenen heeft de duivel extra veel werk te doen. ( je kan ook in het OT de geschiedenis van Israël lezen, het uitverkoren volk van God maar............oei, dingen die ze deden waar niet fraai misschien wel erger dan wat omringende landen soms deden )

Van de islam kun je keihard bewijzen dat het een valse godsdienst is met een valse profeet. Lukt je dat ook met het christendom?

ook het Christendom kan je NIET bewijzen, enkel geloven.

Je kunt mensen respecteren en dus ook islamieten, maar dat wil niet zeggen dat je daarom de islam moet respecteren. De islam moeten we niet respecteren, omdat we weten dat de islam een valse godsdienst is met een valse profeet.

als je gaat evangeliseren zou ik een andere aanpak kiezen dan: "zo, uw godsdienst is vals, zal ik het even gaan bewijzen?"

En omdat dàt onze opdracht is, moeten we islamieten duidelijk maken dat Mohammed een valse profeet en de islam een valse godsdienst is. Daarmee tonen we dan bij uitstek onze liefde en helpen we ze het kwade pad te verlaten. Dàt is onze uitdaging en dàt is onze opdracht. We kunnen bidden om moed en wijsheid om die uitdaging aan te gaan en om niet te laf te zijn om islamieten daarmee te confronteren.

zeker ligt daar een taak voor ons, overigens net zoveel als evangeliseren onder atheïsten, hindoes enz.
Ik denk persoonlijk dat je niet je liefde toont door met iemand in discussie te gaan dat mohamed vals is, maar door een goede vriend te zijn; God laat zich kennen door mensen, je ongelovige buurman kent God niet, maar kijkt naar jou en baseert daarop zijn visie over jouw God.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 09:23

meribel schreef:jouw idee dat het met alfabetisering te maken heeft klopt mijn inziens niet, neem de klu klux clan, vind zichzelf zéér christelijk!

Wat je kunt zien is dat dàt soort bewegingen steeds verder gemarginaliseerd worden, dus ook hier kun je zien dat de hang naar het gebruiken van geweld op de weg terug is.

meribel schreef:Neem veel landen in afrika, waar christenen met elkaar homo's het leven erg zuur maken, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Maar dáár heerst nou juist veel analfabetisme.

meribel schreef:IJdele hoop dat christenen tot minder erge dingen in staat zijn dan niet-christenen,

Zoals ik al zei: ook christenen kunnen dwalen. Het gaat om de grote lijnen. En dan zie je in de christelijke wereld een groeiende tendens naar vredelievendheid, hetgeen de weg is van de Here Jezus.

meribel schreef:je kan ook in het OT de geschiedenis van Israël lezen, het uitverkoren volk van God maar............oei, dingen die ze deden waar niet fraai misschien wel erger dan wat omringende landen soms deden)

Waarom wil je graag geloven dat wat er in de omringende landen gebeurde minder erg was? Maar goed, ook voor de kinderen Israëls is de grote lijn een groeiende hang naar vredelievendheid.

meribel schreef:ook het Christendom kan je NIET bewijzen, enkel geloven.

Er is een groot verschil tussen kunnen bewijzen dat een godsdienst vals is en niet kunnen bewijzen dat een godsdienst waar is. De valse godsdienst zul je onverwijld moeten verwerpen, terwijl je met de godsdienst waarover onzekerheid bestaat nog alle kanten uit kunt.

meribel schreef:als je gaat evangeliseren zou ik een andere aanpak kiezen dan: "zo, uw godsdienst is vals, zal ik het even gaan bewijzen?"

Ieder moet voor zich uitmaken wat de beste aanpak is, maar dit is de boodschap die uiteindelijk wèl aan islamieten moet worden overgebracht. Ben je er zeker van dat satan geen angst in je hart legt om te voorkomen dat je zult doen wat een goed christen eigenlijk zou moeten doen?

meribel schreef:Ik denk persoonlijk dat je niet je liefde toont door met iemand in discussie te gaan dat mohamed vals is,

Waarom ben je zo bang om daar eerlijk over te zijn? En waarom is het geen liefde als je er iemand van probeert te weerhouden om zich in het verderf te storten?

meribel schreef:maar door een goede vriend te zijn; God laat zich kennen door mensen, je ongelovige buurman kent God niet, maar kijkt naar jou en baseert daarop zijn visie over jouw God.

Een goed christen dient uiteraard altijd het goede voorbeeld te geven, dat spreekt vanzelf.
Laatst gewijzigd door Eerbied op 06 jun 2011 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jun 2011 09:28

Eerbied schreef:En dan zie je in de christelijke wereld een groeiende tendens naar vredelievendheid, hetgeen de weg is van de Here Jezus.
Meen je dat nou?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 09:39

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 06 jun 2011 10:29

Vervolgde christenen

Is het toeval dat daar waar de christenvervolging het ergst is bijna samenvalt (op enkele communistische gebieden na) met waar de meeste moslims op de wereld wonen?

Open uw ogen en zie!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2011 11:54

CITAAT
soera 26; gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt u
toeroept "dienaar gods ziehier een jood achter mij, doodt hem"

Is dat een opdracht van dezelfde god??

Soera 9;30
En de joden zeggen Ëzra is de Zoon van God en de christenen zeggen de Messias is de Zoon
van God, Dit is hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degene die
voor hun ongelovig waren. gods vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd.

Is dit dezelfde god??

Ja laten we vooral christelijk correct zijn en de Islam aanvaarden als een geloof die bestaanrecht heeft naast het Christendom :-& :-& :-&

Ik zie dit als een verraad t.o.v. van de onze Heer Christus Jezus de verlosser.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “[Religie] - Open forum”