islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 16:03

RogierV schreef:Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" (Mattheus 10:34).

Heb je gelezen in welke strekking dit bedoeld wordt, waar vrede en het zwaard betrekking op hebben?

RogierV schreef:"Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen" (Lukas 22:36). Alstublieft.

In welke strekking moet zwaard gelezen worden? Net als het harnas uit Efeziers 6.

Wordt men geroepen tot geweld (tegen ongelovige)? Neen.
Worden hier nare dingen gezegd over ongelovige? Neen.

RogierV schreef:Ik ben namelijk overtuigd dat ik passages kan vinden waarin Jezus hele nare dingen zegt over oa ongelovigen. Volgende keer post ik ze dus gewoon maar ik vind het vals om te doen.

Ik wacht nog op teksten waar Jezus hele nare dingen over oa ongelovigen zegt.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 04 jun 2011 16:06

RogierV schreef:Mijn punt precies!! dankuwel.
Met als verschil dat het Christendom geen geweld predikt, maar juist liefde en verlossing. Dat kun je dus van de islam niet zeggen.

Matteüs 26:52
Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.

Efeziers 6:17
Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.

Nergens zie je Jezus Christus oproepen om mensen te moorden [met een zwaard], nergens zul je enig kwaad van Jezus Christus kunnen vinden.

Lucas 6:29
Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt, ook je onderkleed niet.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:16

Jongens mijn punt precies hoe ga je het uitleggen.
Je kunt het geweldadig of vredelievend uitleggen zelfs in context, met allerlei metaforen. Maar het is nog steeds de intentie erachter die het vredeleievend of oorlogszuchtig maakt. Het is een stuk gereedschap in die zin. Vreemd dat de landen met goede educatie en een hoog GDP niet geweldadig zijn over het algemeen.
Als ik de Quran erbij pak kan ik ook makkelijk zeggen dat je het niet zo moet lezen of dat de context anders is. Daar zal de een het wel en de ander het niet mee eens zijn net zoals christenen.
Evenzo de Tora en elk heilig boek wat ooit geschreven is. Het punt is dat het gevaarlijk is, omdat beide argumenten(vrede/geweld)kredietwaardig lijken in hun conext afhankelijk van welke uitleg je zelf eraan geeft, of de uitleg die een ander je verschaft. En rationeel gezien zijn ze allebei even waar. Of even onwaar.

Duitsland was ook een christelijk/Roomse samenleving toen het even niet zo goed ging, de gevolgen zijn evident.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:16

Wat ga je met een zwaard doen JHM je boterham smeren?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 16:23

quote="schaapje"
Respect voor de Profeet Mohammed ? want daar is hun geloof op gebaseerd

Faramir schreef:
Het islamitische geloof is primair op Allah gebaseerd. De profeet Mohammed en zijn boek de koran is een belangrijke schakel om Allah te leren kennen.

Schaapje schreef:
Dan zou ik willen vragen door wie is Mohammed geïnsprireerd, is dat niet de grootste
tegenstander van God.

Faramir schreef;
Op Allah. Allah is God. Christenen in bijvoorbeeld Indonesië noemen God ook Allah.
De moslims geloven dus ook in God, enkel hebben een andere kijk op God da christenen.

Sorry Faramir ik begrijp nog steeds niet hoe jouw geloofsbelijdenis samen gaat
naar jouw idee met wat je mij hebt geantwoord m.b.t. mohammed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 16:28

RogierV schreef:Wat ga je met een zwaard doen JHM je boterham smeren?

Beetje een flauwe opmerking om je van je stelling af te doen Rogier. De teksten waar je mee schermt lees ik dan ook liever dan dergelijke opmerkingen. Ik zal je overigens antwoorden, zo flauw ben ik niet. Het zwaard heft net als het harnas betrekking op de Geest en het woord.

Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. Efeziërs 6:17

Zoals 't honkie laatst mooi schreef ''teksten zijn niet bedoeld om mee uit de heup te schieten''.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:30

Het enige verschil is dat moslims niet geloven dat jezus god was.Issa of Essa heet ie geloof ik. En dat mohammed de profeet was die na jezus kwam. De christenen geloven dat niet enter `het meningsverschil` Okay zet je mening dan eens kracht bij bewijs conclusief dat Jezus niet god was(voor een moslim, of bewijs conclusief dat ie dat wel was(voor een christen). Beidde zijn onmogelijk voor ons omdat we niet kunnen staven wat waar is in deze zin. Derhalve is de hele discussie non sequiter.

Er bestaat geen slecht geloofsysteem alleen slechte(onwetende) mensen.

Kom op JHM kan je dat niet met de Quran ook doen? metaforen enzo.
Er zijn ook christenen die de bijbel letterlijk nemen. Maar dan opeens niet.?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 16:35

RogierV schreef:Kom op JHM kan je dat niet met de Quran ook doen? metaforen enzo.
Er zijn ook christenen die de bijbel letterlijk nemen. Maar dan opeens niet.?

We hebben het toch niet over quran. Jij stelt dat je passages kunt vinden waar Jezus nare dingen zegt over oa ongelovige. Als jij dat stelt, dan is het toch niet vreemd dat iemand (in dit geval ik) daar op in gaat. Die passages waar je naar zoekt staan niet in de Bijbel dus je kunt je tijd noch moeite besparen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:40

Ik geef een voorbeeld van geweld.
Jij zegt dat ik dat met een metafoor moet uitleggen.
Ergo kan het dus zo geweldadig zijn als ik wil dat het is. Het is maar hoe je het uitlegt.

Je argument verliest validiteit omdat je nooit kunt aantonen dat jouw uitleg 100% accuraat is. Dat is het probleem met metaforen en beeldspraak in het algemeen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 16:43

RogierV schreef:Er bestaat geen slecht geloofsysteem alleen slechte(onwetende) mensen.

RogierV, kàn een geloofsysteem afkomstig van een valse profeet, die Mohammed klaarblijkelijk is, ooit een goed geloofsysteem zijn? Geloof je dat werkelijk? Ben je nu zèlf aan het dwalen?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 04 jun 2011 16:44

RogierV schreef:Ik geef een voorbeeld van geweld.
Dat is geen voorbeeld van geweld, maar slechts een voorbeeld van aanschaf. Als ik een vuurwapen aanschaf, betekent dat dan gelijk dat ik een voorbeeld van geweld ben? :roll:

Overigens is er weinig uit te leggen, omdat Efeziërs verteld wat het zwaard is.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:47

omdat Efeziërs verteld wat het zwaard is.
Wederom via beeldspraak?

En Eerbied ik `geloof` niet in profeten. Als je echt wilt weten wat ik geloof. Ik sluit me aan bij Xenofanes.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jun 2011 16:49

Eerbied schreef:Iran, is dat niet een land waar ze mensen zonder enige vorm van proces martelen en executeren? Een land waar een islamitische geestelijke president is?

Grappig, dat had je vlak voordat Obama werd gekozen ook van de Verenigde staten kunnen zeggen, maar dan christelijk...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 04 jun 2011 16:49

RogierV schreef:Wederom via beeldspraak?
Er valt weinig te filosoferen wat het zwaard betekent, omdat het er gewoon letterlijk staat.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 16:52

Als dat zo is, kruip ik straks de hoek in met de ezelmuts op.

Doch echternietemin zou ik graag mijn argument aangevallen zien waarom ik datzelfde trucje niet met de Quran of Tora zou kunnen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”