islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 13:26

RogierV schreef:Veel perzen zijn goed opgeleid en walgen van de dominante positie van religie in hun samenleving(want dat veroorzaakt de executies en andere narigheid).

Je bedoelt dominante positie van de islam.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 13:29

Je bedoelt dominante positie van de islam.

Nee ik bedoel de cult status van Sesamstraat in dat land en dat aan de hand van hoe of de oren van ienie minie stonden. Er beslissingen over soms leven en dood worden gemaakt..............natuurlijk bedoel ik Islam.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 13:31

RogierV schreef:En volgens die redenatie waarom is Marroko Spanje nog niet binnen gevallen?

Ik heb er geen informatie over dat Marokko Spanje zou willen binnenvallen. Spanje is bovendien een sterke natie in een machtig Europees bondgenootschap. Het zijn meestal juist de zwakkeren die gepakt worden en die een makkelijk doelwit vormen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 13:34

RogierV schreef:natuurlijk bedoel ik Islam.

Waarom zei je dan eerst "religie" in plaats van "islam", want dat zou de indruk kunnen wekken dat die Perzen alle religies verafschuwen, inclusief het christendom, terwijl dàt misschien helemaal niet zo is.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 13:41

Dus het gaat voor jou blijkbaar om dat jouw religie beter is.....
Das niet erg. Is Islam geen religie?

Rationeel gezien is de authoriteit van Islam evenals andere religies op lucht gebaseerd.
Ik wil je echt niet met bijbelversen om de oren gaan smijten aangezien dat ik niet eerlijk acht.
Daarin vind ik net zovel dood verderf en narigheid als in de Quran minstens!

Alleen word het anders `geinterpreteerd` oftwel we hebben ondertussen genoeg kennis verzameld om te weten dat het op niets gebaseerd is. Stel je nou es voor dat je een arme sukkel bent die in Sudan woont je kan niet lezen en schrijven en hebt een rot leven.

Komt er een vent die praat over het eeuwige leven en een god die genadig is(bis`m`allah illa Allah) en dat als je maar gelooft alles beter word.....datzelfde trucje kun je met die ontwetende boer doen en stukken uit de bijbel lezen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 13:47

RogierV schreef:Is Islam geen religie?

De islam is een religie, maar wèl een religie van een bewezen valse profeet, zoals ik hiervoor onmiskenbaar heb aangetoond.

Ga je nou beweren dat het volgens jou goed is als mensen valse profeten volgen?
Laatst gewijzigd door Eerbied op 04 jun 2011 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2011 13:50

schaapje schreef:Dat is juiste zo kenmerkend niet uitkomen voor het Bijbelse geloof dat Jezus de Weg is.

Ik was in de veronderstelling dat ik met christenen sprak en dat ik dus niet alles expliciet uit hoefde te spreken bij elke discussie. Maar in vervolg zou ik wel bij elke post de apostolische geloofsbelijdenis als voetnoot doen als dat voorkomt dat mensen zoals jou werkelijk alles aangrijpen om de discussie te vervuilen.

Overigens kan ik even simpel nu concluderen dat jij de heilige-drieeenheid loochent. Simpelweg omdat je het er nog niet over gehad had. Compleet ridicuul, ik weet het, maar wel de manier waarop jij schijnbaar gesprekken voert. ](*,)

Toedeledokies.

Voetnoot:
Ik geloof in God de almachtige Vader, Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer,
Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria,
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
Die nedergedaald is ter helle, de derde dag verrezen uit de doden,
Die opgestegen is ten hemel, zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader,
Vandaar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest;
De Heilige katholieke Kerk, de gemeenschap van de heiligen;
De vergeving van de zonden;
De verrijzenis van het lichaam;
En het eeuwig leven.
Amen.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 04 jun 2011 13:54

RogierV schreef:Dus het gaat voor jou blijkbaar om dat jouw religie beter is.....
Das niet erg. Is Islam geen religie?

Rationeel gezien is de authoriteit van Islam evenals andere religies op lucht gebaseerd.
Ik wil je echt niet met bijbelversen om de oren gaan smijten aangezien dat ik niet eerlijk acht.
Daarin vind ik net zovel dood verderf en narigheid als in de Quran minstens!

Alleen word het anders `geinterpreteerd` oftwel we hebben ondertussen genoeg kennis verzameld om te weten dat het op niets gebaseerd is. Stel je nou es voor dat je een arme sukkel bent die in Sudan woont je kan niet lezen en schrijven en hebt een rot leven.

Komt er een vent die praat over het eeuwige leven en een god die genadig is(bis`m`allah illa Allah) en dat als je maar gelooft alles beter word.....datzelfde trucje kun je met die ontwetende boer doen en stukken uit de bijbel lezen.
Even los van het gegeven of God verzonnen is, of niet.

De moslims beweren dat de koran een soort van verbeterde versie is van de Bijbel. Volgens hen is de Bijbel namelijk door mensen gemaakt en de koran is door God direct gegeven. Gaan we de Bijbel en de koran bestuderen, dan kun je niets anders concluderen dat Christenen gewoonweg niet tot geweld aangespoord worden en bij de moslims met hun koran is dat anders; die worden namelijk wel aangespoord om geweld e.d. te gebruiken tegen ongelovigen/afvallers. Overduidelijk is dat mohammed en Jezus Christus níet tot dezelfde boom behoren; mohammed brengt overduidelijke giftige vruchten voort, terwijl Jezus Christus overduidelijk goede vruchten voortbrengt. Sommige moslims gebruiken zelfs Bijbelse verzen om hun mohammed aan te duiden als rechtvaardig profeet, terwijl tegelijkertijd de Bijbel volgens hen mensenwerk is; ze spreken zichzelf dus tegen.

In ieder geval kun je naar mijn mening concluderen dat de koran en dus de islam géén waarheid kan bevatten. Zij beweren ten slotte een soort-van verbeterde versie te zijn van de Bijbel, terwijl dat verre van te zien is aan de vruchten die zij voorbrengt. Of de Bijbel al dan niet waar is, doet er in dezen niet toe. Ze bouwen hun fundament op zand en niets op rotsen.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 14:01

Weet je het zeker.
Ik ben namelijk overtuigd dat ik passages kan vinden waarin Jezus hele nare dingen zegt over oa ongelovigen. Volgende keer post ik ze dus gewoon maar ik vind het vals om te doen.

Kan ik dus gewoon gebruiken om onwetende mensen te overtuigen geweld te gebruiken. En met succes.
Overduidelijk is dat mohammed en Jezus Christus níet tot dezelfde boom behoren; mohammed brengt overduidelijke giftige vruchten voort, terwijl Jezus Christus overduidelijk goede vruchten voortbrengt. Sommige moslims gebruiken zelfs Bijbelse verzen om hun mohammed aan te duiden als rechtvaardig profeet, terwijl tegelijkertijd de Bijbel volgens hen mensenwerk is; ze spreken zichzelf dus tegen.

In ieder geval kun je naar mijn mening concluderen dat de koran en dus de islam géén waarheid kan bevatten. Zij beweren ten slotte een soort-van verbeterde versie te zijn van de Bijbel, terwijl dat verre van te zien is aan de vruchten die zij voorbrengt. Of de Bijbel al dan niet waar is, doet er in dezen niet toe. Ze bouwen hun fundament op zand en niets op rotsen.

Natuurlijk is dit ook compleet om te draaien(vanuit Moslim perspectief)en dan nog kan je niks conclusiefs zeggen over wat waar is en wat niet. Geloven is okay, maar je moet je wel realiseren dat geloof vooral een machtmiddel is waar mensen slachtoffer van kunnen worden.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 04 jun 2011 14:26

RogierV schreef:Weet je het zeker. Ik ben namelijk overtuigd dat ik passages kan vinden waarin Jezus hele nare dingen zegt over oa ongelovigen. Volgende keer post ik ze dus gewoon maar ik vind het vals om te doen. Kan ik dus gewoon gebruiken om onwetende mensen te overtuigen geweld te gebruiken. En met succes.
Kom maar op. En overigens kun je elke onwetende zover krijgen om tot zaken over te gaan die niet pluis zijn, ook met wetenschap. Maar het gaat er in dezen niet om wat je er van kunt maken, maar wat er staat - en Jezus Christus predikt eenmaal géén geweld. Mohammed daarentegen...

RogierV schreef:Natuurlijk is dit ook compleet om te draaien(vanuit Moslim perspectief)en dan nog kan je niks conclusiefs zeggen over wat waar is en wat niet. Geloven is okay, maar je moet je wel realiseren dat geloof vooral een machtmiddel is waar mensen slachtoffer van kunnen worden.
Hoe wil je het omdraaien? Een moslim bouwt op de koran die zich baseert op de Bijbel. De christen heeft werkelijk niets te maken met de koran en bouwt puur op de Bijbel [lees: op Jezus Christus].
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 14:34

Wat zelf gebaseerd is op Joodse overleveringen?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 14:56

Kom maar op. En overigens kun je elke onwetende zover krijgen om tot zaken over te gaan die niet pluis zijn, ook met wetenschap.

Mijn punt precies!! dankuwel.
(Ezechiel 9:6) Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" (Mattheus 10:34)."Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen" (Lukas 22:36).
(Jeremia 13:14) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Exodus 21:6
,,dan moet zijn meester hem naar het heiligdom brengen, hem tegen de deur of de deurpost zetten, en zijn oor met een priem doorboren. Hij blijft dan voorgoed zijn slaaf.”

Een kleine selectie.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2011 15:02

Ach ja, en dan zijn er mensen die beweren dat God liefde is !!
Maar je rukt hier wel de teksten compleet uit zijn verband hoor.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 15:02

RogierV schreef:Ik ben namelijk overtuigd dat ik passages kan vinden waarin Jezus hele nare dingen zegt over oa ongelovigen. Volgende keer post ik ze dus gewoon maar ik vind het vals om te doen.

Rogier, deze passages heb ik nergens kunnen vinden. Ik zou het op prijs stellen als je deze post.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 15:44

Ach ja, en dan zijn er mensen die beweren dat God liefde is !!
Maar je rukt hier wel de teksten compleet uit zijn verband hoor.

Inderdaad en dat kan ik met de quran ook doen. Ik ben blij dat je het zelf opmerkt.
Het is dus maar hoe je het interpreteerd of hoe iemand je vertelt het te interpreteren.
ogier, deze passages heb ik nergens kunnen vinden. Ik zou het op prijs stellen als je deze post.

Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" (Mattheus 10:34)."Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen" (Lukas 22:36). Alstublieft.

Terug naar “[Religie] - Open forum”