Optimatus schreef:Ik ben het volledig eens met Faramir. En het lijkt mij een kwestie van fatsoen om andermans geloof te eerbiedigen zonder daar continu op in te lopen hakken.
Ieder is vrij om te denken wat hij wil. Daar is ook geen discussie over. Maar zonder onfatsoenlijk te zijn kun je best open en eerlijk aangeven hoe je over bepaalde zaken denkt. Als dàt niet meer kan dàn is er iets mis.
Optimatus schreef:Ik heb wel eens moslims over de vloer gehad en ik ben ook (langere tijd) gast bij een islamitische familie geweest. Je hebt het er eens over, maar ik heb niet de neiging om anderen van hun geloof af te helpen en het mijne op te leggen - dat zou nogal onbeschoft zijn tegenover je gastheren en -dames. Integratie heet dat toch?
Het hangt uiteraard helemaal van de situatie af of er een geschikt moment is om bepaalde zaken naar voren te brengen. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat je ten allen tijde permanent met pleister op je mond geplakt rond moet lopen.
Lees dit ook eens. Het gaat over een imam die zich tot het christendom bekeerd heeft.