islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 19:29

Optimatus schreef:Ik ben het volledig eens met Faramir. En het lijkt mij een kwestie van fatsoen om andermans geloof te eerbiedigen zonder daar continu op in te lopen hakken.

Ieder is vrij om te denken wat hij wil. Daar is ook geen discussie over. Maar zonder onfatsoenlijk te zijn kun je best open en eerlijk aangeven hoe je over bepaalde zaken denkt. Als dàt niet meer kan dàn is er iets mis.

Optimatus schreef:Ik heb wel eens moslims over de vloer gehad en ik ben ook (langere tijd) gast bij een islamitische familie geweest. Je hebt het er eens over, maar ik heb niet de neiging om anderen van hun geloof af te helpen en het mijne op te leggen - dat zou nogal onbeschoft zijn tegenover je gastheren en -dames. Integratie heet dat toch?

Het hangt uiteraard helemaal van de situatie af of er een geschikt moment is om bepaalde zaken naar voren te brengen. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat je ten allen tijde permanent met pleister op je mond geplakt rond moet lopen.

Lees dit ook eens. Het gaat over een imam die zich tot het christendom bekeerd heeft.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2011 21:17

Ik vraag me oprecht af wat je bedoeling nou precies is. Dat we allemaal zeggen "ja, het is een grote schande, die Islam. Dank je, Eerbied, dat je ons de ogen hebt geopend." en dat we dan allemaal op vrijdagmiddag bij de plaatselijke moskee gaan evangeliseren.

Je hebt problemen met Islam, dat mag, misschien heb je zelfs nog gelijk ook. Die hadijd (geloof ik) het levensverhaal van Mohammed is niet altijd even mals). Maar dan nog. Hoe is een gesprek als dit in vredesnaam opbouwend? Hoe brengt het mensen dichter bij elkaar? Of is het borstklopperij, zo van 'Kijk eens hoe goed ONS geloof is in vergelijking met dat van HEN.' Geloof me, dat weten de meeste mensen al wel hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 21:32

Mortlach schreef:Ik vraag me oprecht af wat je bedoeling nou precies is.

Waar het mij om gaat is dat christenen waakzaam blijven en goed in de gaten houden welke ontwikkelingen zich op de wereld afspelen en daar alert op reageren en zich niet door misleidende zoete praatjes in slaap laten wiegen. En ook dat christenen een goed weerwoord hebben als ze op hun geloof worden aangevallen, want dat gebeurt ook nogal eens.

Mortlach schreef:Maar dan nog. Hoe is een gesprek als dit in vredesnaam opbouwend? Hoe brengt het mensen dichter bij elkaar?

Je kunt gewoon ronduit zeggen waar je twijfels en bedenkingen zitten. Een moslim zal dan met zijn eigen verhaal komen. Zo kun je van elkaar leren.

Mortlach schreef:Of is het borstklopperij, zo van 'Kijk eens hoe goed ONS geloof is in vergelijking met dat van HEN.' Geloof me, dat weten de meeste mensen al wel hoor...

Ieder mens past bescheidenheid en dat geldt zeker voor een christen. Maar in al die bescheidenheid moet er wèl ruimte zijn voor het uiten van bedenkingen en twijfels.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2011 22:20

Eerbied schreef:Waar het mij om gaat is dat christenen waakzaam blijven en goed in de gaten houden welke ontwikkelingen zich op de wereld afspelen en daar alert op reageren

En hoe denk je op deze ontwikkeling te reageren, buiten hier een topic omhoog te schoppen? Hoe vind je dat anderen zouden moeten reageren?

Je kunt gewoon ronduit zeggen waar je twijfels en bedenkingen zitten. Een moslim zal dan met zijn eigen verhaal komen. Zo kun je van elkaar leren.

Echt waar? Ben je bereid iets van die moslim te leren dan, of is dat 'leerproces' eenrichtingsverkeer, namelijk dat de moslim leert dat ie bij het verkeerde clubje zit. Ik kan je garanderen dat die laatste houding weinig vruchtbaar zal zijn.

Ieder mens past bescheidenheid en dat geldt zeker voor een christen. Maar in al die bescheidenheid moet er wèl ruimte zijn voor het uiten van bedenkingen en twijfels.

In alle bescheidenheid zou men zich eerst moeten afvragen waarom men die twijfels wenst te uiten en wat het tot doel heeft.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 jun 2011 22:45

Jantjes.. jij zou een goede geweest zijn voor in de tweede wereldoorlog, Het NSB uniform zou je niet mis staan hebben ](*,)

Een ware Islamiet zal je met respect behandelen, en ook al ben ik christelijk , dan nog ga ik niet tegen de Islam aan schoppen, Ik heb diep respect voor het vasten van Moslims tijdens de Ramadan,

Ik deel niet hun visie qua geloof, jij ageert tegen de Islam. Jij bent voor Wilders.. de man die als het aan hem ligt alle buitenlanders er uit zou schoppen , te beginnen met Moslims..

Ik vindt dat een hele enge gedachte, alsof elke Moslim, slecht is. Ooit geschiedenis gehad, hoe Hitler begonnen is...

Ik weet niet tot welke kerk gemeenschap jij hoort maar jij zou je diep moeten schamen... I

ooit gehoord van het volgende gebod Heb uw naaste lief als u zelf... Jij houdt kennelijk niet veel van je zelf he ...

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 10:45

En het erge is dat Christenen ook gewoon Moslims zijn(hij die zich onderwerpt aan God) alleen lezen jullie een ander boekie nou nou wat een verschil zeg. Gelukkig hebben Moslims over het algemeen wat meer respect voor mensen van het boek.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2011 10:49

RogierV schreef:En het erge is dat Christenen ook gewoon Moslims zijn(hij die zich onderwerpt aan God) alleen lezen jullie een ander boekie nou nou wat een verschil zeg.

Wat een niveau laat je hier zien zeg. Kom, uit je andere bijdrage zie ik dat je beter kan en dat je je niet hoeft te verlagen tot zulke nietszeggende (en onware) uitspraken. Hiermee bewijs je zowel christenen als moslims alsook de waarheid echt geen dienst.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 10:51

Je weet toch wat ik bedoel?
Moslim is maar een woord net als Christenen.

Het betekent leterlijk hij die zich onderwerpt aan god, volgens die definitie is een christen dus een moslim. klaar als een klontje.
Als je erzelf een ander idee bij hebt, kan ik daar ook niets aan doen.

Mafketel

Berichtdoor Mafketel » 02 jun 2011 14:55

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Waar haal jij de letterlijke betekenis "hij die zich onderwerpt aan god" vandaan?

Het woordje christen komt van de naam Christus af. Het woordje moslim betekent letterlijk "iemand die zich overgeeft" (@Wikipedia) Dat is voor mij wel even wat anders.

Verder zegt de VanDale:
- chris·ten [kriste(n), griste(n)] de; m,v -en belijder (vd leer) van Jezus Christus
- mos·lim de; m,v -s belijder vd islam

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2011 15:49

Mafketel schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens.
Waar haal jij de letterlijke betekenis "hij die zich onderwerpt aan god" vandaan?

Het woordje christen komt van de naam Christus af. Het woordje moslim betekent letterlijk "iemand die zich overgeeft" (@Wikipedia) Dat is voor mij wel even wat anders.

Verder zegt de VanDale:
- chris·ten [kriste(n), griste(n)] de; m,v -en belijder (vd leer) van Jezus Christus
- mos·lim de; m,v -s belijder vd islam

Het woordenboek is nooit een sterk argument.

Ik begrijp best dat christenen zich verzetten, maar gezien vanuit een moslim, voor wie 'moslim' betekent "onderwerping aan God", zijn christenen inderdaad moslims in die specifieke betekenis van het woord.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2011 16:06

RogierV schreef:Je weet toch wat ik bedoel?
Moslim is maar een woord net als Christenen.

Het betekent leterlijk hij die zich onderwerpt aan god, volgens die definitie is een christen dus een moslim. klaar als een klontje.
Als je erzelf een ander idee bij hebt, kan ik daar ook niets aan doen.

Ik hou van jou zijn ook zomaar 4 woorden :-({|=
Of je dat nu tegen je vriendin zegt of tegen je refobuuf, maakt niks uit toch :-oo

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 16:09

Als de intentie hetzelfde is maakt het mij niet uit nee.
Mijn vriendin is mijn levenspartner, maar sluit mij dat uit van andere mensen te houden? En ze dat ook te vertellen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben geen moslim, ik ben van de vrolijke orthodoxe brandweer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2011 16:11

Als brandweerman trap je anders op heel veel tenen met jouw uitspraak [-X
Jij denkt met 1 zinnetje alle godsdienstoorlogen op te lossen.
No way =;

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 16:13

Je hoeft ook niet mee te doen.
Maar de rest van de(ethische) wereld wil zo rustigaan wel van die oorlogen af.
Waarin uitgevochten word wie het beste boekje of onzichtbare god heeft.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 02 jun 2011 17:51

RogierV schreef:Je hoeft ook niet mee te doen.
Maar de rest van de(ethische) wereld wil zo rustigaan wel van die oorlogen af.
Waarin uitgevochten word wie het beste boekje of onzichtbare god heeft.
Zodat er vervolgens een nieuw excuus gezocht wordt om die oorlogen alsnog te kunnen voeren. Als je daadwerkelijk denkt dat je zonder religie geen oorlogen meer hebt heb je naar mijn mening weinig van de mensheid begrepen.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Terug naar “[Religie] - Open forum”