Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor RogierV » 17 mei 2011 16:28

Door heen prikken?

Is het niet hezelfde dan?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mei 2011 16:31

Ik bedoel: dat ze inzien dat hier een of andere idiote sectariër aan het woord is, en dat dit niet representatief hoeft te zijn/is voor het christendom in zijn algemeniteit. Dat bedoel ik met: er doorheen prikken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 mei 2011 16:36

Dag des oordeels voorspeld voor zaterdag 21 mei

Wat is hier gekker aan dan een pratende slang bedoelde ik meer?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mei 2011 21:31

vind ik zeer opmerkelijk:
iemand claimt de reïncarnatie van Jezus Christus te zijn, en zijn vrouw is Maria:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... arde.dhtml

hij heeft overigens wel dezelfde "looks" als in de kinderbijbel, arische man met baardje en halflang haar.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mei 2011 21:34

Mijn zoon heeft ergens al een spotprent gevonden, maar ook een soort aanplakbiljet dat het een akward message is, want: nobody knows that day except for God Himself (met tekstverwijzing).
Het is gewoon jammer, want het maakt het christendom weer belachelijk.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2011 18:13

RogierV schreef:Wat is hier gekker aan dan een pratende slang bedoelde ik meer?

Een pratende slang is van een totaal andere orde dan een voorspelling van de wederkomst.

Een pratende slang is een afwijking van wat wij hebben benoemd als natuurwet. Een onverwachte onregelmatigheid dus.

Een voorspelling van de wederkomst is een innerlijke tegenstrijdigheid. Het is een uitspraak die binnen christelijke context wordt gedaan, als bedoeld zijnde een christelijke uitspraak. Maar die is echter in strijd met het christelijke geloof. Jezus heeft immers zelf gezegd dat de dag van zijn wederkomst niet te voorspellen is. (Zie Mattheüs 24:36, Marcus 13:32)

Daarom kun je er donder op zeggen dat er aanstaande zaterdag niets bijzonders zal gaan gebeuren. Voor mensen die echter minder op de hoogte zijn van de net genoemde gegevens, kan ik mij echter voorstellen dat het christelijke geloof voor paal komt te staan als onbetrouwbaar.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2011 20:49

Een nieuwtje in forumland:

Moderator mededeling: Koerscorrectie (deel 2)

Enige tijd geleden hebben we als moderatorteam een koerscorrectie aangekondigd (zie http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 53&t=10166), waarin we nadrukkelijk hebben aangegeven ons te gaan richten op de doelgroep zoals verwoord in de forumregels, en geen discussies en visies (zowel theologisch als op het gebied van levensstijl) toe te laten die buiten de doelgroep vallen. Eén van de redenen van deze waarschuwing was, dat sommige discussies gedomineerd werden door visies die vreemd zijn aan onze doelgroep, en mensen uit de doelgroep zich hierdoor niet meer herkenden in het forum.

Aangezien deze waarschuwing helaas niet heeft geholpen is besloten om onze koerscorrectie strenger te handhaven. Gedoogleden (waaronder alle leden vallen die niet behoren tot de doelgroep zoals in de forumregels geformuleerd, hetzij vanwege hun lidmaatschap van een ander kerkverband, hetzij vanwege hun afwijkende theologische opvattingen) die zich door middel van hun postings nadrukkelijk buiten de doelgroep plaatsen, ontvangen een definitieve ban.

Het is absoluut niet ons doel om leden weg te jagen. We willen echter met de maatregel duidelijk kiezen voor een forum, wat zich richt op de bevindelijk-gereformeerde gezindte. In de hoop, zo onze doelstelling (zoals ook vermeld in de forumregels) te realiseren: Refoforum is een forum voor de gereformeerde gezindte waarop degenen die daartoe behoren met elkaar discussiëren over zaken die spelen in de gereformeerde gezindte zelf óf over de interactie tussen de gereformeerde gezindte en de samenleving in het algemeen. Met deze discussies trachten de deelnemers van elkaar te leren om enerzijds te komen tot een beter begrip van de gereformeerde gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de gereformeerde gezindte en de samenleving in het algemeen.

http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=53&t=10337

Ik was me er niet van bewust dat zo'n soort gedachtenpolitie nog bestond in ons kleine landje. Hoeveel mensen krijgen er nu wel niet een ban terwijl ze niets gedaan hebben en gewoon discussies lazen en soms hun visie gaven op bepaalde dingen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 mei 2011 21:09

Eerst:

Gedoogleden (waaronder alle leden vallen die niet behoren tot de doelgroep zoals in de forumregels geformuleerd, hetzij vanwege hun lidmaatschap van een ander kerkverband, hetzij vanwege hun afwijkende theologische opvattingen) die zich door middel van hun postings nadrukkelijk buiten de doelgroep plaatsen, ontvangen een definitieve ban.

direct gevolgd door

Het is absoluut niet ons doel om leden weg te jagen.

Best knap eigenlijk, jezelf zo hard tegenspreken.

Natuurlijk mogen ze zelf bepalen wie ze toelaten en wie niet. het doet me alleen sterk denken aan het forum waar ik lid van was voordat ik hier kwam kijken. Daar werd ook elke afwijkende mening weggemodereerd wat mij uiteindelijk de zin in meepraten ontnam. Ik ben nog steeds erg blij dat er op refoweb wel ruimte is voor mensen zoals ik - geïnteresseerd in mensen en hun geloofsbeleving maar met een mening die vaak haaks op die van de 'doelgroep' staat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jun 2011 14:37

Hoewel ik blij ben met een iets breder beleid alhier, ook binnen de gesloten religietopics, kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Waarom? Wel, als je een forum wilt zijn waar je binnen stricte kaders wilt discussiëren, moet je daar strak de hand aan houden. Anders gaat het je nooit lukken, want iedere opmerking die buiten de kaders valt, is een stoorzender.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 jun 2011 15:02

Ja die stoorzenders heel naar, is ook geen gesprek meer mogelijk, klap vaak mijn laptop dicht,
en hoef even niet meer :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jun 2011 16:04

schaapje schreef:Ja die stoorzenders heel naar, is ook geen gesprek meer mogelijk, klap vaak mijn laptop dicht,
en hoef even niet meer :-&

O jij hebt een laptop :D
Ik zet hem op slaapstand :-oo in geval van irritaties.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 jun 2011 14:25

Maar niet helemaal uit...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2011 14:58

TheKeimpe schreef:Maar niet helemaal uit...

Jawel hoor, hij heeft bijna 24 uur uitgestaan :mrgreen:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 jun 2011 15:23

quote="schelpje3""
O jij hebt een laptop :D
Ik zet hem op slaapstand :-oo in geval van irritaties.

Bij mij sluimert het :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 02 jun 2011 21:29

Mortlach schreef:Natuurlijk mogen ze zelf bepalen wie ze toelaten en wie niet. het doet me alleen sterk denken aan het forum waar ik lid van was voordat ik hier kwam kijken. Daar werd ook elke afwijkende mening weggemodereerd wat mij uiteindelijk de zin in meepraten ontnam. Ik ben nog steeds erg blij dat er op refoweb wel ruimte is voor mensen zoals ik - geïnteresseerd in mensen en hun geloofsbeleving maar met een mening die vaak haaks op die van de 'doelgroep' staat.

Interesse is niet verkeerd, maar beargumenteren en reageren moet wel zuiver gaan. Karikaturen worden zo ontzettend snel gemaakt, waarna discussies niet meer op goede banen te leiden zijn.
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

Terug naar “Archief”