quote="meribel"100% eens natuurlijk!
en wat ik zeker mis is ( ik heb het iig niet en ben altijd op zoek naar de waarheid ) is de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is. Deze zin zegt al, er zijn ook dingen NIEt van de Geest afkomstig, zoals jij ook eerder schreef:
Er is een gave van onderscheiding der geesten, in de Joh.brief staat het.
Zelf denk ik wel eens dat ik die gave heb en dat zeg ik in nederigheid, want dat is me door
iemand anders op gewezen, door dat ik feilloos door had waar mensen mee bezig waren.
Ik dacht dat het normaal was dat anderen het ook zagen maar dat was helemaal niet het geval.
Ik denk nu zo,n beetje ...dat we elkaar herkennen is Christus, b.v. ook op dit forum.
Dus over die gave ben ik nog niet over uit en moet ik afwchten hoe het zit.
Jan Zijlstra? Hij doet dingen in naam van God, en toch heb ik er een raar gevoel van in mijn onderbuik. Ik zeg absoluut niet dat hij NIet de gave van genezing geeft, maar de duivel speelt ook rare spelletjes en heeft ook heel veel macht. Daarom houd ik mij liever verre van hem ( zonder te veroordelen of het goed of niet goed is, ik heb er gewoon een raar gevoel van )
Over Jan Zijlstra zijn de meningen verdeeld, zelf heb ik nooit een dienst van hem mee
gemaakt, wel heb ik hem op tv horen uitleggen wat hij doet, en ik had geen reden om aan zijn
woorden te wtijfelen.
Ik weet niet of jou mening over hem gebaseerd is op jou aanwezigheid in zo,n samenkomst.
Maar we moeten zeker voorzichtig zijn ben ik met je eens.