je allerbeste vriend wil verkering met jouu

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marjannee
Verkenner
Verkenner

je allerbeste vriend wil verkering met jouu

Berichtdoor Marjannee » 30 mei 2011 12:40

heee,,

ik ben al super lang bevriend met een jongen.
ik kan altijd bij hem terecht, en hij bij mij ook.. we weten dus heel veel van elkaar
en ik ben van hem gaan houden zoals je van je vrienden houd zegmaar.
niet verlieefd ofzo denk ik..
alleen nu blijkt dat hij verkering met mij wil.. en ik weet niet of ik nu va hem ben gaan houden om mee te trouwen later of dat het gewoon vriendschaps liefde is.
aanstaande vrijdag gaat hij het vragen..
hou zouden jullie hier op reageren en wat raden jullie mij aan?
Moet ik gewooon ja zeggen en zieen hoe het loopt,, of zeggen dat ik het zelf niet weet of wat zouden jullie doen?

groetjees

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: je allerbeste vriend wil verkering met jouu

Berichtdoor Mortlach » 30 mei 2011 12:50

Eerst goed uitzoeken wat je zelf wilt, en daarna vooral EERLIJK en DUIDELIJK zijn tegen die jongen. Er geen doekjes om winden of je verontschuldigen. Geen halfvaag verhaal ophangen waardoor de jongen blijft hopen. Als je alleen vrienden wilt blijven, zeg dat dan gewoon. Dan is het verder aan hem om te bekijken of hij dat wil en kan. Het klinkt misschien hard, maar door duidelijk te zijn dat je niet 'beschikbaar' bent, komt hij er het makkelijkst vanaf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 30 mei 2011 12:57

Mortlach schreef:Eerst goed uitzoeken wat je zelf wilt, en daarna vooral EERLIJK en DUIDELIJK zijn tegen die jongen. Er geen doekjes om winden of je verontschuldigen. Geen halfvaag verhaal ophangen waardoor de jongen blijft hopen. Als je alleen vrienden wilt blijven, zeg dat dan gewoon. Dan is het verder aan hem om te bekijken of hij dat wil en kan. Het klinkt misschien hard, maar door duidelijk te zijn dat je niet 'beschikbaar' bent, komt hij er het makkelijkst vanaf.

ik sluit me daar volledig bij aan. kijk eerst wat je zelf wil en doe het niet omdat die jongen het zo graag wil.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 mei 2011 13:22

een goede vriendschap is op zich natuurlijk een goede basis voor een relatie..en je schrijft, ik ben niet op hem verliefd denk ik...

dat "denk ik" valt me op....waar twijfel je aan? Hoe zou je je voelen als hij met een ander meisje verkering krijgt? ( probeer je het is voor te stellen.. )

stel dat het gewoon echt een goede vriend is en niets meer...dan eerlijk zeggen en geen doekjes om winden inderdaad

Marjannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjannee » 30 mei 2011 16:06

[quote="meribel"]een goede vriendschap is op zich natuurlijk een goede basis voor een relatie..en je schrijft, ik ben niet op hem verliefd denk ik...

dat "denk ik" valt me op....waar twijfel je aan? Hoe zou je je voelen als hij met een ander meisje verkering krijgt? ( probeer je het is voor te stellen.. ) [quote="meribel"]

vooral aan of ik van hem hou uit vriendschap of meeer omdat ik hem echt leuk vind daar twijfel ik..
maaar misschien zou het kunnen zijn als je elkaar al zolang kent dat je de verliefdheid zegmaar overslaat en meteen eerder liefde hebt?
diee laatste vraag hoe ik me dan zouu voelen weet ik eigenlijk niet omdat ik me dat niet zo goed kan voorstellen. \vorig jaar nog heb ik hem aan een meisje proberen te koppellen.
en nu is zijn houding ten opzichte van mij denk ik veranderd, ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 30 mei 2011 18:38

Heeft hij geen idee hoe jij hierin staat? Het lijkt mij nogal vreemd.
Als jij weet dat hij echt verliefd op je is, heb je het er dan nooit over gehad?
Zoiets kan je als goede vrienden toch bespreekbaar maken?
En gaat hij vrijdag vragen wat je beslissing is?
Mijn advies is: Bij twijfel niet doen. En wees er duidelijk in.
Mannen snappen geen half gebakken gedoe over gevoelens van er nog niet klaar voor zijn, en overgeslagen verliefdheid. Oke, de meeste mannen dan. Het is wel of niet.
En hou jezelf er ook niet mee voor de gek.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Marjannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjannee » 30 mei 2011 18:54

nonno schreef:Heeft hij geen idee hoe jij hierin staat? Het lijkt mij nogal vreemd.
Als jij weet dat hij echt verliefd op je is, heb je het er dan nooit over gehad?
Zoiets kan je als goede vrienden toch bespreekbaar maken?
En gaat hij vrijdag vragen wat je beslissing is?
Mijn advies is: Bij twijfel niet doen. En wees er duidelijk in.
Mannen snappen geen half gebakken gedoe over gevoelens van er nog niet klaar voor zijn, en overgeslagen verliefdheid. Oke, de meeste mannen dan. Het is wel of niet.
En hou jezelf er ook niet mee voor de gek.

ik weet echt niet of hij er een idee van heeft..
misschieen heb ik hem heel onbewust perongeluk wel verkeerde hoop gegeven ofzoo.
ik weet het nog maar sinds pas via mijn allerbeste vriendin die ook gewoon bevriend is met hem,, en pas aan de telefoon zei hij dat hij vrijdag over zijn gevoelens voor mij wou praten, omdat ik hem vrijdag weer zie. ik vond het via de telefoon niet gepast om erop in te gaan en wacht dus nu op vrijdag.. en ik wist het zelf ook nog even niet zoo goeed hoe ik moest reageren. ik ben ervan ik de war.
wel super bedankt voor je/jullie advies tot nu toe alvast!
wat bedoel je misschieen met hou jezelf niet voor de gek?

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 30 mei 2011 19:05

Dat je niet met de gedachte "ik ben er niet klaar voor, maar laat ik het maar proberen" een relatie aan moet gaan.
En over wel of niet verliefd zijn. Ik geloof vast dat ook al ben je al lang bevriend je best verliefde gevoelens kan krijgen. Hij heeft ze toch ook?
Ik zie de gedachte over verliefdheid overslaan, als gedachten om soort van goed te praten om toch een relatie te proberen.
Bij twijfel moet je een goede vriendschap niet opgeven aan een relatie.
Tenzij je er zeker van bent dat hij toch echt de jongen is waar je mee verder wilt in je leven.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 mei 2011 19:29

of misschien heb je wel de ( verliefde? ) kriebels voor as vrijdag? of meer hele ongemakkelijke, bang om zijn vriendschap kwijt te raken als je zijn gevoelens niet kan beantwoorden....
suc6 in ieder geval aanstaande vrijdag! ( misschien durft hij het wel alsnog niet te bespreken en zit je uiteindelijk de hele over koetjes en kalfjes te praten )

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 mei 2011 20:59

Hier heeft het gewerkt, na 7 jaar nog samen en gelukkig.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 31 mei 2011 05:43

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 31 mei 2011 11:18

We waren eerst rivalen(niet in de liefde flauw hoor :P) mischien dat dat ook heeft geholpen.
Bouw je zeg maar een gezond respect voor elkaar op.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mei 2011 18:45

Dag Marjannee,
Lastige situatie.

Veel is gezegd, ik wil het maar bij een kort advies houden.
Begin er op dit moment niet aan en zeg dit ook tegen hem. Als ik het zo lees is jullie verstandhouding zo goed dat je gewoon heel eerlijk kunt zeggen wat je denkt (en dus ook als je dingen niet weet). Of laat hem desnoods even dit topic lezen ;)

Terug naar “Archief”