het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 27 mei 2011 21:47

ik moest mijn tepels er ook 4x op een dag mee insmeren (gewoon uit hetzelfde flesje)
Zou ik zeker doen hoor anders f=gaat het misschien nog niet over. Moet je hem 1ml geven per keer? is best veel vond ik gelukkig is vandaag het laatste opgegaan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 mei 2011 22:17

@Jannoek: volgens mij heeft behandeling van spruw alleen zin als je ook jezelf behandelt. Je kunt hier ook nystatine voor gebruiken, alleen plakt dat wel.
Wij gaven Sylke vaak maar de halve hoeveelheid nystatine, en dan na iedere voeding. 1 ml was echt teveel voor haar, ze ging altijd spugen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2011 08:08

Ik wil nog een kolf aanschaffen. Het ding wat we bij Boudin al hadden is verdwenen en ben nu op zoek naar een goeie betaalbare. Welke merken hebben jullie, en wat zijn de ervaringen?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 mei 2011 10:00

ligt er een beetje aan hoeveel je gaat kolven, ik heb een avent handkkolf gehad, die vondt ik heel prettig,werkte goed en je kan je eigen tempo en zuigkracht aanhouden.
maar als je heel veel kolft zou ik voor een elektrische kiezen geloof ik

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 mei 2011 10:16

Tja ik heb een vrij dure dubbel elektrische, medela pump in style advance (incl rugzak en koeltas), maar dat is omdat ik op mijn werk kolf. Prima ding overigens, maar het kost ook wat zeg maar.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 mei 2011 10:21

Ik heb gisteren een medela swing gekocht, wordt als het goed os vandaag bezorgd. Is een electrische enkelzijdige kolf, schijnt als beste uit allerlei testen te komen en is heel klein, dus ook makkelijk mee te nemen.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Ik heb nu nog een huurkolf, ook medela, dubbelzijdig electrisch, maar dat tikt lekker aan qua huurprijs..

@em over die kolf heb ik ook nog nagedacht, maar ik vond het prijsverschil met een enkelzijdige enorm.. Daar heb je ruim 2 enkelzijdige voor ;)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 mei 2011 10:35

@ Jannoek, snap ik volkomen. Had ik misschien ook wel gedaan als ik nu opnieuw zou moeten kiezen. Maar tis nu wel prima, ben binnen 10 minuten klaar met kolven op m'n werk (incl. in elkaar zetten, kolven, uit elkaar halen, afspoelen) en heb dan gewoon een voeding gekolfd (zo'n 160-170 cc). En dat is wel lekker, omdat mijn programma vaak wel redelijk gevuld is. (en ik vind dat kolven tussendoor tamelijk irritant als ik bezig ben, dus ben het liefst z.s.m. klaar).
en ik ga er vanuit dat dat ding lang meegaat en ik bij eventuele volgende kinderen, als we die mogen krijgen, ik geen nieuwe kolf hoef.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2011 11:50

je kan ook andere zalf gebruiken voor op de tepels.. ehm.. miconasol, die moet je er wel ff afwassen voor het voeden, maar ik vond dat prettiger en meer werken dan nystatine o pde tepel. Die zalf is gewoon bij de aptheek te krijgen.
Let ook o pde billen, als er nu uitslag komt, of dat geen schimmeltje is van de spruw...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 mei 2011 12:50

jamillah schreef:Ik wil nog een kolf aanschaffen. Het ding wat we bij Boudin al hadden is verdwenen en ben nu op zoek naar een goeie betaalbare. Welke merken hebben jullie, en wat zijn de ervaringen?

Medela vind ik het fijnste. Service is ook goed! Verder is een kolf heel persoonlijk, ligt er idd helemaal aan hoeveel en hoelang je hem gaat gebruiken.
Em. schreef:ben binnen 10 minuten klaar met kolven op m'n werk (incl. in elkaar zetten, kolven, uit elkaar halen, afspoelen) en heb dan gewoon een voeding gekolfd (zo'n 160-170 cc).

:shock: Ongelofelijk! Dat is fijn Em! Lekker snel klaar!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mei 2011 13:19

ik heb ook een medela swing, elektrisch, enkelzijdig.
beviel de vorige x erg goed! je kunt met deze ook zelf de zuigkracht aanpassen. (ik was wel wat langer dan 10 minuten bezig, maar goed, op mijn werk was dat redelijk te doen).

geef jij je dochter eigenlijk nog steeds bv, schipje? gaat dat allemaal, zo met je zwangerschap?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 mei 2011 14:57

Leuk dat je ernaar vraagt vpk!
Na drie maanden zwschap gaf ze zelf aan niet meer te willen drinken en dat vind ik heel goed want dat stimuleert haar zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Ze heeft zelf die stap bij mama vandaan genomen.

Ik ben zeer benieuwd hoe ze straks op haar kleine broertje/zusje gaat reageren (tijdens voeden).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2011 15:53

veruit de mendela, heb op het laatst gekolfd met avent en de lol was er zo af. Dus ben daaro ook eigenlijk wel gestopt met fulltime kolven, maar als iemand toch de avent wil.... voor een kleine prijs mag die weg, nieuw was die 40 euro, zeg maar, ongeveer drie weken mee gekolfd, zit compleet in de doos.

Maar absoluut, kies voor mendela, bij veel melk tijdens het toeschietreflex kan je gewoon doorkolven, in tegenstelling tot de avent.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 mei 2011 16:15

Volgens mij is mijn daadwerklelijke kolftijd ongeveer 5 minuten.
Maar ja, het hangt er gewoon ook vanaf wat je productie is en hoe makkelijk het gaat, ik heb nu eenmaal het geluk dat ik zat melk heb,
Die zuigkracht aanpassen is idd wel fijn ja.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2011 19:10

Bedankt voor de tips ;-)

Ik ga m in principe niet heel intensief gebruiken. Eigenlijk wil ik als de bv goed op gang is kolven om de baby ook af en toe de fles te geven. Boudin pakte de fles niet en dat vond ik bar lastig heel eerlijk gezegd.. Werd ik onderweg naar de kerk gebeld omdat hij lag te krijsen, en geen fles wilde dus.. Verder ga ik maar ochtendjes peuterspeelzaal draaien, en dat zal tegen de tijd zijn dat ik dat hoop ik precies tussen twee voedingen door kan doen. (als ik tzt nog bv geef maar daarover ga ik het maar niet hebben in een BV- topic 8) )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2011 20:08

Ik heb ook de medela swing...prima apparaat. Hij wordt alleen als geluidloos aangeprezen en dat is het toch echt niet. Het lijkt net een melkmachine 8)

Terug naar “Archief”