is iedereen een kind van God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor

Re: is iedereen een kind van God?

Berichtdoor 1a2b3c » 28 mei 2011 10:03

Beste Pasker, als ik het idee had dat je om een antwoord verlegen zat zou ik er m'n energie wel in willen steken, maar je zit alleen maar te drammen.
Bovendien heb ik (en anderen) je al een paar keer één en ander uitgelegd, dus zoek het gewoon even terug of nog beter, ga de Bijbel eens goed lezen.
Een paar teksten bij jou mening zoeken is niet zo moeilijk, maar je kunt beter je mening overboord gooien als die met de rest van de Bijbel niet blijkt te kloppen, dan zo'n dun Bijbeltje over houden als jij hebt.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 28 mei 2011 12:15

schaapje schreef:Ja zeker fijn dat ik het wel snap, ..maar jou antwoorden heeft totaal geen zin,
op één of andere manier weet jij op elk antwoord weer een vraag te stellen die
nergens op slaat en de antwoorden die gegeven worden kan je zo verdraaien dat het lijkt
alsof er iets heel anders gezegd is.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ik nog antwoord, de meeste op dit forum
hebben het al op gegeven.

Als je werkelijk met vragen zit over de wet lees dan Galaten hoofdstuk 5 maar eens door,
misschien wordt je dan wat wijzer.

Een valse beschuldiging beste schaapje dient slechts om je eigen gedraai te verdoezelen en nou probeer je met stemmingmakerij zwakke medestanders mee te lokken.
Je hebt gewoon geen duidelijk antwoord want dan zou je je zelf tegen moeten spreken vergelijk op einde pagina 7 jouw antwoord met halverwege pag.8 jouw antwoorden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 28 mei 2011 12:47

Allemaal gele kaart. Freundlich blijben bitte.

2 gele kaarten laat ik de honden los(border collies)
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mei 2011 13:34

Allemaal gele kaart. Freundlich blijben bitte.

2 gele kaarten laat ik de honden los(border collies)

:lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mei 2011 13:42

quote="Pasker"
nou probeer je met stemmingmakerij zwakke medestanders mee te lokken.

Ik zie hier op dit topic mensen die jou geantwoord hebben, die bepaald geen zwakke
medestanders zijn beste Pasker. Klinkt in deze uitlating niet een bietje jouw hoogmoedigheid :D

Je hebt gewoon geen duidelijk antwoord want dan zou je je zelf tegen moeten spreken vergelijk op einde pagina 7 jouw antwoord met halverwege pag.8 jouw antwoorden.

Ik zie geen enkele tegenspraak in wat ik geschreven heb, maar het kan natuurlijk zijn,
dat, of je snapt het niet, of het antwoord is niet zoals jij het wilt. :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 12:28

Ik haal dit even naar boven omdat ik het even heb terug gelezen vanwege wat uitspraken van de topicopener.
Natuurlijk is niet iedereen een kind van God ook het Joodse volk niet.
Johannes zegt duidelijk wie het recht heeft om zich een kind van God te noemen.
Ik begrijp ook niet dat hier onduidelijkheid over is.

''''''"die heeft Hij macht ( recht) gegeven om kinderen Gods genaamd te worden namelijk, hen die in Zijn Naam geloven""" even uit mijn hoofd.

Dat kinderen in de Bijbel vaak vertaald is terwijl er zonen ( huos) staat is heel jammer en wisten de vertalers het onderscheid niet.
Een kind van God is uit God geboren, van Bovenaf, maar een Zoon of zoon heeft in de Bijbel altijd te maken met erfrecht.
En een kind van God zou opgroeien tot een zoon. En dan wordt hij geen zoon, maar hij wordt aangesteld als zoon. ( dit geld ook voor de zusters uiteraard) . En dan blijkt dat als Hij wederkomt de zonen Gods bij hem zullen zijn want de aanstelling tot zoon gebeurt bij de opname van de Gemeente.
De Bijbel zegt ook ergens ... ' en al de heiligen engelen met Hem" en dat zijn ook die zonen.
En er zijn mensen die nooit opgroeien tot een zoon/erfgenaam maar wel een kind van God zijn.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 okt 2013 12:54

ik beperk me maar tot de oorspronkelijke vraagstelling of " iedereen een kind van God is".

de Bijbel leert dat uitsluitend iemand die wedergeboren is, een "kind van God is", die , als het goed is, mag groeien [geestelijk] tot "zoon van God" , zoals Wilsophie al uiteengezet heeft.

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 17 okt 2013 13:11

God is schepper van alles wat leeft, dus ook van iedere mens, dus vader in de zin van het maken ja! Dus ook kind

Alleen vader als wat schelpje zegt als titel(zoals we nu papa gebruiken
tegen een menselijke vader )niet.
Want sommige mensen geloven niet dat God hun schepper is.

Dat is Hij wel en blijft de biologische vader en een mens. Een kind heeft gewoon niet altijd een goede band met zijn vader of ontkent kind van te zijn. Ontkennen dat God je vader is, is natuurlijk een beetje raar, want dan ga je ervan uit dat de mens de hoogste is, en omdat alles wijst dat dat niet zo is is in ieder geval wel de reden van mijn geloof

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 13:32

Natuurlijk is God de Schepper van ons. Maar we weten toch hoe het mis ging met de schepping en er Iemand moest komen om de relatie tussen God en Schepper te herstellen?
Geloof je dat?

God is geen biologische vader wat een onzin. God is de Vader van de Here Jezus Christus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 13:34

Dat is Hij wel en blijft de biologische vader en een mens.

Hou toch op God is geen mens. God is Geest en van niemand een biologische vader hoe kom je aan die onzin?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 okt 2013 17:10

" want sommige mensen geloven niet dat God hun Schepper is".

Sterker nog: de MEESTE mensen geloven dat niet.

De meeste mensen geloven überhaupt niet in God, laat staan dat zij wederom geboren zijn, want alleen DAN ben je een "kind van God".

Bovendien zijn wij door geloof toegevoegd aan de Gemeente [ = het Lichaam van Christus Jezus] waarvan Christus het Hoofd is, en wij "leden van Zijn Lichaam" genoemd worden.

tegendraadje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tegendraadje » 17 okt 2013 22:58

Wilsophie ik bedoel uiteraard gewoon schepper en dit begrijp je best, dat ik dat bedoel,dat kun je lezen in dat stukje wat ontzettend flauw zeg, zet er nog zo duidelijk bij( zoals wij nu een menselijke vader papa noemen) daarmee maak ik toch onderscheid tussen God rn mens?

en vertel me nou niet dat ik niet weet wie God is en jij wel
Want niemand weet dit exact, ons brein is daar niet slim genoeg voor

Maar in ieder geval gefeliciteerd met dat jezelf een kind van God bent, niet gelovigen zullen dus wel door aliens gemaakt zijn ofzo?

Misschien moeten we niet zo vallen over een interpretatie van een woord/naam?
Als ik het zo formuleer ist dan beter wilsophie? We zijn allemaal schepsels van God maar geen kind?
zo goed de laatste zin? Oordelen geven die niet voor ons zijn?

Laat God maar bepalen of ik als kind bij hem mag komen of niet

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 okt 2013 10:01

Het is nog veel erger met me gesteld, ik wéét Wie God is? God is Geest maar spreekt in deze dagen door Zijn Zoon en aangezien ik de Here Jezus ken, weet ik wie God is en wat Zijn plan is.
Immers de Here Jezus is het geopenbaarde Beeld van God en ook het uitgedrukte Beeld van God en ik mag zeggen met de apostel "Wij zien Jezus met eer en Heerlijkheid gekroond".

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 okt 2013 10:08

Wilsophie schreef:Het is nog veel erger met me gesteld, ik wéét Wie God is? God is Geest maar spreekt in deze dagen door Zijn Zoon en aangezien ik de Here Jezus ken, weet ik wie God is en wat Zijn plan is.
Immers de Here Jezus is het geopenbaarde Beeld van God en ook het uitgedrukte Beeld van God en ik mag zeggen met de apostel "Wij zien Jezus met eer en Heerlijkheid gekroond".

We zien slechts de uiteinden van Zijn wegen; wat hebben wij slechts een fluisterend woord van Hem gehoord! (JOB26:14) Of, zoals Paulus het schrijft in 1 Korinthe 13, ´´Nu ken ik ten dele, maar dan zal ik kennen, zoals ik zelf gekend ben.´´

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 okt 2013 10:33

En als ik zeg dat wij niet zien wat we zien door de ombuiging van het licht word ik voor gek verklaard. #-o

Terug naar “[Religie] - Open forum”