Beste mensen,
Ik ben zoekend naar de Gezonde leer.
De Heere Jezus zegt in Johannes 14 vers 21 (Herziene Statenvertaling)
21 Wie Mijn geboden heeft en die in acht neemt, die is het die Mij liefheeft, en wie Mij liefheeft, hem zal Mijn Vader liefhebben; en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.
Welke wet(geboden) behoren wij te dienen?
Romeinen 7 vers 22, 23 en 26(Herziene Statenvertaling)
22 Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God.
23 Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is.
26 Zo dien ik dan zelf wel met het verstand de wet van God, maar met het vlees de wet van de zonde.
Er staat ook geschreven. Romeinen 8 vers 2
2 Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood.
Is de wet de 10 geboden?
Ik probeer het op een rijtje te krijgen voor mezelf, maar ik kom er niet uit....
De 1 zegt, van de 10 geboden zijn er een paar vervallen... Zondags Heiliging? De ander zegt nee, de 10 geboden zijn de geboden die we in liefde voor Hem horen na te leven...
Er staat ook in het Woord.
Hebreen 10 vers 16
16 Want na eerst gezegd te hebben: Dit is het verbond, dat Ik met hen na die dagen zal sluiten, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal die in hun verstand schrijven,
Sommige Christenen geloven dat de Genade de wet laat vervallen. Romijnen 6 vers 14
14 Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.
Hoe staan Julie hier tegenover?
groeten xsidd