Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor AikonGirl » 27 mei 2011 17:43

Ha, wij hadden de naam op de uitgerekende datum nog veranderd. :puh:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 27 mei 2011 18:13

@ evelien; relax blijven.... je hebt nog even de tijd en er zijn vast nog wel mooie namen over!

Wij hebben gelukkig ook nog een poosje de tijd. Soms vind ik een naam mooi en paar dagen later niet meer. Ach ja...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mei 2011 18:16

Hier hebben wij al wel een jongensnaam ( en weer een andere dan de vorige keer :mrgreen: ), maar een meisjesnaam wil nog niet zo hard vlotten. Mijn man heeft al wel een naam bedacht, maar ik weet het nog niet, dus ik moet echt met wat beters komen. Dus wie nog inspiratie heeft voor retronamen houd ik mij aanbevolen.

Ik badder/douche de kinderen elke dag. Ik was ze niet elke dag met zeep, maar de billen en handen sowieso wel. Ik vind het gewoon lekker fris voor ze gaan slapen. Ook na de geboorte maakte ik het tot een avondritueel. Ook dan was ik ze niet elke dag met zeep, vaak om de dag en de andere dag doe ik lekker badolie in het water. En ik smeer ze ook nog lekker elke dag helemaal van top tot teen in met bodylotion of babyolie en als ze klein zijn doe ik elke morgen haarlotion van zwitsal in het haar.....dan ruiken ze zo lekker.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 mei 2011 19:46

o ja die haarlotion, heerlijk! heb nu al wel weer zin om die erbij te zoeken 8)

wat heb jij een inspiratie stip!
bedankt voor de tips zover! het wordt nog wel even nadenken...
we zijn eenmaal begonnen met vernoemen, vond ik wel mooi, dus vind dat we daar ook mee verder moeten gaan. maar het valt niet altijd mee. mijn man wil geen dubbele (doop)naam, dus dat valt af. en omdat onze dochter ook gewoon één naam heeft vind ik het ook niet zo leuk om de volgende wel een dubbele naam te geven als doopnaam... maar dat zou het wel wat makkelijker maken
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mei 2011 20:53

Ik gebruik de haarlation nu ook nog voor het haar van onze dochter, krijg ik het tenminste een beetje in model 8)

Lijkt mij wel lastig vpk om te vernoemen. Ik zou met onze ouders geen kant op kunnen met de naam.....in ieder geval niet de namen die wij leuk vinden. De ouders hebben wij in de doopnamen al vernoemd. Nu moeten wij nog bedenken wie wij nu gaan vernoemen, voor een jongen komen wij er nog wel uit ( wij hebben namelijk gezamelijk 5 broers), maar geen enkele zussen en schoonzussen wil ik liever niet vernoemen.

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 27 mei 2011 21:06

Ajl, is Vera niet wat? H.ugo, C.ato en Vera klinkt wel leuk! Emma, Maria, Sophie/a ?

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 27 mei 2011 21:07

Hier ook vernoemd, vindt dat toch wel erg mooi. Doen naam van opa/ oma en een bijbelse naam en daar maken we dan een mooie roepnaam van. Alleen bij de derde was even lastig, hebben al twee meisjes, en wie ga je dan vernoemen. Manlief wilde dan graag mij vernoemen, maar ik vindt het (nog) niet leuk om je zelf te vernoemen, dus hebben we voor oma gekozen. Uiteindelijk is het een jongen geworden.
HIer nog een rijtje namen voor Hennie of Hendrikje
Henrieke
Hendrieke
Hermieke
Hanneke
Hannelore
Héléna
Rineke
Hannemieke

En nog zomaar wat namen uit familie en vrienden en schoolkring van de kids
Josianne
Johanneke
Josefine
Aafke
Josien
Femke
Marit
Thirza
Eline
Elena
Eloïse
Elaine
Isa
Daniqe
Loïs
Ilse-Lynn ( lynn kun je achter zoveel namen plakken)
Marilene
Mariléne
Annelies
Anneline
Elsemarije
Susanne
Femke
Iris
Elien
ELine
Manouk
Maud
Emma
Julia
Lisanne
Maaike
Meike

Zo weer wat inspiratie misschien.....Succes ermee

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2011 21:08

Ach, Jurian is wel vernoemd in zijn doopnaam, maar ik heb toen al gezegd dat als we nog eens een jongen zouden krijgen die niet meer vernoemd gaat worden. Dat vond mijn schoonmoeder ook zo raar. want als je er 1 hebt met 3 namen moeten nummer 2,3,4 etc dat ook. Huh, waarom? Ik begrijp dat niet zo. Ze gaan er echt niet om vechten later hoor. En tegen de opa's en oma's hebben we al bij de zwangerschap van Jurian gezegd dat als hij een jongen zou zijn hij niet vernoemd zou worden naar zijn opa's, omdat ik die namen gewoon echt niet mooi vind. Daar ga ik mijn zoon niet mee opzadelen omdat de opa's dat zo belangrijk zouden vinden (nu vinden ze dat gelukkig niet, tenminste, ze zeggen het niet ;) )

lia, wat grappig, de namen die je noemt. Ik heet nl Femke, maar had Nienke geheten als er in de buurt niet eerder een kindje geboren was met die naam. En Renske hadden we zelf ook erg leuk gevonden bij Jurian, maar zo heet ons nichtje al. Dat soort namen vind ik ook super.

ajl, ben heel benieuwd wat voor origineels jullie verzinnen :D Want ik vind de namen van jouw kids zo leuk en origineel!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 27 mei 2011 21:17

En nog een rijtje jongensnamen:
Arco
Wilco
Dirco
Jarco
Marco
Jarick
Aales
Rick
Frank
Frans
Dylan
Bram
Gijs
Jacob
Coen
Teun
Maarten
Willard
Ernst
Jelte
Jelle
Milan
Mattias
William
Jasper
Gertjan
Matts
Nathan

VInd bij meisjes een wat langere naam vaak mooi maar voor jongens hou ik toch meer van wat korter

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 mei 2011 21:19

Nou dat ruzie maken over het aantal namen... ik voelde me altijd redelijk misdeeld dat ik maar 1 naam heb. :lol:
Daarom heeft Floris er vier gekregen :mrgreen:

@AG dat je het aandurfde om last minute nog de naam te wijzigen! Wow! Ik zou dan denk ik echt gaan twijfelen...

@ajl even googlen op retro namen ;-) Ik ben ook benieuwd wat het wordt, vind H en C ook leuke namen! H en C vallen beide ook in de categorie hockeynamen volgens voornamelijk.nl, misschien staat daar ook iets tussen? :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 mei 2011 22:25

vpk, wat vind je van Henrike of Hilde. Er zijn al heel veel namen genoemd. Wat wij gedaan hebben is een namensite opzoeken en beginnen bij de eerste letter waar wij de naam mee wilden laten beginnen. Wij hebben zelf onze kinderen allemaal herkenbaar vernoemd, was wel handig want je hebt dan wel een vast uitgangspunt.
Ajl, duik je stamboom eens in, kom je soms nog leuke namen tegen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2011 08:06

Wij hebben ook redelijk herkenbaar vernoemd. Boudin naar zijn opa (mijn schoonvader) en overgrootvader. Boudewijn Willem. Mijn man is daarbij indirect ook vernoemd want hij heet Willem Pieter Boudewijn. Gerlinde is vernoemd naar mijn moeder. Gerrigje Martijntje. We hebben die overigens letterlijk als doopnamen genomen ook.
Als het nu een jongetje is zal hij worden vernoemd naar mijn vader en opa. En dat is tevens ook maar gelijk naar mn broer want die is ook naar zijn opa vernoemd. De naam die we nu hebben is iets lastiger te herleiden maar we vonden het gewoon een mooie naam die ook goed bij B en G past. En als het een meisje is, naar mijn schoonmoeder.
We hebben de jongensnaam ook pas nog veranderd trouwens. De naam die we eerst hadden vond ik ineens erg Goois, erg bekakt klinken, en gelukkig vond mijn man dat ook wel. Nu is het iets korter, en lekker Middeleeuws, net als Boudin 8)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 mei 2011 10:27

Namen...pff ingewikkeld, wij hebben er ook lang over gedachte en ik weet niet eens meer precies hoe we nu bij J.urre zijn gekomen. Zijn 2e naam is naar zijn opa, 3e naam vonden we mooie betekenis hebben.

Mbt badderen, ik doe hem om de dag in bad. Elke dag werd hier ook afgeraden. Zeker omdat J.urre in het begin nogal een onrustig huidje had, dan is elke dag badderen niet goed (uitdrogen van de huid). Maar gelukkig is dat helemaal over en is het spetter de spatter nu in bad. Aan en uitkleden maakt hem niets uit :), is allemaal prima. Alleen mouwen zijn niet zo fijn.
Ik was verder elke dag zijn gezichtje, handjes en billetjes.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mei 2011 13:16

@ memmem: hebben wij ook wel gedaan, maar met een h toch nog niet echt dé naam gevonden.. hilde vind ik niet echt super, henrike vind ik wel leuk maar komt in onze omgeving meer voor...
overigens heeft stip een naam genoemd, die ik met een kleine aanpassing wel erg leuk vind! moet het alleen nog even met mijn man overleggen :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2011 20:03

@ jansje1 Vera vind ik wel een leuke naam, maar mijn man niet, hij vindt Eva dan leuker. En ik vind weer dat Eva te veel voorkomt, netzoals Emma en Sophie....beide super leuke namen, maar te veel voorkomend.

@ missF Bij C hadden wij als jongensnaam Julius, maar om de een of andere reden vind ik die niet meer zo leuk. De jongensnaam die wij nu hebben is niet zo heel bijzonder, maar wel lekker Hollands. Moet ook wel, want wij hebben verder ook allemaal van die bloemkool en spruitjesnamen :lol: De meisjesnaam die wij als optiehebben is kort en beetje retro, maar ik moet er nog wel even aan wennen.

@ memmem Bij mij in de stamboom zit niet zo veel bijzonders qua namen. Bij mijn man vind ik de naam Dorothea wel mooi of gewoon Door.

@ Jannoek De hockynamen had ik al wel doorgekeken, maar ik zie er weinig verder tussen, behalve Karlijn dan....die meisjesnaam zou ik eigenlijk het liefste willen, maar dat is te veel Jan, Jans en de kinderen :lol:

Al met al nog een hele zoektocht, maar gelukkig hebben wij nog even.

Terug naar “Archief”