@schaapje schreef:
Hoe kan een mens van zich zelf weten een zondaar te zijn ?
Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Pasker schreef:Van jou lees ik dat we macht hebben gekregen om kinderen van God te worden, we zijn het dus nog niet.
En om kinderen van God te wòrden moeten we volgens jou ons zelf eerst als zondaar leren kennen.
Een vreemde kronkel om zo te kunnen denken.
Zou het niet zo zijn; dat we wéten dat we zondaars zijn en dat we nu de macht hebben gekregen om niet meer als zondaar maar om voortaan als kind van God door het leven te gaan?
Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.
quote="Pasker"
quote="Pasker"
Nee, ik niet maar God wel, tenminste als je de Bijbel wil geloven als er staat geschreven:
Hand 2,17
En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen: ja, zelfs op mijn dienstknechten en mijn dienstmaagden zal Ik in die dagen van mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren.
Het zou natuurlijk wel vals zijn van God om van ons te eisen de Wet te volbrengen als we daar helemaal niet toe in staat zijn. Of, zou jij dat van een rechtvaardig God wèl verwachten?
Pasker schreef:Het zou natuurlijk wel vals zijn van God om van ons te eisen de Wet te volbrengen als we daar helemaal niet toe in staat zijn. Of, zou jij dat van een rechtvaardig God wèl verwachten?
Pasker schreef: Dat weet ieder mens omdat God met de uitstorting van de Heilige Geest tevens de Wet in ons hart heeft gelegd zodat niemand meer kan zeggen; ik heb het niet ge-weten.
quote="Pasker@schaapje schreef: Petrus haalde hier Joël 2:28 aan wat gaat over de bekering van Isreäl, op de dag des Heren.
Oké, volgens jou dus niet voor ons.
schaapje schreef:Hand.2: 38
Bekeert u en laat u dopen op de naam van Jezus Christus tot vergeving van zonden,
en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.
Dus de Heilige Geest ontvangt een mens op geloof in Jezus Christus,
dus dat is voor ons gelovigen.
Klinkt goed schaapje, Christus geloven en ons zelf bekeren en weer volgens de Wet gaan leven.
Maar, nou lees ik net van 1a2b3c; >> Vraag je liever af hoe het komt dat we niet in staat zijn de wet te volbrengen.<<
Wat denk jij schaapje, geloof jij 1a2b3c of kunnen we ons zelf bekeren en wèl volgens de Wet gaan leven
schaapje schreef:Pasker jij maakt je met je rare vragen echt belachelijk, ik raad je aan om de Bijbel eens
goed te lezen, want je snapt er helemaal niets van, zo aan je antwoorden en uitlatingen
te zien.
quote="Pasker"
Fijn dat jij het zelf dan wel snapt maar jammer dat je geen antwoord hebt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten