Dat ben ik volledig met je eens. Dat is ook de reden dat ik zeer respectvol omga voor mensen die de ruimt niet voelen om zo'n relatie aan te gaan. Het is ook de reden dat ik niet roep dat ik geleijk heb en dat mijn beredenering de enige juiste is.Speedy schreef: En NERGENS staat dat het dat een relatie in liefde en trouw wordt toegestaan voor degenen van hetzelfde geslacht.
Ik zal nooit iemand die gelooft dat het celibaat de enige weg is, proberen te overtuigen, of zelfs maar zeggen dat hij ongelijk zou hebben. Integendeel, want het zou tussen God en hem/haar in kunnen komen te staan.
Andersom is het naar mij en anderen toe helaas niet het geval.
Met name felle hetero's hebben er een handje van om hun visie aan mij dwingend op te leggen.
En nou wil ik niet flauw doen, maar er staat ook nergens iets over kanker, over hartzieketn ezn. was het er niet? vast wel, maar het werd niet alszodanig herkend en benoemd. Voor mij is het helder dat men in bijbelse tijden en nog vele eeuwen daarna geen benul had dat er ook iets was als een andere geaardheid. Men zag alleen de zondige uitwassen, zoals in Rome en Sodom.
Was het maar waar dat het duidelijk in de Bijbel had gestaan, zelfs afwijzend. Dan lagen de kaarten nu helder.
Maar toch even om over na te denken: er staat ook NERGENS dat een relatie met meerdere vrouwen is toegestaan. Em tioch zijn ze er in de Bijbel en worden ze vaak zoals bij Jakob zeer gezegend.
Beste Speedy: de Bijbel is geen receptenboek, geen encyclopedie maar een leiddraad terug naar God, naar het eeuwige leven met Hem
En dit is in al deze pagina's al heel veel keer aangetoond. [/quote] Vind ik toch te makkelijk op een hoop gegooid. Ik heb niets met 'de' moderne theologie, behalve dan, dat ik er kennis van neem, net als van heel veel meer dingen meer.Speedy schreef: Meer en meer wordt bovenstaande hermeneutische regel van de moderne theologie toegepast.
Maar 'behoudend' mag ook weer niet worden gereduceerd tot 'houden-wat-we-hebben'