Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor LauraC » 23 mei 2011 21:02

Wij hebben een Mountain Buggy, echt enorm tevreden over, alleen jammer dat het kindje niet naar je toe kan zitten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 mei 2011 21:23

mutsy en quinny wagenbakken lijken klein, maar dat valt echt wel mee. Sarah heeft in de quinny tot 9 maanden gelegen en die was vrij lang! Eva Lynn heeft er bijna niet in gelegen wegens een duowagen met babynestje, maar die paste er met 7,5 maand ook echt nog in! Maar tegen die tijd wil je kind vaak liever lekker zitten.
Mn neefje was 6 maanden toen hij overging van de mutsy bak naar de zitting, maar niet omdat hij niet meer paste en dat is ook echt een groot kind.
Dus die wagenbakken lijken klein maar ergens valt het volgens mij allemaal wel mee :wink:

Hier ook, de vorige wagen een met riempjes verstelbare rugleuning, nu dus ook een mutsy 4 rider waarbij dat net even anders gaat.

Tuinfluiter: gefeliciteerd met je neefje! Heb je hem al gezien?

Liefie; lekker hoor dat je je eigen kleding weer aan kunt. Nu nog een 'flubber' buikje waarschijnlijk, ziet er zo grappig uit net na de bevalling vond ik :lol:
Hier vond manlief beide bevallingen denk erger dan ik zelf ervaren heb. Maar ik heb dan ook echt wel een gezellige bevalling gehad de tweede keer. Gewoon gezellig en knus. Hoop dat het nu weer zo mag gaan!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 mei 2011 22:10

Maar ik heb dan ook echt wel een gezellige bevalling gehad de tweede keer. Gewoon gezellig en knus. Hoop dat het nu weer zo mag gaan!

Ik hoor dat soms vaker van mensen maar wat kan moet ik me daarbij toch voorstellen??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mei 2011 07:00

Ik kan mij daar ook niets bij voorstellen.

Over de kinderwagens. Wij hebben de mutsy, voor weinig overgenomen van een collega, had mij totaal niet in kinderwagens verdiept. Hij rijdt prima, maar ik vind de kinderwagenbak ( i.t.t. Lammetje) wel klein. Mijn kinderen liggen met 3/4 maanden al met de benen krom of over de rand. Aangezien zij ook pas laat kunnen zitten, is het een hele lastige periode. De gewone wandelwagen is dan ook nog niets.

Gefeliciteerd Tuinfluiter met je neefje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2011 07:05

@Tuinfluiter. Nog van Harte Gefeliciteerd met je neefje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2011 08:02

Haha, wij zijn echt heel makkelijk hoor qua kinderwagen. We hebben echt neit de hele winkel doorzocht en geprobeerd ofzo. Het ging mij wel om het uiterlijk, er zijn gewoon best veel wagens die ik niet mooi vind, maar verder maakte het me weinig uit eigenlijk. Het ding rijdt en kan in de auto, dus prima. Het enige wat ik wel anders doe deze keer is de buggy. Wij hadden dus de mutsy, maar met de zitting erop, is dat dan de wandelwageninzet?, bleek het onderstel lam geworden te zijn, dus vloog die zitting af en toe achterover, tot groot vermaak van Jurian, maar ik vond dat zo eng. Dus heb ik toen hij een maand of 10 of 11 was een nieuwe buggy gekocht, omdat ik die zitting zo zat was. En dat was toen ook best, maar als ik nu kindjes van 1 tot 2 jaar zo lekker in die wandelwagen zie zitten, dan zit dat vast veel fijner voor zo'n ukkie. Dus gelukkig hebben we nu een 'nieuwe' wagen, waar het kindje hopelijk wel lang in kan zitten. En de buggy blijft handig voor als ze ouder zijn, die neemt helemaal makkelijk mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2011 09:28

Wij hebben een Bugaboo Cameleon gekocht vooral omdat hij lichtgewicht is super lekker rijdt en veel praktische snufjes heeft (erg belangrijk volgens mijn man :lol: ) En hij is klein op te vouwen zodat hij makkelijk in mijn ford ka past.
Buiten hebben we er nog niet mee gereden (waarschijnlijk vanavond voor het eerst) Maar Nina vind hem heerlijk liggen want het is nu haar bedje de wieg vind ze helemaal niks (waarschijnlijk veel te ruim)
Het enige nadeel van de bugaboo is dat je moeilijk bij de het boodschappen mandje kan als de bak er op zit maar goed dat vonden wij niet belangrijk. En wat veel mensen een nadeel vinden is de prijs van de wagen maaar wij hadden het er voor over.

@Tuinfluiter Van harte gefeliciteerd met je neefje gaat alles goed met hem en de moeder?
De kleine meid doet het gelukkig super goed het is echt heel erg genieten. Zelf ben ik ook al heel goed opgeknapt heb eigenlijk nergens last van alleen nog snel moe maar komt door lage HB en veel bloedverlies maar lig lekker te genieten in mijn bed in de woonkamer en wordt super verwend door de kraamverzorgster. Bezoek hebben we al behoorlijk gehad van de mensen die we gebeld hebben de kaartjes komen vandaag bij de andere mensen aan dus vanaf nu zal het wel druk worden maar komt helemaal goed ben zelf al aardig fit weer.

@MissF Vervelend is dat om adressen om stickers te printen mijn man zag er ook tegen op (en dat is dan zelfs een ict-er) maar hij had het zo voor elkaar stond hij zelf ook van te kijken.
Hebben jullie zelf een kaartje ontworpen of niet?

@Evelien Gaaf dat de kaartjes een beetje in de stijl van jullie trouwkaarten gemaakt worden ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe gaat het met je rug?

@Lammetje haha ja echt een flubber buik die je heel ver in kan duwen zo apart maar mijn man kan mij in elk geval weer goed vasthouden ging de laatste weken niet zo makkelijk meer :lol:

Hier alles goed met Nina en mij ze is in 1 dag 100 gram aangekomen nog 80 gram en ze zit weer op haar geboortegewicht. Gisteren hebben ze de hielprik en gehoortest gedaan en ze heeft geen kik gegeven.
Vanmorgen lekker met haar onder de douche geweest was echt super genieten ze ging weer helemaal zo liggen zoals ze in de baarmoeder lag en lekker met haar oogjes dicht.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2011 09:39

Een gezellige bevalling... tja hoe moet ik het uitleggen.
Tussen de weeën door (hier iedere keer al meteen om de 3 tot 5 minuten krachtige weeën) toch kunnen lachen om dingen.
Op een gegeven moment had ik het niet meer, kon niet op of om en had gewoon persweeën maar ik durfde niet te gaan persen. Dus ik kijk naar mn verloskundige en schiet gewoon in de lach. Ze keek echt heerlijk rustig toe met een bepaalde blik. Zo van: ga nou liggen joh, je kind wil eruit, je werkt het tegen, maak het jezelf niet zo moeilijk.... Toen zei ik nog tegen haar, ongeveer dan want precies weet ik het niet meer :wink: "sorry hoor, maar jij weet zeker al dat ik allang kan persen maar gewoon niet durf"
Natuurlijk, dat had ze allang gezien, maar als je zelf tegenwerkt... Ze liet me gewoon lekker mn eigen gang gaan zonder in te grijpen met : je moet dit, je moet dat, je moet NU gaan liggen, nee, ik bepaalde hoe het ging. En dat vind ik knus. Ik beval en zij grijpt pas in als het niet goed gaat. Ze was er wel maar op de achtergrond.

Halverwege zei ze nog tegen me: je man heeft het nog moeilijker dan jou hoor. (op een opmerking van mij, wat ik precies zei weet ik niet meer hoor, maar iig reageerde ik volgens mij een beetje boos ofzo.

Toen ik mijn eerste afspraak had, hadden we het nog over de bevalling van eef en toen zei ik: ja dat heb je natuurlijk even teruggelezen :wink: Zegt ze: nee hoor, zulke bevallingen blijven je altijd bij.

Natuurlijk is het geen prettig gevoel (zachtjes uitgedrukt) maar écht vréselijk vond ik het beide keren niet. Zelfs niet na 3 x knippen, 2 vacuums en uiteindelijk een tangverslossing 8-[ bij Saar. Ik kijk er ook echt niet super tegen op ofzo. Ik ben me er van bewust wat er fout kan gaan en dat is denk nog mn grootste 'angst', niet de pijn. Maar dit keer kan het onwijs tegen vallen natuurlijk.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mei 2011 09:47

Wat fijn dat je je weer zo goed voelt Liefie. En dat het met Nina zo goed gaat. heerlijk he, om zo'n ukkie bij je te hebben, ze is gewoon van jullie :D
Wij hebben het kaartje niet zelf ontworpen. Een gewoon kaartje uitzoeken is al zo'n gedoe bij ons, ik was bijna weer veranderd van keus, maar uiteindelijk toch de keus gemaakt. Vooral de tekst was een gedoe, ik had maar 2 gedichtjes die ik echt mooi vond, en juist die vond mijn man niks. Dus nu geen gedichtje, en gewoon een korte aanhef, en dan de naam, en onze namen eronder + adres. Heel simpel, maar ik was het zo zat, dat gezoek naar een gedichtje of een bijzondere aanhef, dus de knoop doorgehakt en gewoon maar simpel gedaan :)
De enveloppen zijn nu geschreven, dus weer iets van mijn lijstje af :D

Vanmiddag ga ik na mijn werk maar even naar de bieb weer een bevallingsboek halen. Bij Jurian wist ik alle ins en outs van het hele bevallen, borstvoeding en flesvoeding geven, maar ik merk wel dat het een beetje weggezakt is, en ik wil me toch wel goed voorbereiden, en aangezien het best lekker weer wordt tijdens mijn verlof, ga ik lekker in de zon me voorbereiden :mrgreen:

Dat knusse herken ik wel van mijn moeders verhalen, Lammetje. Die beviel lekker thuis bij allevier, gewoon rustig, niet teveel gedoe. Zo zou ik het ook wel willen. Ik vond de bevalling van Jurian prima, maar niet knus, in een steriele ziekenhuiskamer met allemaal apparaten om me heen, en een hele berg met dokters en zusters. Hopelijk dit keer wel lekker thuis, gewoon mijn wasjes wegstrijken tijdens de weeen, onder mijn eigen douche staan, in mijn eigen buurt rondlopen, mijn eigen kasten vol eten. Ik weet ook best dat het dit keer weer heel anders kan verlopen hoor, maar een ideaalbeeld blijf ik toch wel houden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mei 2011 09:54

Wat ik het ergste vond van heel de bevalling vanaf 16.00 zulke heftige weeen waar amper een begin en eind aan zat en ik pas om 22.00 volledige ontsluiting had.
En het idee hebben dat je lichaam uit elkaar barst door die oerkracht die vrij komt.

Mijn man had het wel ''zwaar'' want hij moest bij mij blijven als hij naar de wc wilde mocht dat echt niet van mij want ik wilde zijn arm vasthouden terwijl hij niet aan mij mocht zitten alleen met een koud washandje mijn gezicht afdoen en dat moest ook vlug anders kon ik het ook niet hebben :oops:
Maar hij heeft het niet als vervelend ervaren heel de bevalling alleen duurde het wel erg lang allemaal.

@MissF Ja ze is echt van ons (blijft nog steeds wel een beetje vreemd) al kunnen we haar echt niet meer missen hoor ze hoort er gewoon zo bij.
Wij vonden het ook best moeilijk om een kaartje te vinden maar gelukkig hebben wij wel dezelfde smaak dat scheelt heel erg. Ik zal Arnold wel eens vragen ons kaartje in te scannen we krijgen er echt super leuke reacties op.
Lekker is dat om taken af te strepen kun je straks lekker relaxen in de zon! Het blijft de komende tijd mooi weer. Hoe is het met Jurian?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mei 2011 11:16

Wow, wat een geklets hier nog steeds! Moest heel wat pagina´s bij lezen :)

Wat kinderwagens betreft: wij hebben gekozen voor de Mima Xari. Heb 'm nog geen een keer ' in het wild' :mrgreen: gezien, maar wij zijn er erg blij mee! Toen we 'm kochten was ie net twee weken in de winkel. Kinderwagen is ontworpen door de ontwerper van de Bloom kinderstoel. Tja, je houdt er van of je vindt het afschuwelijk ;-)
We zijn gisteren voor het eerst buiten geweest, en hij rijdt heerlijk! Heel licht, en stuurt ontzettend soepel! Verder is de wagenbak heel hoog en is de wagen zelf ook hoog, en aangezien wij allebei > 1,80 m zijn vonden we dat ook belangrijk.
Testen is gewoon echt belangrijk! Bij babypark gouda hebben ze een mooi laantje met rot steentjes en dergelijke, zodat je goed de verschillen kan ervaren ;-)

Hier gaat het goed! Af en toe weigert Floris nog de borst, maar als ik kijk wat ik afkolf geloof ik wel dat de productie goed op gang is gekomen ;-). Ik ga me er niet gek door laten maken, maar geef het dan gewoon in een flesje... Eigenlijk drinkt ie tot nu toe alleen 's avonds echt goed. Ik kijk het nog een paar dagen zo aan, anders toch maar weer de lactatiekundige inschakelen.

@liefie hebben jullie niet langer kraamzorg gekregen door jouw bloedverlies? Wij hebben uiteindelijk twee dagen extra gekregen, anders was zaterdag al de laatste dag.. Nu was gisteren de laatste dag. Wel heerlijk, je eigen huis weer terug, maar ook wel even wennen ;-). Vooral omdat ik zo weinig mag... Ik ben dan echt geneigd om gelijk weer van alles te gaan doen, maar ja, mag niet..

Ik heb vanmorgen ook even een rokje gepast, en die pastte ook al weer. Bizar want er zitten toch nog behoorlijk wat kilo's aan.. :-oo
Kan alleen echt nog geen gewone kleren aan hebben omdat dat te veel drukt op de wond. Ik hou het van de week nog maar even bij makkelijk zittende joggingbroeken ;-)

Ik denk dat mijn man een vaginale bevalling ook verschrikkelijk zou vinden.. hij riep al weken dat hij het zo erg vond om mij dan te zien lijden.. Uiteindelijk was hij net op het nippertje weer in het ziekenhuis om wel bij de ks te zijn, en dat vond hij toch wel heel bijzonder! Hij kon ook stiekem net langs het schermpje kijken... Alleen toen ze het vel van m'n buik op trokken aan de ene kant en aan de andere kant enorm hard liepen te duwen om Floris er uit te halen heeft 'ie toch maar weg gekeken ;-)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mei 2011 11:26

Hier ons geboortekaartje, heel simpel, met een knipoog naar het geboortekaartje van manlief en mij, wij hadden allebei een kaart met een strikje. Vind ik nog steeds erg leuk, m'n man vind het iets te klassiek, en we hadden allebei geen zin in strikken. :mrgreen: Dus is dit het uiteindelijk geworden (alleen de datum klopt niet, dit is de proefversie met uitgerekende datum ;-)).

Afbeelding

Afbeelding

(ik haal het kaartje binnenkort weer weg)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mei 2011 11:47

Leuk kaartje Jannoek, vind eenvoudig toch vaak erg mooi :)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 24 mei 2011 13:08

Zo, eerst weer eens bij gelezen!
Mooi kaartje, Jannoek, gewoon lekker eenvoudig.
Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met de kleintjes.

Wij hebben de Mutsy Urban Rider (4 gelijke wielen). Erg fijne wagen. We hebben eerst bij Babypark getest welke wagen we het fijnst vonden en daarna op Marktplaats gezocht. Ik wilde sowieso met 4 wielen, hij moest niet te laag zijn, omdat mijn man nogal lang is. Ik vind persoonlijk de kinderwagen niet echt klein, als ik het vergelijk met de wagens van nu. Maar we hadden ook niet echt een heel groot kind, want ze heeft tot 13 maanden nog in de MaxiCosi gezeten :D .
Wat ik ook fijn vind is dat de wandelwagen (zoals eerder ook al opgemerkt) van je af en naar je toe kan. En je kunt er inderdaad een duozit op doen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 mei 2011 13:44

Ik heb twee tips voor je:
Kijk of hij in je auto past (is niet zo belangrijk als je een grote auto hebt)
Klap hem een aantal keer in en uit.

Wij hadden eerst een Mutsy Urban Rider. Ik vond hem er leuk uitzien en hij reed lekker. Bovendien was hij lekker hoog. Wat ik me niet zo realiseerde was dat het onding is met inklappen. Na een jaar had ik er nog geen handigheid in. Toen kregen we een kleinere auto waar deze onmogelijk in paste en toen hebben we hem maar verkocht.

Nu hebben we een Bugaboo Cameleon en die hadden we eigenlijk meteen moeten kopen, lekker wendbaar, makkelijk in en uit klappen, grote wagenbak.......

Terug naar “Archief”