Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2011 13:11

Petra777 schreef:Heb je wel gelezen wat ik schreef? Als je goed leest, is dat niet mijn redenering,
maar iets wat ik vaak hoor.

Neem me niet kwalijk :oops:
Mag ik daaruit concluderen dat je het met me eens bent, dat God niet alleen liefde is, maar ook zeker vertoornd kan zijn, vanwege de zonde ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2011 13:12

Mortlach schreef:
Die 'relatie' is per definitie niet gelijkwaardig en dus niet te vergelijken met een homoseksuele relatie.

Ik vergelijk het niet met elkaar !!!
Ik stel alleen dat we niet alles wat uit liefde gebeurt, moeten goedkeuren, met de Bijbel in de hand.
Inmiddels heb ik begrepen dat ik Petra verkeerd had gelezen, maar dit terzijde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2011 13:46

JHM schreef:[Nee, helemaal niet. Jij hebt je mening al gevormd, deels op een preek van een Dominee. En wat zegt dat? Wil je dan meteen pedovereniging Martijn goedkeuren omdat er een Pater lid van was? Ik neem jou kwalijk dat je op basis van een preek homofilie acceptabel stelt in strekking met de Bijbel.

?

Als je de moeite zou nemen om de preek te luisteren die ik aangaf, zou je weten dat dat niet de strekking van de preek was. Ik neem aan dat je geen zin hebt om deze te beluisteren. Ik zal je dan de strekking van de preek weergeven; de strekking van de preek was dat wij allemaal zondaars zijn homo en hetero. Dat een homosexueel leven in het licht van de bijbel volgens de visie van de ds niet kon, maar dat hetero's ervoor moesten waken om de homosexuele mens te veroordelen.En vooral dat laatste mis ik zo in deze hele discussie. Het is zo makkelijk om met een vingertje te wijzen wat allemaal niet mag en kan. Ik denk dat dat niet de weg is.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 mei 2011 13:57

JHM
Ik heb als eerder gepost in dit topic niets tegen op homoseksuele mannen. Maar wel met hen die homofilie goedkeuren in lijn met de Bijbel. Dit is dwaalleer, en daar hoort men streng tegen op te treden.

Hoe kan je homofilie niet goedkeuren in lijn met de bijbel? God heeft een ieder toch geschapen naar Zijn beeld? Maar ik denk dat je de seks bedoelt, want homo zijn is echt vrij weinig aan te doen....en dan vraag ik me af: wat bedoel je met "streng tegen optreden" Hoe zie je dat precies voor je?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 21 mei 2011 14:26

Verplichte copulatie met vrouwen tot je genezen bent. of tot je doodmoe neervalt.
4 x per dag
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 17:39

JeeWee schreef:Deze conclusie is niet slechts lomp, maar zelfs schofterig! Alsof homo's niet naar Gods wil willen leven. Alsof homo's de Bijbel willen kneden om maar te doen wat jij denkt dat ze willen doen!

Je durft nogal wat te zeggen door mijn woorden schofterig te noemen. En dat zeg ik niet he, heb je mijn eerdere berichten gelezen waar ik zeg dat God er ook is voor homo's. Jij vindt het echter nodig om te stellen dat het in lijn ligt met de Bijbel. Ik wil je eigen citaten wel aanhalen, zeg het maar.

Nog meer lompheid! Nee! Ik vorm geen mening op basis van een preek van een dominee! Maar een preek kan wel inzichten verschaffen. En nee, ik acht homofilie niet acceptabel op basis van een preek.
Dat je nu ook nog met pedofilie aankomt, is wel de limit.

Lompheid nog wel, je bent lekker op dreef. Ik geef alleen aan dat als een Dominee iets zeg dat niet direct waarheid hoeft te zijn. Dat jij er zo zwaar aan tilt kan ik niets aan doen.

Je bedoelt kennelijk : "als de leer in strijd met mijn opvattingen over de Bijbel ligt accepteer ik dit niet..

Dit kun je beter bij jezelf neerleggen over homofilie, jij wilt niet accepteren dat homofilie afgekeurd wordt door de Bijbel. Anders hadden we deze discussie niet.

Vreemde aanname. Ik zeg nergens dat ik iets goed of fout wil praten.

Waar wil je anders heen met je punt over niet getrouwde mannen mbt Paulus.

Ok man! ACTIE en optreden. Maar je vergeet nog wat: Je zou er gelijk achter aan moeten bidden: Heere, dank u dat ik niet ben zoals die zondige homo's...

Waar ben je nou mee bezig. Ik maak duidelijk dat ik geen enkel probleem met homoseksuele mannen heb. Enkel met hen die stellen dat homofilie geaccepteerd wordt door de Bijbel. De Bijbel is er tegen.

Als jij het ambt van predikant zo laag acht en je weigert om zelfs maar te kennis te nemen van een schriftuitleg van een dominee waarvan je niet weet wat hij zegt, dan zijn we klaar. Ik wil de discussie met jou niet voortzetten. Dus dat lost een hoop op.
*mompelt nu iets van 'parels voor de farizeeërs...'

Je noemt mij schofterig, lomp en je begint nu over parels (voor de zwijnen). Dat zegt wat over jou, niet over mij.

Nu het op Schrift teksten aankomt kruip je snel in je schulp he. Ik zal wat Schriftteksten aanhalen, dat duidelijk mogen zijn dat de Bijbel homofilie afkeurt.

Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. -- Leviticus 18:22

Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. -- Leviticus 20:13
Laatst gewijzigd door JHM op 21 mei 2011 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 17:45

ajl schreef:Als je de moeite zou nemen om de preek te luisteren die ik aangaf, zou je weten dat dat niet de strekking van de preek was. Ik neem aan dat je geen zin hebt om deze te beluisteren. Ik zal je dan de strekking van de preek weergeven; de strekking van de preek was dat wij allemaal zondaars zijn homo en hetero. Dat een homosexueel leven in het licht van de bijbel volgens de visie van de ds niet kon, maar dat hetero's ervoor moesten waken om de homosexuele mens te veroordelen.En vooral dat laatste mis ik zo in deze hele discussie. Het is zo makkelijk om met een vingertje te wijzen wat allemaal niet mag en kan. Ik denk dat dat niet de weg is.

Hoi ajl, ik zal even aanhalen met welke bericht ik opende in dit topic

JHM schreef:
Wel denk ik dat als je als Homo bid tot God dat je het zelf niet wilt, dat God er voor je is.

Ik heb door heel dit topic gezegd dat ik denk God er voor je is, ook als homo. Enkel dat de Bijbel homofilie afkeurt.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 17:47

meribel schreef:Hoe kan je homofilie niet goedkeuren in lijn met de bijbel? God heeft een ieder toch geschapen naar Zijn beeld? Maar ik denk dat je de seks bedoelt, want homo zijn is echt vrij weinig aan te doen....en dan vraag ik me af: wat bedoel je met "streng tegen optreden" Hoe zie je dat precies voor je?

Lees Leviticus 18:22 en Leviticus 20:13 er eens op na. En vertel mij dan hoe je homofilie in lijn met de Bijbel goed wilt keuren?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 21 mei 2011 18:19

Hoe kanje dan wel goedkeuren dat je je baard scheert.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mei 2011 18:26

JHM schreef:Nu het op Schrift teksten aankomt kruip je snel in je schulp he. Ik zal wat Schriftteksten aanhalen, dat duidelijk mogen zijn dat de Bijbel homofilie afkeurt.

Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. -- Leviticus 18:22

Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. -- Leviticus 20:13

Nee ik kruip niet in mijn schulp dus vooruit, laat ik nog één keer op je reageren dan, ondat ik uit je berichten merk dat je veel kennis hebt van de Bijbelse wetten. Ik heb nu al veel geleerd van je visies en ik probeer deze kennis te delen met zoveel mogelijk mensen. Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie.

Toch heb ik advies van je nodig met betrekking tot andere elementen van Gods wet en over hoe ik deze moet opvolgen.
In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijke en vrouwelijke, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Marokkanen en niet op Duitsers. Kun je dat uitleggen? Waarom kan ik geen Duitsers bezitten?

Ik zou de dochter van mijn zus graag willen verkopen als slaaf, zoals dat als sanctie staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn?

Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd.

Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heere een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan?

Ik heb een buurman die persé op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen?

Een vriend van me vindt dat zelfs al is het eten van zeevruchten een gruwel – Lev. 11:10, het is minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Ik ben het daar niet mee eens. Kun je hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid?

In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier?

De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden?

Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel volleyballen als ik handschoenen draag?

Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)

Ik weet inmiddels dat jij deze dingen goed bestudeerd hebt en heel veel kennis op dit gebied hebt, dus ik ben ervan overtuigd dat je me kunt helpen. Nogmaals bedankt om mij eraan te helpen herinneren dat de Bijbel eeuwig en onveranderlijk is en dat dat voor elke letter geldt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 18:47

JeeWee schreef:Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie.

JeeWee, fijn dat je het eens bent dat homoseksualiteit in strijd is met de Bijbel. Al je andere vragen zijn off topic, het gaat hier om homofilie in de Bijbel en niets anders. Ik wil je vriendelijk adviseren een nieuw topic te openen als je ook je andere vragen beantwoord wilt krijgen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mei 2011 19:05

uhh... wie had het nou over "Schrifteksten en in de schulp kruipen?"
Heb ik je kennelijk toch overschat... =P~

En als je nou morgen in de kerk zit, kijk dan toch even op label van je pak of het niet toch toevallig twee verschillende materialen zijn, want dan zit je toch met een probleen, wat datzelfde bijbelboek weergeeft, waar jij zo graag selectief uit selecteert.

en dan nog een liefdevol advies van mijn kant: probeer eens te kijken of je in de richting van Paulus kunt opschuiven, doe 'door de weet aan de wet gestorven is....'
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 21 mei 2011 19:10

Hoi JeeWee,

Ik wil graag even zeggen dat ik blij bent met het geluid wat je hier laat horen. Open, eerlijk, respectvol.

En voor een aantal anderen: Stel je je beste vriend eens voor. En bedenk dat hij eens uit de kast zou komen. Zou je dan nog steeds zo kunnen reageren, zoals je nu naar JeeWee reageert? Zou je dan nog steeds iemand veroordelen? Zou je dan nog steeds zo hard naar iemand kunnen zijn, ook al hou je van die vriend?
Ik begrijp dat je, zeker vanuit een bepaalde achtergrond, ideeen hebt over hoe het wel en niet hoort. Maar lees dan eens Romeinen 14, waarin Paulus schrijft over hoe je respectvol om kunt gaan met andermans opvattingen. En luister de preek van AJL, voordat je in dit topic verder praat.

Juist als christen is het je taak en je roeping om liefdevol open te staan voor je medemens, of dit nu zwervers zijn, directeuren van topondernemingen, je eigen partner of een homo. En om daarbij nederig te zijn: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 19:24

JeeWee schreef:uhh... wie had het nou over "Schrifteksten en in de schulp kruipen?"
Heb ik je kennelijk toch overschat... =P~

En als je nou morgen in de kerk zit, kijk dan toch even op label van je pak of het niet toch toevallig twee verschillende materialen zijn, want dan zit je toch met een probleen, wat datzelfde bijbelboek weergeeft, waar jij zo graag selectief uit selecteert.

en dan nog een liefdevol advies van mijn kant: probeer eens te kijken of je in de richting van Paulus kunt opschuiven, doe 'door de weet aan de wet gestorven is....'

Ik weet precies waar jij mee bezig bent JeeWee. Lees Matteüs 19 maar eens. En dan durf jij iets over Farizeeën te zeggen in je eerdere bericht.

Maar om het on topic te houden en Paulus gerelateerd, lees Paulus brief aan de Romeinen nog eens.

en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. -- Romeinen 1:27

Je kunt wel dapper slingeren met een vragenlijstje om op een listige manier voor jezelf de mannenliefde geaccepteerd te krijgen. Als dat jou genoegdoening geeft blijf in die waan maar sleep anderen er niet in mee.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 19:27

jansje1 schreef:Hoi JeeWee,

Ik wil graag even zeggen dat ik blij bent met het geluid wat je hier laat horen. Open, eerlijk, respectvol.

En voor een aantal anderen: Stel je je beste vriend eens voor. En bedenk dat hij eens uit de kast zou komen. Zou je dan nog steeds zo kunnen reageren, zoals je nu naar JeeWee reageert? Zou je dan nog steeds iemand veroordelen? Zou je dan nog steeds zo hard naar iemand kunnen zijn, ook al hou je van die vriend?
Ik begrijp dat je, zeker vanuit een bepaalde achtergrond, ideeen hebt over hoe het wel en niet hoort. Maar lees dan eens Romeinen 14, waarin Paulus schrijft over hoe je respectvol om kunt gaan met andermans opvattingen. En luister de preek van AJL, voordat je in dit topic verder praat.

Juist als christen is het je taak en je roeping om liefdevol open te staan voor je medemens, of dit nu zwervers zijn, directeuren van topondernemingen, je eigen partner of een homo. En om daarbij nederig te zijn: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Jansje, misschien is het handig eerst even terug te lezen voor je wat post. Mijn zusje haar beste vriend is homo. Geweldige jongen, kan ontzettend met hem lachen. Ik heb niets tegen op homoseksuele mannen, ik denk dat God er voor ze is als ze oprecht geloof hebben en tot hem bidden. Ik zeg enkel dat de homofilie niet in lijn ligt met de Bijbel.

Terug naar “Archief”