Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor nette » 20 mei 2011 17:58

Chienn schreef:Ik vind dat zo een onzin als iemand zegt, uiterlijk speelt bij mij echt geen rol hoor!

Joh, tuurlijk kijk je na de binnenkant van een persoon, maar het oog wil ook wat. Maar dat is mijn gedachte...

Het valt echt niet bij te lezen hier joh! :O

@JHM; ben wel benieuwd dan :P

toch vind ik het uiterlijk niet belangrijk, je word al wel sneller verliefd op iemand die je knap vind,
maar verliefdheid maakt ook blind :mrgreen:
en als je iemand beter leert kennen, dan kan je ook verliefd worden al vind je degene niet heel knap.
het uiterlijk speelt best wel een rol maar ik vind het niet belangrijk, maar volgens speelt dat mij jongens eerder een rol dan meiden, daar bedoel ik niet mee, dat alle meiden het uiterlijk niet belangrijk vinden

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 19:23

Bij mij speelde uiterlijk echt wel mee hoor! Niet zozeer kleur haar en kleur ogen, maar wel het type man, maar ook geur, verzorging etc. Dat lijkt mij ook wel logisch. En ik moet eerlijk zeggen dat opleidingsniveau ook bij mij wel meespeelde.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 19:48

Petra777 schreef:wat bedoel je dan precies met uiterlijk verliefd?

JHM schreef:Dat je iemand aankijkt, iets voelt in je buik en denkt ''wow''

Dat noemen we ook wel... lust.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 19:52

Petra777 schreef:Omdat dat niet 'hoort'. Ik ken weinig mensen waarbij uiterlijk echt geen enkele rol speelt.

Die mensen bestaan ook niet, of ze liegen erover. Het probleem ligt er waarschijnlijk in dat als je het over uiterlijk hebt, mensen meteen aannemen dat je filmster-achtige looks verwacht. Dat is natuurlijk niet per se zo.

Uiterlijk is (meestal) het eerste 'contact' dat je met iemand hebt. Je ziet iemand voordat je hem of haar spreekt (tegenwoordig met internetcontact is het soms anders). Dus natuurlijk kijk je ernaar, je kunt niet anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 20 mei 2011 19:57

Tuurlijk je kan ook echt verliefd worden op de binnenkant, maar het uiterlijk is altijd leuk meegenomen. En net als ajl ook zegt, verzorging enzo speelt daar in zeker ook mee!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 20:01

Ik kijk altijd naar de nagels van mannen. Zijn die onverzorgd met rauwrandjes en te lang dan vind ik het al een afknapper. En verliefd worden op de binnenkant snap ik nooit zo goed. Je wilt toch ook lichamelijk affectie neem ik aan en dat wil je toch wel iemand die je aantrekkelijk vindt? Als ik nu ( buiten mn zwangerschap om) 30 kg aan zou komen, zou mijn man mij echt niet meer aantrekkelijk vinden hoor en ik hem denk ik ook veel minder als hij 30 kg aan zou komen.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 20 mei 2011 20:15

Das het punt wat ik dus helemaal niet snap bij sommige mensen in mijn omgeving, maar dan denk ik 'ze komen er vanzelf achter'.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 20:23

Petra777 schreef:
wat bedoel je dan precies met uiterlijk verliefd?

JHM schreef:
Dat je iemand aankijkt, iets voelt in je buik en denkt ''wow''

Mortlach schreef:
Dat noemen we ook wel... lust.

Nee dat is als je denkt ''lekker''
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 21 mei 2011 10:41

Ik schreef: Omdat dat niet 'hoort'. Ik ken weinig mensen waarbij uiterlijk echt geen enkele rol speelt. Vind zelf innerlijk als het erop aan komt wel het belangrijkst, maar het oog wil ook wat :).

JHM schreef:Je geeft zelf ook al aan dat je innerlijk belangrijk vind. Leg mij eens uit waarom het niet hoort? Want het is heel menselijk, we lezen het al bijna als de we Bijbel openslaan.

Dat het niet hoort is niet mijn persoonlijke mening. Het zou niet horen omdat je elkaar dient te beoordelen op innerlijk en niet op uiterlijke verschijning. Ergens kan ik daar wel in meekomen, maar niet als het om mijn toekomstige partner gaat. En zoals Mortlach ook al aangaf, het betekend dan niet dat ik een filmster verwacht, maar gewoon een plaatje dat me aanspreekt. Als dan vervolgens het innerlijk niet bij mij aansluit is het leuk dat iemand er aantrekkelijk uitziet, maar dan wordt het geen match.

Daarnaast denk ik dat je dankzij iemands innerlijk verliefd kunt worden op iemand die je in eerste instantie niet aantrekkelijk vind.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 21 mei 2011 11:56

Petra777 schreef:Ik schreef: Omdat dat niet 'hoort'. Ik ken weinig mensen waarbij uiterlijk echt geen enkele rol speelt. Vind zelf innerlijk als het erop aan komt wel het belangrijkst, maar het oog wil ook wat :).

Dat het niet hoort is niet mijn persoonlijke mening. Het zou niet horen omdat je elkaar dient te beoordelen op innerlijk en niet op uiterlijke verschijning. Ergens kan ik daar wel in meekomen, maar niet als het om mijn toekomstige partner gaat. En zoals Mortlach ook al aangaf, het betekend dan niet dat ik een filmster verwacht, maar gewoon een plaatje dat me aanspreekt. Als dan vervolgens het innerlijk niet bij mij aansluit is het leuk dat iemand er aantrekkelijk uitziet, maar dan wordt het geen match.

ben ik wel met je eens, het speelt al snel een rol, maar dat betekent niet gelijk dat je het belangrijk vind, en ik denk dat het ook wel vanzelf gaat, je kan wel dingen zeggen, maar het kan toch ook anders lopen, en als je het uiterlijk erg belangrijk vind lijkt me dat lastig, want als je ouder word, dan word je lang niet altijd mooier je krijgt rimpels enzo.

Daarnaast denk ik dat je dankzij iemands innerlijk verliefd kunt worden op iemand die je in eerste instantie niet aantrekkelijk vind.
precies zo denk ik er ook over

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2011 13:26

nette schreef:en als je het uiterlijk erg belangrijk vind lijkt me dat lastig, want als je ouder word, dan word je lang niet altijd mooier je krijgt rimpels enzo.

Daar heb jij nog lang geen last van!

Echter ben ik het wel met je eens, maar dan heb je al een leven lang van iemands schoonheid genoten zodat je het die paar jaar nog wel uit kan zingen. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2011 13:29

ajl schreef:Ik kijk altijd naar de nagels van mannen. Zijn die onverzorgd met rauwrandjes en te lang dan vind ik het al een afknapper. En verliefd worden op de binnenkant snap ik nooit zo goed. Je wilt toch ook lichamelijk affectie neem ik aan en dat wil je toch wel iemand die je aantrekkelijk vindt? Als ik nu ( buiten mn zwangerschap om) 30 kg aan zou komen, zou mijn man mij echt niet meer aantrekkelijk vinden hoor en ik hem denk ik ook veel minder als hij 30 kg aan zou komen.

Dat heb ik met vrouwen die handen als molenwieken hebben.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 21 mei 2011 13:49

mohamed schreef:
Daar heb jij nog lang geen last van!

hoe weet jij dat :P
maar nee gelukkig heb ik dat nog niet :lol:

Echter ben ik het wel met je eens, maar dan heb je al een leven lang van iemands schoonheid genoten zodat je het die paar jaar nog wel uit kan zingen. :lol:

dat weet je toch niet, misschien heeft iemand dat al heel snel, en hij/zij kan dan heus nog wel oud worden hoor!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2011 14:04

nette schreef:dat weet je toch niet, misschien heeft iemand dat al heel snel, en hij/zij kan dan heus nog wel oud worden hoor!

Wat een geluk voor mij dat ik een mooie vrouw met rimpels ook nog mooi vind! :mrgreen:

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 21 mei 2011 15:52

Wie een vrouw trouwt om haar lijf, verliest het lijf maar houdt het wijf.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Terug naar “Archief”