het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor AikonGirl » 18 mei 2011 02:15

En nu vannacht, had ik weer een enorm harde borst,
Die ze niet leeg heeft kunnen drinken. Zucht.

Wat een gedoe, dat borstvoeden. :redface:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mei 2011 04:53

ag, de eerste weken zijn zo, maar na een week of 8 ofzo is het afgestemd en vond ik het heerlijk om te doen!

sterkte zeg!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 mei 2011 05:37

Vervelend ag! Hopelijk gaat t lukken!

Hier lijkt de.bv goed op gang gekomen, en ons mannetje lukte het gisteren voor het eerst om goed zelf te drinken. Dat geeft me wel een fijn gevoel met het oog op het naar huis gaan.. In het zh druk je op de bel en de zusters helpen, maar die service heb je thuis niet ;)

Onsmannetje liet steeds na het aanhappen los, en daar werd hij gefrustreerd van, en ik ook na 30 x proberen. ;) Toen begonnen met afkolven en ook bijvoeden omdat huj geel zag en sloom werd.

Gisterochtend geprobeerd met tepelhoedje, dat vertikte ie 1x, maar de 2e keer ging perfect :)
De rest van de dag ging perfect zonder tepelhoedje. Heb wel nog na de voeding 10 min. Afgekolft, en dat blijf ik voorlopig ook maar doen, geeft me een goed gevoel.. weet ik ook meteen of ie mn borst goed leeg gedronkem heeft.

Ik hoop dat t gaat lukken..!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 mei 2011 05:57

Wat fijn dat hij gisteren goed heeft gedronken!
Dat gefrustreerd raken (zowel moeder als kind) La t aanhappen niet lukt, herken ik.. gelukkig gaat dat hier nu altijd goed.
Hopelijk heeft jullie mannetje t snel door!

Net werd ik wakker met 2 borsten op springen...
Heeft ze nu beide driekwart/half leeg gedronken.
Heb nu wel aan 1 kant een gevoelige plek.

Hopelijk is t snel op elkaar afgestemd...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 mei 2011 10:43

Succes Jannoek!

AG, volgens mij is Femke een meisje met een gebruiksaanwijzinkje? :wink: Als je idd maar harde plekken in de gaten houd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 mei 2011 10:55

Ha, wat drinken betreft, snap ik tot nu toe weinig van haar/mijn borsten. :puh:

Maar ze is een heel tevreden meissie. Huilt alleen als ze uit haar badje wordt gehaald. ;)
Voor de rest... heerlijk!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 19 mei 2011 08:21

Hier is de harde rode plek gelukkig snel verdwenen (na 1 dag). Wel irritant zeg.

Dat afstemmen duurde bij mij ook een hele tijd. Nu gaat het gelukkig wel goed, al kan het af en toe wel weer ontregeld raken (zoals pas dus, met die harde plek), maar gelukkig past mijn lijf zich snel aan.

Fijn Jannoek dat het op gang is. Als hij het eenmaal snapt komt het vanzelf goed ;)
@ AG: lekker dat ze zo tevreden is!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 mei 2011 12:22

heeft iemand van jullie ervaring met deze (klik) voedingsbeha's?
ik vind ze heel mooi maar vraag ze af hoe anderen ze vinden zitten.
en wanneer schaffen jullie zo'n voedingsbeha aan, echt pas als de bv goed op gang is?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2011 12:46

Ik heb geen ervaring met deze bh's, draag zelf andere. De voedingsbh's schafte ik al tijdens mn zwangerschap aan en droeg ze dan ook gelijk. het zijn in feite dezelfde als zwangerschapsbh's, maar dan met een haakje om ze open te maken.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mei 2011 13:18

Ja, die zijn wel mooi he. Zat ik laatst ook naar te kijken, maar vond ze te duur.
Ik heb nu gewoon van de hema. Zitten lekker, stuk goedkoper, maar niet zo mooi.

Zo'n dure zou ik pas aanschaffen als t goed loopt.
Die van de hema had ik al toen k zwanger was.

Zit nu wel te lijken naar van die hemdjes met ingebouwde bh.
Lijkt me wel makkelijk in de zomer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2011 14:37

Ik heb er ook nu al 1 gekocht. Wel per ongeluk, dacht dat het een zwangerschapsbh was. Maar bleek een voedingsbh. Maar ik heb door de jaren heen wel 3 cupmaten gehad denk ik (met de piek tijdens de zwangerschap van Jurian ;) maar nu zit ik op mijn maat die ik voor mijn eerste zwangerschap had), dus ik heb genoeg bh's liggen die nu ook passen. Ben wel van plan er nog 1 goedkope bij te kopen. Als het voeden echt goed gaat en ik zou het lang doen, dan zou ik een mooiere aanschaffen, anders vind ik dat een beetje zonde.
En heel lang voeden gaat er hier toch niet in zitten. Ik moet in oktober weer werken, en op mijn werk wil ik in principe niet kolven, dat vind ik niet kunnen tegenover mijn collega, en als ik een dag naar school moet kan ik al helemaal niet kolven. Dus als het de eerste 16 weken lukt is het prima, daarna stop ik er sowieso mee, of iig overdag. Dus dan vind ik een dure bh wel een beetje zonde van eht geld.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2011 14:47

MissF schreef:maar nu zit ik op mijn maat die ik voor mijn eerste zwangerschap had), dus ik heb genoeg bh's liggen die nu ook passen.

Is jouw cupmaat nu door de zwangerschap enorm toegenomen? Ik zit nu al op 2 cupmaten meer in mijn bovperiode stijgt het nog een maat om na die tijd gewoon weer terug te zakken naar mn oude maat :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2011 14:57

Nee, deze keer valt het mee. Ik zat bij Jurian op wel 3 maten groter, nu maar 1. Veel makkelijker ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 mei 2011 16:32

Ik vond die bh's ook te duur.. ;) heb er twee van noppies, vind ik heerlijk! Al gekocht tijdens de zwangerschap en ook al volop gedragen. Goedkope bh gaat vanwege mn cupmaat niet lukken, dus hoop maar dat ze nu niet erg gaan groeien... ;)

Vandaag weer volop aan het bijvoeden, vk vond dat floris nog te weinig was gegroeid weer...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 mei 2011 18:47

ik heb nog geen idee wat ze kosten... dat kon ik niet vinden op de site. maar vertel???

ik heb er nog 2 van anita, van mijn vorige bvperiode. die draag ik nu al steeds maar vind ze een beetje slap geworden, zit niet echt lekker stevig meer. en heb indd ook vanwege de cupmaat wel een goede stevige nodig.
na de bv had ik 2 heel goede stevige gekocht, maar die zitten nu veel te strak..

ik draag eigenlijk nooit een beha met voorgevormde cups, maar misschien dat dat toch handig is omdat je dan de zoogcompressen niet zo goed ziet zitten lijkt me?

@jannoek: voed je dan bij met afgekolfde bv?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”