de oordeelsdag

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: de oordeelsdag

Berichtdoor elbert » 17 mar 2011 20:16

Cicero schreef:Eerst dat vale-paard-verhaal: dat is natuurlijk een hoax. Het is gewoon de reflectie op de cameralens. Case closed.
Mee eens. Ik vind het de "christelijke" variant van UFO waarnemingen, waarbij ik christelijk maar tussen aanhalingstekens zet.

Cicero schreef:Verder:
Bij elke ramp roepen christenen: nu is het echt de eindtijd, het duurt niet lang meer, sidder en beef. Dat is al 2000 jaar zo.
Dat klopt, we leven nu al zo'n 2000 jaar in de eindtijd. Maar sidderen en beven doet een christen natuurlijk niet (de niet-christenen hebben daar trouwens wel aanleiding toe). Integendeel:

Luk. 21:28 Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.

Cicero schreef:Om die stelling te weerleggen zou je moeten aantonen dat rampen en oorlogen nu echt wel aan het intensiveren zijn. Succes!
Het is wel een feit dat het aantal zware aardbevingen aan het toenemen is en het aantal slachtoffers als gevolg daarvan eveneens. Ter info: in de jaren 80 waren er maar 4 aardbevingen van grootte 8 of hoger. In de jaren 90 waren dat er 6. Terwijl van 2000-2009 er niet minder dan 13 waren. Zie deze gezaghebbende bron. Of dit een tijdelijk verschijnsel is zal natuurlijk moeten blijken, maar opvallend is het wel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 17 mar 2011 20:19

schaapje schreef:Heeft de eindtijd waarin we denken te leven ook niet te maken met
het Joodse volk wat weer in Iraël leeft.
Wat ook voorzegt is in de Bijbel en eeuwen niet geloofd en niet gezien.

ook het zijn allemaal tekenen

Cicero schreef:Eerst dat vale-paard-verhaal: dat is natuurlijk een hoax. Het is gewoon de reflectie op de cameralens. Case closed.

Verder:
Bij elke ramp roepen christenen: nu is het echt de eindtijd, het duurt niet lang meer, sidder en beef. Dat is al 2000 jaar zo. Marcus roept dat bij de verwoesting van Jeruzalem, om mee te beginnen. Mijn stelling is dus: Mensen die roepen dat het einde nu wel echt nabij is, hebben het geheugen van een goudvis.

Om die stelling te weerleggen zou je moeten aantonen dat rampen en oorlogen nu echt wel aan het intensiveren zijn. Succes!

(Maar goed, waarschijnlijk zullen de woorden 'aantonen' en 'weerleggen' wel niet aan jullie besteed zijn. Het is veel lekkerder om elkaar de griezels aan te praten, toch? En vervolgens weer lekker verdergaan met je leventje. Tot de volgende ramp, want dan is het opeens weer écht de eindtijd hoor!)

geloof jij dan wel dat er een oordeelsdag komt.
er kunnen vele tekenen zijn, voordat de oordeelsdag komt, en we komen er steeds dichterbij,
en hoelang de eindtijd duurt weet ook niemand

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 mar 2011 20:49

elbert schreef:
Cicero schreef:Om die stelling te weerleggen zou je moeten aantonen dat rampen en oorlogen nu echt wel aan het intensiveren zijn. Succes!
Het is wel een feit dat het aantal zware aardbevingen aan het toenemen is en het aantal slachtoffers als gevolg daarvan eveneens. Ter info: in de jaren 80 waren er maar 4 aardbevingen van grootte 8 of hoger. In de jaren 90 waren dat er 6. Terwijl van 2000-2009 er niet minder dan 13 waren. Zie deze gezaghebbende bron. Of dit een tijdelijk verschijnsel is zal natuurlijk moeten blijken, maar opvallend is het wel.

Mwah dat gaat maar over de laatste 30 jaar. Vind ik een veel te korte termijn.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 17 mar 2011 21:40

Elbert schreef: Dat klopt, we leven nu al zo'n 2000 jaar in de eindtijd.

Bedoeld u met deze eindtijd het duizendjarig rijk van Openbaring 20:1-4 of moet die tijd nog aanbreken?

Er wordt in de eindtijd over de ‘Armageddon’ gesproken en over de ‘antichrist’.
Waar ziet u deze zaken in onze (eind)tijd ?

.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 22:11

Berjan schreef:Dat klopt, wij waren erbij en veel anderen ook.

Of ZIJ hun gezond verstand bij zich hadden, dat is een tweede

:muhahaha:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 mar 2011 22:29

Jantjes schreef:
Elbert schreef: Dat klopt, we leven nu al zo'n 2000 jaar in de eindtijd.

Bedoeld u met deze eindtijd het duizendjarig rijk van Openbaring 20:1-4 of moet die tijd nog aanbreken?
Vaak hoor je spreken over een duizendjarig rijk en over de antichrist als mensen het over de eindtijd hebben. Misschien dat die fixatie voortkomt uit een streven naar wat we nog niet kennen, dat weet ik niet.
Maar volgens de Bijbel begint daar de eindtijd niet mee en eindigt die daar ook niet mee. De eindtijd begint met het lijden, sterven, opstanding en hemelvaart van Christus en de uitstorting van de Heilige Geest. Dat is het beslissende moment in de wereldgeschiedenis die de eindtijd inluidt. In die periode zitten we. Praten over de antichrist en dergelijke zijn zaken die in die eindtijd wel aan de orde zijn, maar daar zeker niet toe beperkt zijn.
Teksten die aantonen dat we de eindtijd met Christus is aangebroken: Hand. 2:17, Hebr. 1:1, 1 Joh. 2:18, Rom. 13:11-12, Ef. 1:10, Gal. 4:4 enz. En dat is nog maar een kleine greep uit de Bijbel, want ik zwijg nog over wat het OT zegt over Christus. En natuurlijk is het zo dat de eindtijd nog niet is afgelopen en we dus nog dingen kunnen verwachten. De laatste dagen zijn begonnen en er komen (wellicht) nog meer dagen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marleen24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen24 » 18 mei 2011 20:33

Maar wat vinden jullie dan van onderstaand bericht...Ik denk niet dat God het zo bedoelt heeft dat iedereen loopt te gissen wanneer de oordeelsdag is toch?

Dag des Oordeels valt op 21 mei
De populaire Amerikaanse predikant Harold Camping weet het zeker: op 21 mei komt de Messias terug op aarde. "The Bible guarantees it", aldus Camping. Na zeventig jaar Bijbelstudie is Harold Camping ervan overtuigd. 21 Mei 2011 is de Dag des oordeels zoals die in de Bijbel beschreven staat. Het einde van de wereld zoals we die kennen. Harold Camping richtte eind jaren vijftig in Californië het christelijke station Family Radio op. Dit stationnetje is inmiddels uitgegroeid tot een conglomeraat van tientallen stations dat een groot deel van de VS bestrijkt. De preken van Camping worden vertaald in 48 talen en verspreid van Zuid-Afrika tot Rusland. Camping voorspelt de Apocalyps aan de hand van verschillende "bewijzen" die hij in de Bijbel heeft gevonden. Eerder voorspelde hij dat de wereld in 1994 zou ophouden te bestaan. De 89-jarige predikant wijdt zijn foute voorspelling van toen aan het feit dat hij sommige belangrijke aanwijzingen in de Bijbel had gemist. De radio-predikant baseert zich nu onder andere op het verhaal van Noach in het Bijbelboek Genesis. Noach kreeg van God zeven dagen de tijd om een ark te bouwen en zijn familie en een aantal dieren het vege lijf te redden. Vervolgens strafte God de zondige mensen en spoelde met een zondvloed alle leven weg. Volgens de interpretatie van Camping staan die zeven Bijbelse dagen voor zevenduizend jaar. De zondvloed begon op de zeventiende dag van de tweede maand. Camping: "en zie hoe 21 mei 2011 in de Bijbelse kalender past. Dat is de zeventiende dag van de tweede maand en precies zevenduizend jaar nadat God de deur van de ark heeft gesloten." Harold Camping verkondigt het einde van de wereld op 21 mei al een paar jaar. Dankzij de gulle giften van zijn gevolg heeft Campings Family Radio een vermogen van meer dan 120 miljoen dollar. Dat geld gebruikte hij de afgelopen tijd om zijn boodschap te verspreiden via duizenden grote billboards. "Judgment Day. May 21st 2011. The Bible guarantees it!" vermelden de borden die verspreid staan door de VS en verschillende andere landen. Ook rijden er camperkaravanen met believers van staat naar staat om de boodschap te verspreiden. Volgens Camping zal op 21 mei zo'n twee procent van de wereldbevolking worden gered. "We weten niet precies wat er op die dag zal gebeuren", maar hij verwacht "een horror die mensen niet kunnen bevatten. Miljoenen zullen sterven op die dag en de dag daarna".

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 18 mei 2011 20:54

Marleen24 schreef:Maar wat vinden jullie dan van onderstaand bericht...Ik denk niet dat God het zo bedoelt heeft dat iedereen loopt te gissen wanneer de oordeelsdag is toch?

Dag des Oordeels valt op 21 mei
De populaire Amerikaanse predikant Harold Camping weet het zeker: op 21 mei komt de Messias terug op aarde. "The Bible guarantees it", aldus Camping. Na zeventig jaar Bijbelstudie is Harold Camping ervan overtuigd. 21 Mei 2011 is de Dag des oordeels zoals die in de Bijbel beschreven staat. Het einde van de wereld zoals we die kennen. Harold Camping richtte eind jaren vijftig in Californië het christelijke station Family Radio op. Dit stationnetje is inmiddels uitgegroeid tot een conglomeraat van tientallen stations dat een groot deel van de VS bestrijkt. De preken van Camping worden vertaald in 48 talen en verspreid van Zuid-Afrika tot Rusland. Camping voorspelt de Apocalyps aan de hand van verschillende "bewijzen" die hij in de Bijbel heeft gevonden. Eerder voorspelde hij dat de wereld in 1994 zou ophouden te bestaan. De 89-jarige predikant wijdt zijn foute voorspelling van toen aan het feit dat hij sommige belangrijke aanwijzingen in de Bijbel had gemist. De radio-predikant baseert zich nu onder andere op het verhaal van Noach in het Bijbelboek Genesis. Noach kreeg van God zeven dagen de tijd om een ark te bouwen en zijn familie en een aantal dieren het vege lijf te redden. Vervolgens strafte God de zondige mensen en spoelde met een zondvloed alle leven weg. Volgens de interpretatie van Camping staan die zeven Bijbelse dagen voor zevenduizend jaar. De zondvloed begon op de zeventiende dag van de tweede maand. Camping: "en zie hoe 21 mei 2011 in de Bijbelse kalender past. Dat is de zeventiende dag van de tweede maand en precies zevenduizend jaar nadat God de deur van de ark heeft gesloten." Harold Camping verkondigt het einde van de wereld op 21 mei al een paar jaar. Dankzij de gulle giften van zijn gevolg heeft Campings Family Radio een vermogen van meer dan 120 miljoen dollar. Dat geld gebruikte hij de afgelopen tijd om zijn boodschap te verspreiden via duizenden grote billboards. "Judgment Day. May 21st 2011. The Bible guarantees it!" vermelden de borden die verspreid staan door de VS en verschillende andere landen. Ook rijden er camperkaravanen met believers van staat naar staat om de boodschap te verspreiden. Volgens Camping zal op 21 mei zo'n twee procent van de wereldbevolking worden gered. "We weten niet precies wat er op die dag zal gebeuren", maar hij verwacht "een horror die mensen niet kunnen bevatten. Miljoenen zullen sterven op die dag en de dag daarna".

ik denk niet dat je het kan en mag voorspellen
en ik vraag me af of het goed is.
je moet alleen waken en bidden. en er op voorbereid zijn

2 Petrus 3:10

Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.
1 Thessalonicensen 5:2

Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.

Openbaring 16:15

Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.

Marleen24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen24 » 18 mei 2011 21:10

ik denk niet dat je het kan en mag voorspellen

Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.

Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.[/quote]

Dat niet alleen denk, Ik denk dat hij zo ook het Christendom belachelijk maakt. (de reacties die onder het bericht staan heb ik niet geplaatst, maar die logen er niet om).
En volges hem bestaat de wereld al 7000 jaar, terwijl ik leer dat de wereld 6000 jaar bestaat. (of zou hij weer een berekeningsfout hebben gemaakt... hij heeft het in 1994 ook al keer voorspelt)

HerMens
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HerMens » 18 mei 2011 21:12

Zo ik me herinner staat er ergens in de bijbel iets van: Die het vatte, die vatten het. (met betrekking op het tijdstip van de wederkomst)

Maar misschien heb dat ergens anders mee te maken, zo veel bijbelkennis heb ik niet :wink:

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 19 mei 2011 09:08

HerMens schreef:Zo ik me herinner staat er ergens in de bijbel iets van: Die het vatte, die vatten het. (met betrekking op het tijdstip van de wederkomst)

Maar misschien heb dat ergens anders mee te maken, zo veel bijbelkennis heb ik niet :wink:

zo iets moet je in de context lezen, dat slaat ergens anders op idd

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 19 mei 2011 09:09

Marleen24 schreef:ik denk niet dat je het kan en mag voorspellen

Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.

Dat niet alleen denk, Ik denk dat hij zo ook het Christendom belachelijk maakt. (de reacties die onder het bericht staan heb ik niet geplaatst, maar die logen er niet om).
En volges hem bestaat de wereld al 7000 jaar, terwijl ik leer dat de wereld 6000 jaar bestaat. (of zou hij weer een berekeningsfout hebben gemaakt... hij heeft het in 1994 ook al keer voorspelt)[/quote]

oke ik geloof het graag ja

HerMens
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HerMens » 19 mei 2011 16:23

dat slaat ergens anders op idd

okee sorry hoor.. :P

maar goed, het doet er niet toe, als je er maar klaar voor ben..

Marleen24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marleen24 » 20 mei 2011 19:55

Het lijkt erop dat dit ook een of andere stunt is...

http://www.zazzle.nl/oordeel+dag+geschenken

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 21 mei 2011 13:46

Marleen24 schreef:Het lijkt erop dat dit ook een of andere stunt is...

http://www.zazzle.nl/oordeel+dag+geschenken

of hier blij mee moet zijn? :?

Terug naar “[Religie] - Open forum”