Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 18 mei 2011 16:46

Maar kun je dan zomaar zeggen: 'hij komt vanmiddag niet'? Ik weet wel, dat hij nog niet leerplichtig is, maar school is wel school. Haha, nu spreekt de schooljuffrouw in mij. Maar ja, te veel is te veel. Ik kan me gewoon niet zoveel voorstellen bij 'o ja, vanmiddag komt hij niet.' Plus: volgens mij krijg ik dan ruzie met mijn zoon 8)

Morgenmiddag heeft hij logopedie, dus dan gaat hij ook niet naar school. Dat houden we wel zo: logopedie op een middag en dan niet naar school.

Maar goed: jullie zeggen dat gewoon zo, dat je kindje niet komt? Want dat zie ik vrijdag wel gebeuren, hoor, pffff, wat is hij moe (maar wel op een aandoenlijke manier).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 16:53

Ik vind het ook erg veel ineens hoor, voor zo'n kleintje! Geen wonder dat hij uitgeput is. Als het zou kunnen zou ik misschien standaard bv vrij middag vrij doen...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 18 mei 2011 18:04

het kindje van onze vrienden is gisteravond al overleden :cry:
maar ze mogen weten dat het goed is!

wb speen, die van de jongens beten ze kapot, toen heb ik hem kapot gemaakt en laten zien dat ik hem in prullebak gooiden. allebei nooit meer naar gevraagd.
:D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mei 2011 18:09

LauraC schreef:Ik vind het ook erg veel ineens hoor, voor zo'n kleintje! Geen wonder dat hij uitgeput is. Als het zou kunnen zou ik misschien standaard bv vrij middag vrij doen...

Dit gaan we ook maar even bespreken. Even kijken hoe het is met een standaard middag vrij voor logopedie. Dan heeft hij dus woensdagmiddag vrij en een andere middag. Dus we kijken het even aan. Maar voor aanstaande vrijdagmiddag denk ik dat ik maar ga melden, dat hij er niet is...

Meneer ligt nu al bijna 3 kwartier in coma, werd niet wakker van al het gedoe. Helemaal op. Wel fijn, hij slaapt nu dus een uur langer dan zijn normale slaaptijd. Dat is wel een lekker idee, dan heeft hij toch wat extra slaap!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2011 18:18

hier zijn ze in groep 1 en 2 nog vrij op maandagmiddag, woensdagmiddag en vrijdagmiddag! dus maar 2 lange dagen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2011 18:20

vpk schreef:
@ TJ: bah wat vervelend zoiets..gelukkig moet je er binnenkort heen! maar als je het helemaal niet meer vertrouwt toch eerder aan de bel trekken hoor! pijn op de borstklachten... sterkte ermee!
ja ik "schrok" wel even toen hij dat zei.. komt hij er weer mee dan ga ik voor volgende week donderdag gewoon eerst nog langs de huisarts

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 18:35

@Galateia: Ik denk dat als je gewoon 'standaard' die extra middag vrij hebt (bv logopedie middag) dat zoonlief dat ook prima aan wil nemen en dat voor hem gewoon routine wordt. Hij ging voorheen toch 'maar' twee dagdelen psz? Dan is het voor hem niet alleen lichamelijk maar ook mentaal enorm veel extra ineens. Die kindjes krijgen zoveel te verwerken in zo'n nieuwe situatie, hoe leuk ze het ook vinden. Michael is uitgeput na een middag/ochtend psz.
Gewoon bespreken met de juffen, die geven je ws groot gelijk en ook als ze dat niet doen...'t is jouw kind ;)
@Kamille84: wat verdrietig! Veel sterkte nogmaals...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 mei 2011 19:00

Galateia schreef:Maar kun je dan zomaar zeggen: 'hij komt vanmiddag niet'? Ik weet wel, dat hij nog niet leerplichtig is, maar school is wel school. Haha, nu spreekt de schooljuffrouw in mij. Maar ja, te veel is te veel. Ik kan me gewoon niet zoveel voorstellen bij 'o ja, vanmiddag komt hij niet.' Plus: volgens mij krijg ik dan ruzie met mijn zoon 8)

Morgenmiddag heeft hij logopedie, dus dan gaat hij ook niet naar school. Dat houden we wel zo: logopedie op een middag en dan niet naar school.

Maar goed: jullie zeggen dat gewoon zo, dat je kindje niet komt? Want dat zie ik vrijdag wel gebeuren, hoor, pffff, wat is hij moe (maar wel op een aandoenlijke manier).

ja hoor zolang hij geen 5 is mag je best zeggen ik doe 1 lange dag en de rest niet bv, beetje overleg, maar als hij echt heel moe is prima toch

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mei 2011 19:09

neeh, dat gaat allemaal eigenlijk niet meer zo makkelijk. Scholen moeten nu zeggen dat kinderen ongeoorloofd thuis zitten, nu zullen ze bij een kleutertje dat net op school is geen probleem ervan maken.
Als je kind met vier naar school gaat, gaan ze er vanuit dat het ook de dagen draait die het moet draaien. Mits het kind natuulrijk moe is, dat kan natuurlijk niet, dan krijg je een groter probleem.
Daarbij komt dat eerst de kinderen die in de instroomgroep zaten, alleen de ochtenden naar school gingen, maar nu 'moeten' ze ook de middag, omdat het allemaal odnerwijsuren zijn waar ze recht op hebben als ze vier zijn.

Maar als je kind moe is, is het een ander verhaal. Ik zou zeggen, kaart het eens aan bij de juffen zelf, ik weet niet wat gebruikelijk is. Hier op deze school laten ze het kind lekker uitslapen of zelfs een dagje thuis bij erg moe zijn. Immers, leren en oppakken van de stof doen ze dan toch niet meer.

Mijn advies zou zijn, als 'kleuter' juf, dagje thuishouden, hele donderdag of dinsdag, zodat hij even weer kan opladen tussendoor. Ben zelf altijd van hele dagen niet half maken, zodat ze wel wennen aan de lengte van de dagen. Gewoon even op school aankaarten. En idd die middag logo en dan niet naar shcool zou ik zo laten. Logo is voor hem ook best wel intensief!

@kamille: sterkte... wat een verdriet zeg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mei 2011 19:16

Wij zijn laatst op vakantie geweest en toen heb ik tegen de juf gezegd: volgende week is ze er niet hoor, gaan we op vakantie. Moeten we dat nog ergens melden? Maar dat was niet nodig. Prima.
Hier gaan ze alleen smorgens naar school in groep 0, groep 1 gaat wel gewoon de middagen. Dus vanaf de zomervakantie zal ze ook smiddags moeten, maar als ze erg moe is kan ik haar tot februari nog een middag thuis houden. Al vermoed ik niet dat het nodig is.

Kamille: sterkte! Heel verdrietig.

Over spenen: Ik heb liever een duim, al leer je dat moeilijker af, vind het gewoon een stuk schattiger dan zo'n stomme speen :lol: Bij de oudste hebben we hem met 6 maanden afgeleerd, de tweede wilde geen speen en duimt nu (en heeft de speen uit de blije doos ingepikt maar gebruikt hem voor de pop en af en toe in dr eigen mond) en wil bij de derde helemaal geen speen proberen, maar soms is het wel erg makkelijk hé :wink: dus we zien wel hoe het loopt, wil het iig zo veel mogelijk beperken als het lukt, maar dat zullen we zien....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2011 19:18

kamille sterkte ! wat verdrietig!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 mei 2011 19:39

trijntjejohanna schreef:kamille sterkte ! wat verdrietig!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mei 2011 20:28

@ jannoek, wat een prachtventje! En dat haar, echt super leuk!

@ kamille sterkte!

@ lenny Nadat onze zoon brandwonden had en gekoeld is onder de douche hadden wij ook douchedrama's. Hij associeerde de douche met pijn. Ik heb hem toen ( ook in overleg met de psycholoog van het brandwondencentrum) gewoon elke dag onder de douche gedaan, eerst heel kort en waste ik hem gewoon met een bakje op zijn kamer en spoelde hem snel af en daarna steeds iets langer. In het begin kroop hij van angst echt tegen de muren op en zat hij nog een kwartier na te snikken op schoot. Het heeft een maand geduurd en daarna nergens last van gehad

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mei 2011 20:31

ONze beide kinderen duimen. De oudste al met 2 weken en de jongste vond hem met 7 weken. De speen bliefde ze niet. Ik vertelde pas aan de oudste dat de tandarts had gezegd dat hij niet meer mocht duimen en toen keek hij zo verschrikt en zei 'dat kan toch niet'en stopte lekker zijn duim weer in zijn mond.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 mei 2011 20:59

Jannoek, mooi kereltje en wat een bos haar al.
Lenny, mooie dame. De speen afleren deed ik door een harde siliconen speen elke keer een stukje af te knippen. Net zo ver tot ze geen grip meer hadden. Nu nog 2 vingerzuigertjes. Dat afleren is wat lastiger.

Galateia, Hier gaan de kinderen van de instroom alleen de morgens tenzij de ouders aangeven dat ze de hele dag komen. Het is niet verplicht de hele dag te gaan. Misschien kun je met de juf overleggen wat goed voor hem is. Eerst 2 middagen om te beginnen ofzo.

Kamille, sterkte.

Terug naar “Archief”