Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 13:41

Lenny schreef:Trouwens, een speen van de tandarts toen je 10 was?? Dat heb ik echt nog nooit gehoord! Onze tandarts is juist vreselijk anti-speen. Heeft in haar behandelkamer ook een hele ris speentjes hangen van kinderen die em ingeleverd hebben bij haar (dan krijgen ze een of ander prutskadootje ervoor terug)

:mrgreen: Is ook al een tijdje geleden heur :(old Uiteindelijk moest ik toch nog tig beugels ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 mei 2011 14:14

wat een prachtmeid lenny, en wat een mooi jurkje!

onze dochter duimt te pas en te onpas..zal ook wel niet echt goed voor haar tanden zijn. wil haar binnenkort voor het eerst meenemen naar de tandarts, ben benieuwd!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 mei 2011 14:29

Echt een schatje, Jannoek!

@Lenny: Wat een leuk meisje, die dochter van jullie!
Dat jurkje heeft onze jongste ook, maar helaas past 'ie al bijna niet meer.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 mei 2011 14:57

mijn oudste duimde ook echt letterlijk tot bloedens toe ( nouja, begon meer te zweren )
toen ze 3 was heb ik uitgelegd dat het echt alleen voor in bed is en overdag is meer iets voor baby's, en samen hebben we met zo'n sticker velletje het duimen overdag afgeleerd ( telkens als ze haar duim in haar mond stak zei ik er wat van en kreeg ze een kruisje, had ze op een dag minder dan 5 kruisjes een sticker, en velletje vol dan een cadeautje ) . dat werkte bij haar heel motiverend, zo is ze ook zindelijk geworden. maar denk dat het wel aan het karakter van het kindje ligt of zo iets werkt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 15:46

Heb trouwens mijn oude Loco doos gevonden :mrgreen: Michael en ik hebben vanmiddag wat opdrachtjes gedaan, heel eenvoudig tellen en vergelijken en hij vindt het helemaal leuk!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2011 15:46

wat een mooi mannetje jannoek!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2011 15:47

wat een schattig meisje lenny!! :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2011 16:00

LauraC schreef:Heb trouwens mijn oude Loco doos gevonden :mrgreen: Michael en ik hebben vanmiddag wat opdrachtjes gedaan, heel eenvoudig tellen en vergelijken en hij vindt het helemaal leuk!

Dat is leuk..... En geweldig dat M. het ook leuk vindt.

Zelf heb ik hem pas ook voor de dag gehaald. Het ligt bij ons tussen de spellen enzo.

wilhelmina
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor wilhelmina » 18 mei 2011 16:05

alleen onze oudste heeft een speen gehad (de anderen wisten niet wat ze ermee moesten :lol: )
toen de speen kapot was (hij was toen bijna 2) hebben we hem de speen zelf in de vuilnisbak laten gooien. 's Avonds was het even lastig, maar hij zei: speen pot, in pukkebak, nam zijn beer onder zijn arm en sliep tevreden in. Nooit meer over een speen gehoord. Zo kan het dus ook. =D>
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 mei 2011 16:10

@Lenny: leuke foto's, schattig meisje, lief jurkje :)

@wilhelmina: zoals met jouw oudste ging dat met mij ongeveer ook - de speen was versleten, die werd weggegooid, ik kreeg wel 'n nieuwe (weet niet hoe oud ik toen was), maar vond die "vies", 1 avond wat gejengel erom en toen was het over.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 mei 2011 16:12

Hier met 9 maanden de speen afgeleerd. Tenminste, afgeleerd. Gewoon niet meer gegeven.
Maar ja, daar heb je nu niets meer aan. Die leeftijd heeft ze al gehad.

Mijn jongste van 5 weken heeft nog geen speen. Maar heb er wel een klaarliggen, mocht ze er behoefte aan krijgen.
Dat liever dan een duim in de mond.'

Lenny, mooie foto's! Schattig meisje ook. :)

Ha, mijn dochtertje van 3 ziet je foto's, en zegt:
"mam, deze foto is mooi! En deze ook!" :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mei 2011 16:29

k heb ook altijd en heel veel geduimd, maar geen schuine tanden oid. Dat is het dus niet alleen. marijn heeft wel een speen, maar zolang hij er gelukkig mee is en hij hem in bed heeft, mag hij van mij een speen. Julia heeft sindsk ort een oude van marijn.. en verdraaid.. die ligt ook wel eens met dat ding in de mond.

overigens ik moet ern u niet aan denken, marijn geen speen, gaat die nog meer janken.. haha...

en wat betreft water, komt vanzelf wel. Hier een hele periode met julia geweest, na veels trijd en gillen, janken, brullen is het nu weer een feestje onder de douche!

Janoek.. prachtig mensje.. wow.. die haren! prachig. Geniet maar van jullie kleine floris

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 mei 2011 16:36

Kamille: Heel veel sterkte. Heftig hoor!

Jannoek: ik ben helemaal verliefd op je ventje. Dat haar is zo cool 8)

Lenny: wat een mooi meisje! Hoe oud is ze nu?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 mei 2011 16:36

Wow, Jannoek, dat haar! Wat een mooie foto en ook voor Lenny: mooi kindje!

Nou, wij hebben hier een doodmoe mannetje! Dinsdag ging hij meteen twee keer naar school. Dus tussendoor een boterham eten thuis. 's Ochtends haalde ik een vrolijk mannetje op en toen ik hem vertelde, dat hij dalijk nog een keertje naar school ging, zei hij: "Echt waar, mama?"

's Middags haalde ik een heel moe mannetje op, ach gossie, wat was hij kapot, zeg. Hij liep heel stilletjes aan mijn hand en zei: "jij moet boekje voorlezen, mama. Ik wil bij mama op schoot zitten."

Vanochtend moesten we hem echt om 7 uur uit zijn coma wakker maken, zo diep lag hij nog te slapen. En dan te bedenken, dat hij maandag tot half 10 had uitgeslapen...

Zometeen gaat hij om 6 uur naar bed. Dat gaan we nu gewoon invoeren, dan kan hij van 6 uur in de avond tot 7 uur in de ochtend slapen. Dat brengt wel ingewikkeldheden met zich mee (hij moet op bepaalde tijdstippen bepaalde dingen), maar goed, we gaan er maar vanuit, dat het allemaal wel lukt. Hopelijk is dat extra uurtje genoeg om hem een beetje te helpen. In het weekend kunnen we dan proberen hem steeds langer te laten slapen (maar ja, we moeten hem wel wakker maken tussendoor, dus dat lukt niet altijd).

Hoe deden jullie dat met jullie kindjes? Echt, hij is zo moe, ik vraag me af, of hij het wel t/m vrijdag vol gaat houden (hier hebben ze op vrijdag ook gewoon ochtend en middag school). Volgens mij valt hij dan gewoon letterlijk om!

Maar hij heeft het wel ontzettend naar zijn zin. De juf heeft ook goed geluisterd naar wat we gezegd hebben: hij heeft sturing nodig. Ze moeten hem gewoon vertellen, wat ze van hem verwachten, uit zichzelf gaat hij het echt niet zomaar doen. En ja hoor, vanochtend zei de juf tegen manlief, dat hij het prima doet, als je hem maar gewoon rustig vertelt, wat de bedoeling is. Anders dwaalt hij maar wat. Gelukkig is dat meteen door de juffen opgepikt, dan gaat het wennen ook veel makkelijker.

Maar goed, we hebben nu een schoolgaand kind. Ons nest is een beetje leeg zo overdag 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 mei 2011 16:42

je kan hem toch prima smiddags thuishouden galeta , hij is nog niks verplicht.

hier proberen ze de eerste maanden alleen sochtends, maar werkende ouders en kinderen die willen gaan direct ook smiddags.

ze hebben hier trouwens om de wo de hele dag vrij en vrijdag middags tot en met gr5 zelfs vrij

Terug naar “Archief”