Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Wat betekent 'uit de kast komen' nou precies? Is het middels de media bekend maken dat je op mensen van je eigen geslacht valt? Maar wat nou als ik homo ben, maar helemaal alleen leef? Indien niemand me kent, hoe zal ik dan uit de kast komen?
Mortlach schreef:Uit de kast komen is 'gewoon' bekend maken dat je homo bent, niet per se via de media. Eerder aan vrienden en familie. Een relatie is niet noodzakelijk om uit de kast te komen.
mohamed schreef:Wat betekent 'uit de kast komen' nou precies? Is het middels de media bekend maken dat je op mensen van je eigen geslacht valt? Maar wat nou als ik homo ben, maar helemaal alleen leef? Indien niemand me kent, hoe zal ik dan uit de kast komen?
mohamed schreef:Hoe zie je dat voor je?
schelpje3 schreef:Veel mensen menen een homo te herkennen aan een bepaalde nichterige manier van doen, een loopje, of gebaartje, maar dat is zo cliche.
Wij hadden hier jarenlang 2 mannen 3 huizen verderop wonen, ik dacht dat het broers warenbleek een leuk stel te zijn
![]()
Allebei supermacho
Mortlach schreef:Hoe bedoel je?
Nou, als je niemand hebt maar alleen bent, onbekend en uit de kast wilt komen, hoe zie je dat voor je?
JeeWee schreef:Uit de kast komen heeft niks met 'sterren' te maken.
Het is één van de meest moeilijke stappen die een homo kan/moet zetten in z'n leven.
Voor veel jongetren is het al een jarenlangt gevecht geweest om voor zich zelf uit de kast te komen: je realiseert je dat je anders bent. Dat je als jongen niet op meisjes valt en als meisje neit op jongens. Dat is een naauwelijks te beschtrijven schok voor velen.
Er gaat van al;les door je heen. Ik noem er een paar:
• de duivel zit er direct boven op met de bekende bijkbelteksten die je veroordelen
• je hele droom van een fijn gezin met kinderen spat uit elkaar.
• je vervreemdt je van je heterovrienden en je gaat je proberen aan te passen, want niemand mag het weten.
• je doorkruist het verwachtingspatroon van je ouders, die zo gtraag die lieve schoondochter en kleinkinderen willen hebben
• je loopt op je tenen door steeds maar te spelen wie je niet bent.
• je kunt je gevoelens met niemand delen, want zeker in de kerk zijn maar weinig rolmodellen...
En dan...
Je verzamelt al je moed en vertelt het aan je beste vriendin. Dat valt meestel mee. Dan komt thuis: pa en ma, broers en zussen. dan de dominee, je ouderling, je vrienden.
In plaats van dat ze jou als homo tot steun zijn, is het vaak andersom: jij moet hén helpen bij de verwerking...
Ik gun niemand zo'n kast...
Weet je, ik zag ook op de christenboot op de canal parade een bord met: God heeft geen kast.
Dat is voor mij persoonlijk enorm tot troost. Ik zie dat verwoord in Psalm 139:
HEERE, U doorgrondt en kent mij.
Ú kent mijn zitten en mijn opstaan,
U begrijpt van verre mijn gedachten.
U onderzoekt mijn gaan en mijn liggen,
U bent met al mijn wegen vertrouwd.
Al is er nog geen woord op mijn tong,
zie, HEERE, U weet het alles.
U sluit mij in van achter en van voren,
U legt Uw hand op mij.
Dit kennen – het is mij te wonderlijk,
te hoog, ik kan er niet bij.
JeeWee schreef:En dan...
Je verzamelt al je moed en vertelt het aan je beste vriendin. Dat valt meestel mee. Dan komt thuis: pa en ma, broers en zussen. dan de dominee, je ouderling, je vrienden.
In plaats van dat ze jou als homo tot steun zijn, is het vaak andersom: jij moet hén helpen bij de verwerking...
mohamed schreef:Dat is heel verdrietig inderdaad, maar je gedrag wordt toch niet bepaald door je seksuele voorkeur?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten