@t honkie,
Heel goed geschreven, is precies zoals ik het voel en ervaar, vooral het laatste
blokje, heimwee naar die nieuwe toekomst, Het is zo heerlijk om te weten
dat deze wereldse macht niet zal blijven zo als het nu is.
Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Een prachtig en goed doordacht stuk.
Het enige waar ik moeite mee heb is met het woord; 'geschiedenissen'.
Op school kreeg ik vroeger "Bijbelse Geschiedenis". Dat maakt dat de Bijbel verengd wordt tot een geschiedenisboek.
Het gaat om de heils-geschiedenis en dat is iets anders dan puur historische geschiedenis.
Jvslooten schreef:Voor diegenen die het interesseert, hier een hele mooie, uitgebreide studie naar de Openbaring van Johannes.:
http://www.holyhome.nl/openbaringen%20v ... hannes.pdf
Het hele boek wordt letterlijk vers voor vers behandeld en alle verschillende visies komen aan bod. Niet iets wat je zomaar in eens uitleest (tenminste voor mij niet) maar wel heel handig bijv. als naslagwerk of voor verdieping. Ik hoop dat hier iemand iets mee kan!
mealybug schreef:Als ik de eerste alinea lees, waarin staat wat Calvijn en Luther (die maakt het helemaal bont door te zeggen dat hij het boek niet hoog inschat ''omdat Christus er niet in geleerd wordt'') meenden te moeten zeggen is dat wel een giga bevestiging voor altijd al aanwezig geweest zijnde wantrouwen jegens deze theologen.
Dank je
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten