Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor lammetje » 16 mei 2011 15:06

ja het is niet leuk, maar daar kom je pas achter als ze zelf zoiets hebt mee gemaakt. Dat is helemaal waar.
Mensen hebben zulke leuke opmerkingen ](*,) maar als ze dan zelf een kind krijgen wat niet helemaal volgens de boekjes leeft, wordt dat opeens aangepast.

Ik moet zeggen dat ik straks alleen voor het hoognodige naar het cb ga en de rest zoeken ze daar maar uit. Ze hebben me met Sarah laten aan modderen en dat was ik behoorlijk zat. Vind niet echt dat er deskundig personeel zit als er iets niet helemaal volgens het boekje verloopt. Ze geven altijd kritiek, Sarah kwam niet genoeg aan, Eef was te dik :roll: (zal wel verschillen per cb hoor)
En ik twijfel zo over inenten of niet. Sarah moet morgen haar 4-jarige DKTP prik, ga hem wel laten geven denk, maar ik vraag me soms echt af of het wel goed is allemaal 8-[

Sterkte PPM!! Want volgens mij zitten jullie in die periode die wij gelukkig na 4 jaar voor een groot gedeelte hebben kunnen afsluiten. Al wens ik je toe dat het bij jullie niet zo lang hoeft te duren!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 mei 2011 15:17

Leuke foto van Michael! Timon zegt: 'Nu is Michael weer blij, want z'n papa is weer uit het vliegtuig!' (En terwijl ik dit typ wordt hij helemaal enthousiast, want hij ziet z'n eigen naam staan. 'Dat heeft mama goed gedaan!' :mrgreen: )

Hier inmiddels geen problemen meer met het CB, omdat ze ondertussen wel weten dat ik mijn eigen lijntje trek en alles goed gaat :D
Mijn zus kreeg vorige week nog zo'n waardeloos advies van het cb. Hun ventje was toen net een week oud, komt nogal vaak voor z'n voedingen en heeft erg veel behoefte aan knuffelen met z'n moeder. Wat zegt de consternatiebureaudame? 'Gewoon een kwartier laten huilen, dan valt ie vanzelf in slaap' :shock: Zuslief werd daar erg onzeker van, ging totaal tegen haar gevoel in. 3Ik vind het echt jammer dat ze bij het cb vaak niet verder komen dan alleen maar de 'rust, reinheid, regelmaat' adviseren.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 mei 2011 15:35

@haai,
en het kan ook andersom, mijn oudste ( gezond geboortegewicht,) sliep dus meteen door 's nachts, maar ik moest haar van het cb wakker maken omdat ze er nog niet aan toe zou zijn, dus ik zat snachts met een slapend kind wat ik bijna niet wakker kreeg en dus gewoon niks dronk, heb het nog 2 weken gedaan ook! ( ik dacht, als ik het niet doe is ze misschien sochtends verhongert, ja dat waren de hormonen hoor dat ik dat dacht.. )
bepaald moment toch maar gewoon losgelaten en naar mijn kind geluisterd ( dus niet meer wakker gemaakt ) ,

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 mei 2011 16:41

het wordt niet voor niets het consternatieburo genoemd,ik ga dit keer aan geven dat ik alleen voor de vaccinaties kom, ik luister toch niet naar wat ze zeggen.
echt de ene keer zijn ze te dik dan weer te dun, helemaal als je bv geeft.
serieus het laten huilen principe is allang onderuit gehaald wegens , slecht zijn voor de hechting.en voor het kind, ik heb ook het idee dat ze altijd achterlopen wat info betreft.

tuurlijk kan je het treffen, maar ik ben er wel klaar mee

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mei 2011 18:31

Ik ben van plan er helemaal niet meer heen te gaan.

Haai, wat een advies bij jouw zus zeg... ongelooflijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mei 2011 18:41

Ik zei er een keer: 'Het zou fijn zijn als M een keer naar me zou luisteren' (toen het over gedrag ging). Kreeg ik een afspraak voor een gehoortest voor hem :mrgreen: =D>

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 mei 2011 18:43

LauraC schreef:Ik zei er een keer: 'Het zou fijn zijn als M een keer naar me zou luisteren' (toen het over gedrag ging). Kreeg ik een afspraak voor een gehoortest voor hem :mrgreen: =D>

:mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mei 2011 18:54

haha.. wat een goeie laura!!

NOgmaals... Niet alle cb's zijn zo!! hier zitten schatten vanmensen, die mij echt tot steun zijn en mij verder helpen! =D> =D>

ga nog maar eens weer een was hangen.... ](*,)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 mei 2011 19:28

Ik hoor ook heel verschillende verhalen over CB's.
Hier geen last. Ga er heen, is gezellig en ik ga weer weg.
Een keer was ik het niet met ze eens, ik gaf Anna Sofie tot ongeveer 21 maand om 22.00 nog een papfles. Had de dame gewoon nodig. En dat mocht echt niet meer gaf de verpleegkundige aan. Ik 'Zolang ze hem nog gulzig leeg drinkt en onder de lijn zit met het gewicht krijgt ze hem gewoon'. einde discussie en ze zeurde er ook nooit meer over.
(anders kwam ze rond 4.00 's morgens omdat ze honger had, dat vond ik ook niet alles....)
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 mei 2011 19:52

Ik ga eigenlijk altijd naar het cb. Hebben ze goede tips (wat regelmatig voorkomt) dan ben ik blij, geven ze minder goede of zelfs stomme tips, dan leg ik die naast me neer en doe m'n eigen zin en dat werkt prima :mrgreen:.

@Laura: Die uitspraak van het cb bij jou: :roll: Enne, geniet ervan dat je man een poosje thuis is!

Over het luisteren naar je kind: hier 'regeert' volgens sommigen (vooral van de oudere garde) een baby de boel :roll: . Zelf vind ik het nogal meevallen: ik liet baby's in principe alleen niet huilen, ze sliepen bij ons op de kamer en regelmatig bij ons in bed (vaak tot een maand of 6, maar onze oudste dochter zelfs tot ruim 2 was - wel min of meer uit noodzaak, maar toch) en ik voed(de) op verzoek (met uitzondering van de tijd tussen 7.30 en 8.30 en tussen 12.00 en 13.00) en ik heb me bij die gewoonten altijd goed gevoeld en het kind idem dito volgens mij. Luisteren naar je kind is gewoon heel belangrijk denk ik - en dat is niet hetzelfde als hem/haar verwennen en het kind de baas laten zijn!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mei 2011 19:56

Sophie77 schreef:Ik ga eigenlijk altijd naar het cb. Hebben ze goede tips (wat regelmatig voorkomt) dan ben ik blij, geven ze minder goede of zelfs stomme tips, dan leg ik die naast me neer en doe m'n eigen zin en dat werkt prima :mrgreen:.

@Laura: Die uitspraak van het cb bij jou: :roll: Enne, geniet ervan dat je man een poosje thuis is!

O, we zijn ook niet naar die afspraak gegaan hoor :) Hij kan me prima horen ;) Hij is nu trouwens ziek en tsja, dan is mama toch maar favoriet. Dus gisteren heeft hij het merendeel van de middag lekker in de drager op mijn rug gehangen en geslapen. Morgen moet papa een paar nachtjes weg dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat!
Erm :oops: ik denk dat Michael vandaag voor het eerst tegen me gelogen heeft....met opzet bedoel ik dan he. Wat doen jullie daaraan? Negeren? Over praten?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mei 2011 20:04

Sophie77 schreef:
Over het luisteren naar je kind: hier 'regeert' volgens sommigen (vooral van de oudere garde) een baby de boel :roll: . !

jah.. hier regeert ook de baby. Maar ik heb voor mijn gevoel geen keus.... ](*,) Ook al is hij negen maand, als hij wil drinken krijgt hij drinken, wil hij eten krijgt hij eten, wil hij slapen gaat hij slapen is hij wakker mag hij eruit. Niks regel vn 12 tot 3 lig je in je bed ben al blij dat hij een half uur slaapt op een morgen en een uurtje op een middag. Tja.. niet overal is het 'makkelijk'. Al ben ik er wel achter.. hoe mensen ook reageren, dat het nergen rozegeur is!!
Ik had tot voro kort altijd het gevoel dat ik het niet kon als moeder, dat ik marijn niet begreep, maar ben er wel achter dat ik lang neit de enige moeder ben die moeite heeft met het moederschap. Gelukkig.

laura: ik maak er altijd een grapje van.. lelijke jokkebrok oid. Tja.. praten, kan, weet nooit of het wel daadwerkelijk helpt. Of duidelijk zeggen dat je wel gezien hegt dat het zo was. Maar zou niet meer terug komen op dignen die eerder gebeurd zijn, al heb ik er geen ervaring mee. Ik wil ook wel een tip hiervoor... :oops:

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 16 mei 2011 20:32

Laura & PPM: tot een jaar of 7 liegen kinderen onbewust. Ze weten dan niet dat het liegen is. Is mij verteld... :?: voorbeeld:
onze 2de kan heeel goed liegen. met een mond onder de paprikachips houd ze vol dat ze niet 1 chipje gepakt heeft 8)

Mijn kinderen hebben ook nooit volgens een ritme geslapen onder een jaar.
Nu gelukkig zit er wel wat ritme in bij onze jongste, en dat vind ik erg fijn zodat ik zelf m'n schema af kan werken. Vanaf haar geboorte tot een maand of 9 heb ik haar heel veel aan de borst gehad
omdat ze anders altijd en altijd huilde...en dan is even stilte heerlijk :D

Sterkte PPM! Weet dat je het heel goed doet als moeder =D> jezelf wegcijferen heet dat, heb bewondering voor je hoor d:)b En misschien gaat het al snel beterder!
'k herken het helemaal: onze oudste en de 2 jongsten waren ook zo...
en heb er nu nog spijt van dat ik de oudste en 1na jongste nooit zoveel getroost heb,
als ik had moeten doen :cry:

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 16 mei 2011 21:15

Ik ben altijd met veel plezier naar het CB gegaan, was altijd benieuwd wat ze nu weer waren aangekomen enzo. Vooral de arts was heel goed, maar dat zei hij ook van mij. We hebben nogal wat meegemaakt met onze kinderen, en toen ik bij mijn jongste ook weer mijn zorgen uitte zei hij: volg je hart, je hebt het tot nu toe steeds bij het rechte eind. En ook nog: je bent een kanjer. Nou, dat hoor je toch graag he :mrgreen:
De verpleegkundigen wisselden nogal, heb bij geen enkel kind de volle 4 jaar dezelfde gehad, itt de arts (die was van oudste tot jongste steeds dezelfde). Die nam ik ook altijd met een korrel zout. Maar ja daar was ook meestal niks te melden. Nou ja behalve met m'n dochter dan, die was ook zo laat met lopen, met alles eigenlijk. Doorgestuurd naar een kinderarts, op zijn advies heeft ze ook fysio gehad, uiteindelijk liep ze met 2.5 jaar los, toen ze naar de kleuterschool ging kon ze nog niet rennen... Later ook weer fysio gehad, logopedie..tobben tobben (nou ja, een heel makkelijk en lief meisje hoor, dat weer wel, sprak uit zichzelf met 2 woorden, ja mamma, goed mamma enz). Ook op school ging het moeilijk, 2.5 jaar gekleuterd (is wel normaal voor een december baby), maar groep 3 2 keer gedaan, zat maar geen vooruitgang in. Uiteindelijk getest, blijkt ze zwakbegaafd/licht verstandelijk gehandicapt te zijn! Terwijl de kinderarts in het ziekenhuis zei dat ze lui was en dat we haar vast te veel haar zin gaven... (omdat ik haar weinig op haar buik legde want dat vond ze vreselijk)...
Nu zit ze op het SBO en heeft het reuze naar haar zin, leren gaat ook wel....een beetje, op haar tempo...
Neeltje Jans

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 mei 2011 22:04

het is al eerder aangekaart, maar is gillen echt een fase, want ik word er hier gek van. lukt haar iets niet of krijgt ze haar zin niet is het gillen. :( is moeilijk om dan toch voet bij stuk te houden.

ik ga wel altijd gewoon naar het consultatie bureau. ze krijgt haar prikje en in het begin vond ik het wel fijn voor adviezen enzo. ons 1e kindje, dan ben toch nog nog niet zo heel erg zeker in alles ( ik tenminste niet) maar nu is het ook gewoon ons eigen gevoel volgen. dat gaat het beste. ik leg haar ook niet van 12 tot 3 op bed. de ene keer is het half 12 en dan weer over enen. en ze komt er uit wanneer ze wakker word. kan 1 uurtje zijn, maar als ze heel moe is kan het ook 3.5 uur zijn. dus ja, geen rijtjes en regelmaat hier. ( het is trouwen niet zo dat ze het hele huishouden regeert en ik mijn dag helemaal om haar heen moet plannen hoor ;) )
Afbeelding

Terug naar “Archief”