Hoe denkt u er over?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: Hoe denkt u er over?

Berichtdoor RogierV » 14 mei 2011 20:39

Het is evident.

Een direct verband tussen de mate van seculariteit binnen een land en een nationalgeluksindex.
Maar dan ook echt een linear verband leg de 2 maar naast elkaar.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 mei 2011 20:55

RogierV schreef:Het is evident.

Een direct verband tussen de mate van seculariteit binnen een land en een nationalgeluksindex.
Maar dan ook echt een linear verband leg de 2 maar naast elkaar.

seculariteit, je bedoelt verwereldlijking, dus afname geloof.
Volgens mij is er bij opkomst van de welvaart een verhoging van nationaalgeluksindex, en dat veroorzaakt de seculariteit.
( is niet vreemd hoor, als het goed gaat met de mens zijn ze geneigd God te vergeten.. )

is geen bewijs dat een op geen geloof gebaseerd normen systeem meer succes heeft om de levensomstandigheden te verbeteren, eerst zijn hand-in-hand met het geloof de levensomstandigheden verbetert, ( zie vooral eens het ontwikkelingswerk dat gedreven wordt op geloof ! ) en daarna vergeet de mens God weer als het goed gaat.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 16 mei 2011 16:33

God is globaal gezien goed bezig ook trouwens, al dat dood en verderf overal , of was dat de schuld van eva? In ieder geval denk ik dat het beter is als we er zelf verantwoordelijkheid voor afdragen in het hier en nu en niet als we dood zijn.
De component welvaart blijkt inderdaad op bepaalde waarden te rusten. En het blijkt dat de seculiere waardes het meest succesvol zijn mee eens?
:lol: @ post hoc ergo propter hoc
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 mei 2011 13:29

RogierV schreef:God is globaal gezien goed bezig ook trouwens, al dat dood en verderf overal , of was dat de schuld van eva?

Dat wordt vaak gezegd, maar ik denk dat Eva veelmeer haar rol vervulde.
In ieder geval denk ik dat het beter is als we er zelf verantwoordelijkheid voor afdragen in het hier en nu en niet als we dood zijn.

Alle straffen in de Bijbel hebben betrekking op dit leven (Judas 1,15) denk ook aan de zondvloed en de levitische wetten.

Terug naar “Archief”