De hel - of toch niet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: De hel - of toch niet?

Berichtdoor RogierV » 14 mei 2011 20:00

Das behoorlijk *censuur* om te zeggen dat je zonder de heilige geest niet lief kunt hebben.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2011 20:01

schaapje schreef:Daarmee bedoel ik de mens in zijn natuurlijke ongelovige staat, deze opdracht lijkt
mij zonder de "kracht" en hulp van de Heilige Geest onmogelijk op te volgen.
Zo heb ik dat bedoelt.

Precies, dus als jij niet met iemand door een deur kan omdat hij er een andere visie op nahoudt over de duivel, dan word jij niet geleid door de Geest. Nou Schaapje, ik ben het voor de verandering eens met je eens! :lol:

Elke overeenkomst met ondergetekende berust op louter toevalligheden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mei 2011 20:08

Precies, dus als jij niet met iemand door een deur kan omdat hij er een andere visie op nahoudt over de duivel, dan word jij niet geleid door de Geest.

Jij neemt zonder meer iets aan dat ik niet door één deur kan met jou.? en ook nog een oordeel
over de leiding ?
En verder mag jij geloven wat je wilt die vrijheid heb je Mohamed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2011 20:12

schaapje schreef:Jij neemt zonder meer iets aan dat ik niet door één deur kan met jou.?

Niet zonder meer Schaapje en dat weet je ook wel.
en ook nog een oordeel over de leiding ?

We lezen dat God niet kan liegen (Num 23,19; Tit 1,2) dus zolang jij de waarheid niet zegt durf ik wel te stellen dat jij niet door de Geest geleid wordt.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mei 2011 20:13

Das behoorlijk *censuur* om te zeggen dat je zonder de heilige geest niet lief kunt

Ik denk dat jij eens beter moet lezen, verder vind ik dat jij je steeds vijandiger op gaat stellen
Je kwam hier op het forum op een zeer nette en beleefde manier maar ik vind dat je wel gaat
uitslaan naar de andere kant. Als je je ergert aan onze manier van geloof dan vraag ik me
af waarom je alles blijft lezen, en alsmaar blijft katten, en alles in het negatieve wil trekken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mei 2011 20:15

We lezen dat God niet kan liegen (Num 23,19; Tit 1,2) dus zolang jij de waarheid niet zegt durf ik wel te stellen dat jij niet door de Geest geleid wordt

Die uitspraak is volledig voor jouw rekening.
Als ik zelf maar weet hoe het is, kan het me moeilijk raken Mohamed.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 14 mei 2011 20:16

Je vergist ik erger me niet, ik leer steeds meer......

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2011 20:35

schaapje schreef:Die uitspraak is volledig voor jouw rekening.

En elke uitspraak die jij doet is voor de jouwe, maar houd jij daarom je mond? ;)
Als ik zelf maar weet hoe het is, kan het me moeilijk raken Mohamed.

Dat jij denkt dat ik het zeg om je te raken doet mij vermoeden dat je weinig vertrouwen in je medemens hebt. Het feit dat je mijn kijk op de duivel en de hel onbespreekbaar vindt bevestigt dat alleen maar, want kennelijk ben ik te besodemieterd om een waardig oordeel te vellen.

1 Joh 3,8
Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.

Hieruit concludeer ik dat er in deze tijd geen duivel meer is, of op zijn best een duivel zonder werken, dus een waarvan wij niets te dulden hebben. Doch als de duivel tweeduizend jaar nadat Johannes dit schreef nog steeds rondgaat als een briesende leeuw (1 Petr 5,8) dan zijn diens werken dus niet verbroken door de zoon van God die geopenbaard werd om precies dat te doen. Dat zou betekenen dat Jezus zijn taak niet heeft volbracht en dus niet de messias is die komen zou in de eindtijd. Doch geloof ik Johannes wel en ik geloof dat Jezus de Christus is, de zoon van de levende God (Mat 16,16) die de werken van de duivel verbroken heeft, maar jij zegt dat ik dwaal en niet rechtvaardig oordeel!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mei 2011 21:12

Dat jij denkt dat ik het zeg om je te raken doet mij vermoeden dat je weinig vertrouwen in je medemens hebt

Mijn vertrouwen in jou is geschaadt, ik heb jouw reacties gelezen naar lammetje en ik vond ze
schokkend, heb je trouwens niet gemerkt dat velen het voor haar op namen.

En dan jou opmerking naar mij toe; "ik was het bloed van jou van mijn handen" is dat lachwekkend
of hoe moet ik het zien, ik ken zo,n uitdrukking niet, en zeker niet naar je medemens.

En verder zie ik dat je de ander wel heel snel voor leugenaar uitmaakt.
Dus waarom met jou in discussie die valt al heel snel dood, want ik heb weinig zin in een
ordinaire ruzie.
Het is jammer maar zo is het voor mij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mei 2011 21:23

mohamed schreef:Dat jij denkt dat ik het zeg om je te raken doet mij vermoeden dat je weinig vertrouwen in je medemens hebt. Het feit dat je mijn kijk op de duivel en de hel onbespreekbaar vindt bevestigt dat alleen maar, want kennelijk ben ik te besodemieterd om een waardig oordeel te vellen.

1 Joh 3,8
Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.

Hieruit concludeer ik dat er in deze tijd geen duivel meer is, of op zijn best een duivel zonder werken, dus een waarvan wij niets te dulden hebben. Doch als de duivel tweeduizend jaar nadat Johannes dit schreef nog steeds rondgaat als een briesende leeuw (1 Petr 5,8) dan zijn diens werken dus niet verbroken door de zoon van God die geopenbaard werd om precies dat te doen. Dat zou betekenen dat Jezus zijn taak niet heeft volbracht en dus niet de messias is die komen zou in de eindtijd. Doch geloof ik Johannes wel en ik geloof dat Jezus de Christus is, de zoon van de levende God (Mat 16,16) die de werken van de duivel verbroken heeft, maar jij zegt dat ik dwaal en niet rechtvaardig oordeel!

Jij bent te beso........... ik zal het niet herhalen.
Heb je enig idee waar deze uitdrukking vandaan komt ?
Ik denk het niet, anders zou je hem niet gebruiken.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 15 mei 2011 07:43

Mohamed schreef:
1 Joh 3,8

Schelpje3 schreef:
Heb je enig idee waar deze uitdrukking vandaan komt ?
Ik denk het niet, anders zou je hem niet gebruiken.

Voor we een discussie krijgen die ons christenen geen eer aandoet jegens elkander. Geloof is immers een sok om op te leunen en niet om mee te slaan. Als je er van uitgaat dat de openbaring reeds plaats gevonden heeft dan zou de duivel inderdaad niet meer bestaan in deze wereld. Wie gelooft dat de openbaring nog moet komen, dan is de duivel van het heden. Dat lezen we ook in Efeziers6.

Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. --Efeziërs 6:10-11
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 mei 2011 08:59

Ik zou het ook veel fijner vinden (als het dan echt moet) dat jullie je op mij afreageren in plaats van elkaar.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 mei 2011 09:22

Ik zou het ook veel fijner vinden (als het dan echt moet) dat jullie je op mij afreageren in plaats van elkaar.

Het ligt eraan wat jij onder "afreageren" bedoelt, ikzelf vind dat negatief.
Maar elkaar eerlijk te zijn zonder de ander moedwillig te kwetsen, dat is
een andere zaak.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 mei 2011 09:23

Ik denk dat jij het dan ook beter verwoord dan dat ik het doe.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mei 2011 10:46

Beste JHM, jij reageerde als volgt op 1 Johannes 3,8 waar staat:

JHM schreef:Als je er van uitgaat dat de openbaring reeds plaats gevonden heeft dan zou de duivel inderdaad niet meer bestaan in deze wereld. Wie gelooft dat de openbaring nog moet komen, dan is de duivel van het heden. Dat lezen we ook in Efeziers6.

Alleen indien je stelt dat de zoon van God nog NIET geopenbaard is kun je beweren dat de duivel nu nog steeds macht heeft, dus uitsluitend als je beweert dat het woord van God nog geen vlees (Joh 1,14) is geworden, kun je zeggen dat de duivel zijn werken heden nog niet verbroken zijn. Ironisch genoeg heb je dan zelf de geest van de antichrist (2 Joh 1,7) dus nog een beetje gelijk ook. ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”