Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Vooruit, aangezien de andere christenen in dit topic in meervoud spreken, sta mij toe dat ook eens te doen. Met de meeste van ons is met geen zinnig woord over de hel te praten. Het feit is dat mensen altijd naar een zondebok op zoek zijn, wat voor de meeste westerlingen ongeacht geloofsovertuiging Osama bin Laden was. Voor christenen zoals Schelpje en Schaapje is de duivel die zondebok en hij is voor hen zo belangrijk dat zij hem met haard en huis beschermen zullen als je zijn bestaan ontkent. Hierdoor kunnen zij hun eigen handen in onschuld wassen, want alle zonde is uit de duivel en zelf zijn ze net heilige boontjes.
Ook ik ben christen, maar ik geloof dat Jezus met de duivel heeft afgerekend, die naar mijn inzicht een mens van vlees en bloed was. Volgens Schaapje en Schelpje is dat te bizar voor woorden, omdat de duivel sterker is dan zijn eigen schepper.
RogierV schreef:Vind het zowiezo heel fijn dat je op de hoogte bent van Dantes Inferno en andere literatuur.
VInden jullie dat geen heiligschennis hoe in dante goden antropomorph worden voorgesteld? Ik dacht dat dus echt een no no was binnen de christenwereld.
Ook ik ben christen, maar ik geloof dat Jezus met de duivel heeft afgerekend, die naar mijn inzicht een mens van vlees en bloed was. Volgens Schaapje en Schelpje is dat te bizar voor woorden, omdat de duivel sterker is dan zijn eigen schepper.
RogierV schreef:Kap es met die ongein kom je eigen menselijkheid onder ogen, waar ben je bang voor.
De mens is een tam en beschaafd dier, doch heeft hij goede instructie en waarden nodig. En dan uit alle dieren wordt hij de meest heilige en dee meest bechaafde; maar zou je hem slecht instrueren en slecht onderwijzen. Dan is hij de meest walgelijke van de aardse wezens.
---Plato---
Kap es met die ongein kom je eigen menselijkheid onder ogen, waar ben je bang voor.
De mens is een tam en beschaafd dier, doch heeft hij goede instructie en waarden nodig.
En dan uit alle dieren wordt hij de meest heilige en dee meest bechaafde;
Je zou kunnen concluderen dat het niet zo is.
Motivatie is vaak van materiele en dan ook nog eens persoonlijke aard.
Kennis is de voeding van je ziel niet macht.
Natuurlijk zit er ook veel in de aard van het beestje, maar je gaat heus niet in 1 keer van normaal naar gehandicapte kidneren misbruiken, daar zitten stappen fases in de gestuurd kunnen worden.
RogierV schreef:Je zou kunnen concluderen dat het niet zo is.
Motivatie is vaak van materiele en dan ook nog eens persoonlijke aard.
Kennis is de voeding van je ziel niet macht.
Natuurlijk zit er ook veel in de aard van het beestje, maar je gaat heus niet in 1 keer van normaal naar gehandicapte kidneren misbruiken, daar zitten stappen fases in de gestuurd kunnen worden.
Die arme ouders toch.
RogierV schreef:Heb je enig idee wat zo`n infanterie soldaat allemaal tegenkomt op deployment..........
Daar is niet iedereen tegen bestand.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten