Broeders en Zusters,
Wie heeft zich wel eens afgevraagd wat met het boek des levens bedoeld wordt en tot wat voor antwoord ben je voor jezelf gekomen? We lezen dat het boek des levens al bestond het begin van de wereld. De volgende vragen komen bij mij op bij het lezen over het boek des levens.
- Je naam kan geschrapt worden, staat iedereen dan in het boek des levens bij zijn geboorte? Openbaring3:5
- Het boek staat het vanaf het begin van de wereld al vast, hebben sommige bij voorbaat geen kans? Openbaring3:8
- Wie niet in het boek staat wordt in een vuurpoel gegooid? Als van het begin al vast zou staan dat je niet in het boek staat ben je bij voorbaat overgeleverd aan de vuurpoel? Openbaring20:15
Wie overwint zal zich ook in het wit kleden. Ik zal zijn naam niet uit het boek van het leven schrappen, maar juist voor hem getuigen ten overstaan van mijn Vader en zijn engelen. -- Openbaring 3:5
Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is. -- Openbaring 13:8
Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’ -- Openbaring 17:8
Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. -- Openbaring 20:12
Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid. -- Openbaring 20:15
Maar alles wat verwerpelijk is en iedereen die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaat, komt de stad niet binnen, alleen zij die in het boek van het leven staan, het boek van het lam. -- Openbaring 21:27