Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 12 mei 2011 12:47

Pssss, Annet, daar ben ik nou echt niet goed in!! Denk dat me dat niet gaat lukken, ik ben niet zo handig op de computer.. :mrgreen: [/size]

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 16 mei 2011 16:00

Ik heb afgelopen zaterdag op de actiemarkt van de kerk gestaan met mijn sieraden! Heb boven verwachting verkocht! Er stond namelijk nog iemand met een hele grote kraam en wel 10x zoveel sieraden als ik... Ik heb er toch nog 10 verkocht 8)
Op naar de volgende... :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 mei 2011 18:22

Mooi eindresultaat geworden dus!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 16 mei 2011 18:44

LeChat schreef:Mooi eindresultaat geworden dus!

Echt wel 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 mei 2011 09:17

Nog even over die baretjes:
Hoe bepaal je nu hoe groot de hoofdopening moet zijn? Ergens achter in mijn hoofd zit nog wel een formule hoe je van een circelomtrek een doorsnee kunt berekenen. Maar misschien kan het ook makkelijker?
En naai je de voering ook in model of is dat gewoon een grote circel?
'k Heb een kringlooplapje gekocht om eens te proberen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 mei 2011 11:11

Er zijn natuurlijk formules (is dat niet zoiets als 2xpixr of zoiets?), maar het is veel makkelijker om de straal (of 2x de diameter) van het hoofd meten (als je een hoofd in de buurt hebt i.i.g. :wink:). Daarna zoek ik een pan, pot of schaal die ongeveer zo'n straal heeft en trek de contouren ervan over op één van de grotere cirkels.

Mijn baretjes tot nu toe zijn niet gevoerd, omdat ik wat dikkere stof heb gebruikt. Je kunt bij 'normale' stof ook verstevigen met vlieseline. Bij echt dunne stof zou ik geloof ik gaan voor voering met hetzelfde patroon als de baret, dat lijkt me mooier vallen.

Succes!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 mei 2011 12:40

Zo doe ik het ook, Sophie77, ik zoek ook altijd een schaal of bord oid van de juiste omtrek.

Verstevigen doe ik alleen bij dunne stof, met vlieseline, of dat dikkere vlieseline, ik weet niet meer hoe het heet, strijkkatoen of zo.

En voeren kan ook van dezelfde stof, gewoon het patroon dubbel knippen en dan in elkaar naaien.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 18 mei 2011 14:04

Ik gebruik voor de voering ook hetzelfde patroon, alleen knip ik de buitenrand van de voering een halve cm kleiner, zodat hij net iets kleiner is dan de baret en er mooi invalt. Maak de voering van dunne katoen. Ook bij stevige baretten overigens, naar mijn idee is de baret dan net iets meer 'af'. :)

Ik heb juist wel gebruik gemaakt van de formule 2*pi*r, leek me exacter dan een pan/bord... En als je eenmaal een papieren patroon hebt, kun je die steeds opnieuw gebruiken. (tenzij het om een ander hoofd gaat ;))
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 mei 2011 14:15

... of het hoofd groeit :wink: ...

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 18 mei 2011 15:49

O ja, dat vergeet ik nog wel eens... :mrgreen:
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 18 mei 2011 21:13

Krijg helemaal zin om ook weer eens een baretje te gaan maken. Er ligt er nog steeds een half af in de kast :oops: Iets anders dan de beschrijving hier, eentje volgens een Tilda patroontje (met 6 van die punten die aan elkaar moeten, maar toen kreeg ik die punten niet mooi op elkaar en had ik m weggelegd en nooit meer teruggepakt daarna [-X ).

Ik zal ook weer eens wat van mijn creaties showen!! ff fotootjes gaan zoeken :D
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 18 mei 2011 21:19

Afbeelding

baby klittenband haarspeldjes

Afbeelding

haarspeldjes (had geen zin om alles op de foto te zetten maar dit is een deel ervan ;))

Afbeelding

keerbare tissuehoes (voor over zo'n zakdoekbox dus)

Afbeelding

jurkje voor sophie

Afbeelding

sokaap (zo gebruik je die oude maillots nog een keer ;))

Afbeelding

een van de vele rozetten die ik afgelopen tijd maakte

Afbeelding

en nog een van de hele berg armbandjes/kettingen die ik weer gemaakt heb
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 mei 2011 21:44

filia schreef:Ik gebruik voor de voering ook hetzelfde patroon, alleen knip ik de buitenrand van de voering een halve cm kleiner, zodat hij net iets kleiner is dan de baret en er mooi invalt. Maak de voering van dunne katoen. Ook bij stevige baretten overigens, naar mijn idee is de baret dan net iets meer 'af'. :)

Goeie tip!
De buitenkant is af en wel leuk geworden! Morgen even de voering maken. 't Is wel leuk om te doen. Vooral het idee, dat een baret in een hoedenzaak vijftig euro kost! Ik heb er vorig jaar een gekocht, dus die heb ik nagemaakt. "t Lapje koste 80 cent (in de kringloopwinkel :oops: ), garen had ik nog, voering haal ik uit een oude rok. Nog geen euro gekost dus...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 mei 2011 15:41

Leuk, mamavansophie! Die sokaap is ook een goed idee. Heb je er een patroon of link van?

Net heb ik -in minder dan een half uur - een krans gemaakt van het snoeisel van de beukenhaag. Hij ziet er erg leuk, speels en lekker groen uit. Met een nieuw boompje (op stam) in een mand erbij ziet het er nu bij de voordeur een stuk gezelliger uit :wink: !

Tikva
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tikva » 19 mei 2011 20:20

cornelia77 schreef:... Vooral het idee, dat een baret in een hoedenzaak vijftig euro kost! ...

Geen idee waar je die baret hebt gekocht, maar ik heb nog nooit zo'n dure gezien (of je moet er van alles op en aan hebben, maar gezien je beschrijving zal dat niet het geval zijn). Ik ben meestal tussen de €12,50 en de €17,50 kwijt.

Terug naar “Relaties”